Přeposlat Fiat Linea 1.3 Multijet

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Linea 1.3 Multijet

10.12.2007 | David Valenta | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fakt, že Italové umí dělat krásné vozy, které zaujmou oko nejednoho kolemjdoucího nebo řidiče ostatních aut, je všeobecně známý. Je ale také pravdou, že zdaleka ne všechno je na vozech z Apeninského poloostrova tak skvělé jako design...

Fakt, že Italové umí dělat krásné vozy, které zaujmou oko nejednoho kolemjdoucího nebo řidiče ostatních aut, je všeobecně známý. Je ale také pravdou, že zdaleka ne všechno je na vozech z Apeninského poloostrova tak skvělé jako design. O jejich spolehlivosti kolují mnohá tvrzení a většinou nepříliš lichotivá. Fiat Linea postavený na podvozku ~1 nijak v tomto ohledu, tedy co se designu týče, nevybočuje z řady. Na svoji velikost působí velmi vyspěle a zároveň originálně. Jeho tvary jsou opravdu povedené, vše je perfektně vyvážené a celkovou siluetu vozu nenarušuje nic, co by zde nemělo být. Svým profilem trochu připomíná tvary dnes velmi populárních tzv. čtyřdveřových kupé, ale není to jistě záměr Fiatu, protože Linea má svojí cílovou skupinu mezi úplně jinými zákazníky.

Fiat Linea 1.3 Multijet

Příď vozu je kratší a poměrně strmě se svažuje směrem od čelního skla k mřížce chladiče. Ta může být v nejvyšším stupni výbavy bohatě chromovaná, což není od věci. Na druhou stranu je zde chrómu, na danou cenovou kategorii, možná až příliš. Ale proti gustu žádný dišputát, jak se říká. Zbytek karoserie působí vedle mohutné přídě trochu subtilněji, ale rozvor 2,6 m svědčí o tom, že je to je jen zdání. Záď se velmi zdařila, patří k tomu nejhezčímu, co na voze najdete. její převis je sice dlouhý (1026 mm), ale celkový vzhled to nijak nenarušuje. Přičtěte si k tomu široká, mnohopaprsková kola s nízkoprofilovými pneumatikami, které lze pořídit za příplatek, a dostanete, troufám si říci, reprezentativní vůz.

Fiat Linea 1.3 Multijet

Poněkud užší karoserie, daná tím, že podvozek pochází od menšího Punta, má za následek méně místa v interiéru. Ani tak tomu není vepředu, ale na sedadlech vzadu se tři cestující posadí jen tak tak. Vyšší postavy (nad 180 cm) budou mít zase problém, kam dát hlavu, neboť výše umístěná poloha sedáku má za následek méně prostoru ve vertikálním směru. Toto je však mínus i na místě řidiče, byť ne tak markantní. Sedačky zato mají dobré boční vedení a jsou pokryty příjemnými materiály. Na palubní desce byly sice použity měkčené plasty, ale i tak působí materiály docela laciným dojmem. To ještě umocňují nejrůznější pazvuky, které jsou způsobeny drhnutí potahu sedáku o středový panel. Ale abych jen nekritizoval, tak musím zmínit dobrý výhled z vozu, příjemný posed za volantem a bohatou výbavu, která není v této cenové relaci až tolik obvyklá. Velkou devízou Fiatu je objemný zavazadelník o objemu 500 l a možnost jeho zvětšení sklopením zadních sedaček také potěší.

Fiat Linea 1.3 Multijet

S cenovou politikou tohoto modelu souvisí i použitý motor, vznětový čtyřválec o objemu 1248 ccm. Jak je na první pohled patrné, není to žádný trhač asfaltu, ani závodník, ba ani svižnou jízdu si s ním moc neužijete. Je zkrátka zaměřen na ekonomickou stránku věci, spotřeba paliva se totiž v průměru pohybuje okolo 5 l nafty na 100 km. Podstatnou roli zde hraje číslo 2000 ot./min. Do této hodnoty zde existuje riziko zhasnutí motoru při brzo puštěné spojce, od hranice 2000 ot. je zase motor značně hlasitý a vibrace se od něj šíří do celé kabiny. Převodové ústrojí má co dělat, aby udrželo spotřebu paliva v rozumné míře. Na dálniční ježdění tento vůz určen není a je to znát. Ve vyšších rychlostech motor hlučí a spotřeba šplhá přes 6 l/100 km. Ve městě se projeví špatné vlastnosti motoru při nižších otáčkách, neúměrně stoupá spotřeba a spojka má co dělat, aby situaci zvládala se ctí. Naopak mimo město, na okresních silnicích, je spotřeba nafty rozumná a jízdní vlastnosti dobré. Podvozek je nastaven na přijatelný kompromis, ani ne moc tvrdý, takže nerovnosti zvládá slušně, ani ne moc měkký, tudíž se nehoupete jako na lodi.

Fiat Linea 1.3 Multijet

Takže jak to vlastně vypadá s Lineou celkově? Hlavní motivací pro její zakoupení nejspíš bude cena. 350 tisíc za naftový sedan je opravdu lákavá nabídka, na kterou mnoho lidí určitě uslyší. Připočteme-li k tomu i nízké provozní náklady, jedná se, s trochou nadsázky, o „luxus“ pro nejširší vrstvy. Linea zaujme jistě i designem, ovšem je otázkou, zda netradiční křivky rychle nezevšední. Přece jen konzervativní tvary, jaké preferuje např. Volkswagen, zůstávají v kurzu o něco déle, což dokazují mimo jiné i ceny vozů v bazarech. Ale na takovéto úvahy je přeci jen brzo, raději se nechme překvapit.

Fiat Linea 1.3 Multijet - technické údaje:

Typ motorupř. vznět
Válce / ventily4 / 4
Zdvihový objem (ccm)1248
Nejvyšší výkon (kW / ot/min)66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min)200 / 1750
Maximální rychlost (km/h)170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s)13.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km)6.5 / 4 / 4.9
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l)500 / 870
Objem nádrže (l)45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg)1185 / 515
Rozměr pneu205/45 R17

Fiat Linea 1.3 Multijet

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 109

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Linea 1.3 Multijet


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.