Přeposlat Volvo 850 T5

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo 850 T5

14.11.2007 | Tomáš Trhoň | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes tu máme auto co se nápadně podobá tvaru ledničky, ovšem jízdní vlastnosti sou na velmi vysoké úrovni, no pojdme se na to podívat.

Dnes tu máme auto co se nápadně podobá tvaru ledničky, ovšem jízdní vlastnosti sou na velmi vysoké úrovni, no pojdme se na to podívat. Volvo 850 se začalo vyrábět od r.1991 do r.1997 jeho dnešním nástupcem je Volvo S60. Ve době svého vzniku mělo čtyři světová prvenství: Pětiválcový motor umístěný napříč, boční airbagy SIPS, zadní víceprvkovou nápravou Delta-link a v neposlední řadě samonastavitelné bezpečnostní pásy. Vůz také úspěšně absolvoval netradiční crashtesty možná by nebylo od věci vidět jak by v podobném testu uspěly dnešní vozy. Dostupné motorizace měly motory výkonové škály od 93kW (atmosférický zážehový dvoulitrový pětiválec) až po vrcholnou variantu označovanou T5-R se 184kW ( přeplňovaný zážehový pětiválec o objemu 2.3l ), pro fanoušky nafty byl k dispozici osvědčený 2.5TDi od VW s výkonem 103kW. Design vozu se povětšinou líbí jen fanouškům Volva. Pro zbytek populace je to jen o něco ošklivější lednice na kolečkách. Jak jsem již předeslal, mi se exteriér, lehce evokující emerické káry, zamlouvá. Výhodou jeho krabicovosti je také to že víte kde auto končí, kde začíná a kolik cm nejspíš zbývá než to do někoho u suprmarketu ťuknem. Jedinou zradou při couvání je přečnívající nárazník, alespoň napoprvé to pro mne zrada byla .

Volvo 850 T5

Vůz je vybaven interiérem v dřevě a polokůží. Až na drobné nedostatky a šrámy úměrné věku vše působí solidním a (pokud máte rádi pravé úhly) esteticky příjemným dojmem. Nikde nic nevrže a krom stromečku ani nesmrdí. Také je třeba zmínit netradiční páčku místo klik dveří. Působí dost lacině, křehce a vůbec nehezky, je to snad jediná věc co mi oproti předchozí S40ce chybí (krom plnohodnotné kůže). Co se týče prostornosti - oproti S40 je zde znatelný rozdíl. Pro 4 zdravé, dospělé osoby je na každou stranu dostatek pátá se také samozřejmě vejde, ale jrostoru, pen na takové to "domácí ježdění", žádné dálky. Protože se vůz designově blíží krabici nemusí zadní spolujezdec zaujímat polohu "bezhlavého rytíře" tolik známou z jiných vozů.Za zajímavý detail považuji integrovanou dětskou sedačku na zadních sedadlech, ve sklopeném stavu to funguje jako opěrka ale po odklopení se z toho stává plnohodnotná dětská sedačka pro dítě od 3-10 let. K dalším zajímavostem patří pípák a blikátko na stropním světle při nezapnutém bezpečnostním pásu řidiče a osvětlené zrcátko na protisluneční cloně. Podobné serepetičky jako otvor pro lyže, dvouzónová klima, elektronické doplňky a stěrače světel není snad u Volva potřeba připomínat. Ještě jediná věc mne ale neskutečně štve, ovšem za to autí nemůže.

Volvo 850 T5

Shrnuto a podtrženo ve Volvu 850 se nemusíte krčit, ani bát různých pazvuků. Sedadla jsou pohodlná, nevypadáváte z nich ani vás z nich nebolí za krkem, nebo jinde.Hluk je velice dobře utlumen (což je u verzí T5 a výš škoda) a nastupování do vozu díky jeho světlé výšce a kolmým stěnám pohodlné i pro invalidní babičku. Subjektivně je kufr dostatečně prostorný s nízkou nákladovou hranou. Oproti předchozí S40ce je tak o cca 10cm delší a o 5cm širší.. Chod motoru je krásně plynulý, zabírá od cca 2000 otáček ovšem spíš než otáčkoměr je třeba sledovat ukazatel tlaku turba. Pokud je v pravém (bílém) poli zabírá turbo nejvíc. Nástup turba se ovšem neděje skokově, ale pozvolna - tedy podle toho jak šlapete na plynový pedál. Zrychlení a chování vozu je naprosto skvělé. Podvozek je někde na půli cesty mezi "sportovním" a "komfortním" v zatáčkách při vyšších rychlostech je znát generační rozdíl oproti S40 (má modernější zadní nápravu multi-link). Přesto je na naše tankodromy možná až příliš tvrdý, ale někomu to vyhovuje. Než na řádění po serpentinách je vůz dělán na dlouhé a svižné cestování po dálnici. Tam se cítí jako doma. Maximální rychlost má tento vůz 240km/h.

Volvo 850 T5

A jak je na tom toto Volvo se spotřebou ? Ani po dálnici se mi nepodařilo dostat (dlouhodobě) pod 9l, pokud. Ovšem je mi jasné že tenhle motor je o něčem jiném než o spotřebe. Pomalu přicházím na to že motor má radši rozjet se na takových 130-140km/h a pak ho nechat "sednout" na 110km/h cestovních. Á propos aktuální spotřeba 50 l při rozjezdu a 30 l při svižnějším předjíždění vás nesmí odradit !  Volvo 850 T5 vám za dnes levný peníz (cena v r. 1995 byla okolo 1.300.000kč) poskytne dostatečný prostor, bezpečnost, spolehlivost a výkon. Vzhledem ke stáří modelů se nemusíte bát ani návštěvy (a opravy) v autorizovaném servise. Dle mého názoru a za předpokladu že nenarazíte na vyloženou past jsou starší vozy renomovaných značek mnohem lepší variantou nákupu než např. felicie nebo escort za stejné peníze. U vozů Volvo to myslím platí dvojnásob, neboť díky tomu že nejsou mezi lidmi tolik populární, není ani taková. A srovnatelní konkurenti (~1, ~2, ~3) jsou díky poptávce s cenami mnohem výš.

Volvo 850 T5

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 14

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volvo 850 T5


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.