Přeposlat Wiesmann Roadster MF3

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Wiesmann Roadster MF3

15.11.2007 | David Valenta | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vzácný exemplář z dílny německého Wiesmannu si v lecčems nezadá s gekonem, ještěrem, kterého má ve znaku. Je vzácný, nepřehlédnutelný, na silnici drží jako přilepený a stejně jako gekon, je to dravec.

Vzácný exemplář z dílny německého Wiesmannu si v lecčems nezadá s gekonem, ještěrem, kterého má ve znaku. Je vzácný, nepřehlédnutelný, na silnici drží jako přilepený a stejně jako gekon, je to dravec. Už jste určitě alespoň něco málo slyšeli o firmě Wiesmann, která vyrábí exkluzivní automobily, nepodobající se snad ničemu, co na cestách běžně potkáváte. V 80. letech ji založili bratři Wiesmannové a v současné době zaměstnává asi pětasedmdesát dělníků. Prakticky vše je ruční práce, nic se zde neošidí a používají se jen ty nejkvalitnější materiály a komponenty. Tomu také odpovídá i cena nabízených automobilů, pohybující se v řádech miliónů korun. Holt, za všechno se platí. Ale nyní už konečně přejděme k samotnému roadsteru MF3.

Wiesmann Roadster MF3

Je jako výrazný zjev. Ohromující zvuk spolu s unikátním designem mu dodávají punc jedinečnosti. Na celém voze snad nenajdete jedinou ostrou hranu, jen samé obliny. Světla, přední i zadní, mají kulatý tvar a dohromady jich je až skoro neuvěřitelných šestnáct! Mřížka chladiče vypadá jako tlama plná ostrých zubů a záď splývá do tvaru jakéhosi ocasu. Výška od země po hranu čelního skla činí minimálních 1160 mm. Pokud byste chtěli udělat křížence plazu a auta, těžko by se Vám to povedlo lépe. Obrovská kola spolu s širokými pneumatikami Pirelli Zero Nero zaručují ohromnou přilnavost, takřka jako by auto mělo přísavky, které bychom našli právě u gekona.

Wiesmann Roadster MF3

V interiéru, do kterého se vstupuje miniaturními dvířky, dominuje prává kůže a ušlechtilý kov. Tato kombinace se zde perfektně hodí a všudypřítomný znak Wiesmannu Vám neustále připomíná, s kým máte tu čest. Uprostřed palubní desky se nachází sedmero kulatých ukazatelů, z nichž dva největší patří rychlosti a otáčkám motoru. Pod nimi je umístěna audiosoustava, která se zde pravda moc nehodí, ale naštěstí není až tolik výrazná a nebudí zbytečně velkou pozornost. Sedačky zaslouží velkou pochvalu, tělo se v nich nehne ani při těch nejdivočejších manévrech. Za nimi je dokonce dost místa pro odložení menších věcí, které by se nevešli do zavazadelníku o objemu 230 litrů, což ale není zase tak málo na malý roadster. Ve středové konzole je kraťoučká páka voliče robotizované šestistupňové převodovky, ale řadit se dá i páčkami pod volantem. Ten je, jak je u sportovních aut zvykem, malý a tříramenný, je rovněž potažen kůží a uprostřed mu vévodí chromovaný znak gekona. Ovšem to nejpodstatnější je od volantu napravo, tlačítko s nápisem „Start“. Po jeho stisknutí se teprve začnou dít věci…

Wiesmann Roadster MF3

Produkce této malé automobilky se pohybuje okolo 150-ti vozů ročně, z čehož vyplývá, že bez pomoci silnějšího partnera by se jen stěží obešla. Motory ve Wiesmannech jsou z produkce ~1 a ti umí dělat jedny z nejlepších agregátů na světě. Pod kapotou roadsteru MF3 je dokonce zážehový šestiválec z předchozí generace ~2. Ten má výkon 252 kW/343 k a oproti svému původnímu určení musí rozpohybovat o 315 kg méně, což zaručuje nevšední zážitky. Převodovka SMG II pochází rovněž od kolegů z Bavorska a tím pádem s motorem výborně spolupracují. Do vysokých otáček se dostanete velmi rychle, motor ochotně reaguje na sebemenší popud řidiče a svým ohlušujícím řevem mu to dává patřičně najevo. Zrychlení z nuly na sto není problém dosáhnout za méně než pět vteřin a na nejvyšší šestý stupeň vůz stále svižně zrychluje. Toto auto bylo zkonstruováno pro požitek z jízdy, aerodynamika je příkladná, konstrukce vozu je mimořádně pevná a nedovolí Vám zapochybovat o tom, co auto dokáže. Wiesmann Roadster MF3 není obyčejný vůz a tomu odpovídá i jeho cena, která startuje na bezmála tří miliónech a po přičtení nejrůznějších doplňků z příplatkové výbavy se dostaneme na miliony čtyři. Jedná se zkrátka o individualitu a za to, že budete mít auto jako nikdo jiný na světě, je to částka odpovídající. Odměnou Vám budou závistivé pohledy ostatních řidičů, ale hlavně ten nepopsatelný pocit, když sešlápnete plyn, motor o sobě dá hlasitě vědět, auto vystřelí a Vy se tetelíte blahem.

Wiesmann Roadster MF3

Wiesmann Roadster MF3 – technické údaje (dle výrobce):

Motor:BMW, řadový 6-ti válec– objem 3.246 cm3
Výkon:252 kW / 343 k / 7.900 ot./min.
Toč. moment:365 Nm / 4.900 ot./min
Spotřeba:město - 11,1 l / 100 km, mimo město - 17,8 l / 100 km, kombinace - 8,4 l / 100 km
Převodovka:sekvenční, šestistupňová, SMG II
Maximální rychlost:255 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:4,9 sek.
Pneumatiky:vpředu - 235/30 ZR 20, vzadu - 285/25 ZR 20
Hmotnost:1180 kg
Rozměry:délka - 3,86 m, šířka - 1,75 m, výška - 1,16 m

Wiesmann Roadster MF3

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Wiesmann Roadster MF3


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.