Přeposlat Buick Park Avenue 3,8 V6

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Buick Park Avenue 3,8 V6

07.11.2007 | Tomáš Trhoň | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dneska tu máme tak trošku netradiční auto. Jde o Buick Park Avenue 3,8 V6, ročník 1996, evropská verze.

Dneska tu máme tak trošku netradiční auto. Jde o Buick Park Avenue 3,8 V6, ročník 1996, evropská verze. (Liší se od americké v detailech, napohled se dá rozeznat podle zadní partie) Jedná se o limuzínu vyšší střední třídy koncernové produkce GM. Tudíž je podobná jiným koncernovým produktům, konkrétně Oldsmobile Ninety-Eight a Pontiacu Bonevile. Navenek je to klasická amerika, dostatečně pochromovaná a velká, takže její koncepce je (pro neznalého) poněkud překvapivá. Šestiválec GM spolu se čtyřstupňovou automatickou převodovkou jsou uloženy v předu napříč a velká limuzína ( se svými 523 cm je delší než BMW řady 7) jeklasická předokolka, jejíž přetáčivost je zcela srovnatelná s populárním tříhrnkem. Cosi jako zadní tuhá náprava s diferákem, kterou jsem znal z nákladních aut a na kterou jsem se "těšil" u Camara se zde tedy nevyskytuje. Řadicí páka, neboli volič automatické převodovky je pěkně chromovaná a pěkně pod volantem, jízdní režimy má Buick následující: P, N, (což jsou ovšem nejízdní režimy), R (zpátečka), OD, D, 1,2. Který jízdní režim je zvolený ukazuje taková pěkná ručička těsně pod tachometrem. Brzový pedál je poněkud větší než u evropských aut a pro někoho může být nezvyklé, že auto nemá střední tunel a nelze si o co opřít nohu. Páčka pod volantem připomína knipl stíhačky a ovládají se s ní blinkry, stěrače, dálková světla.

Buick Park Avenue 3,8 V6

Stejně uživatelsky příjemné je také nastavení topení, které vzhledově poněkud připomíná kalkulačku a v kombinaci s radiopřehrávačem Delco vytváří v noci Star Trekův efekt. Naopak skvělé jsou dva kožené gauče, jeden místo předních, druhý místo zadních sedadel. Zcela chybí cokoliv jako boční vedení, ale jsou měkounké, kožené a vepředu elektricky stavitelné. Auto tudíž není nic pro Schumachery, kteří potřebují do svého závoďáku na každodenní ježdění skořepiny. Zajímavé je, že v autě je šest bezpečnostních pásů, takže by přední lavice se spouštěcí loketní opěrkou měla být třímístná. OK, ale uprostřed bych přepravoval pouze atraktivní dívky. Ani ten vzadu uprostřed si neužije zrovna mechové měkko. Prostě ideální auto pro čtyři. Počet odkládacích poliček v interiéru je zcela nedostatečný, ale to je detail. Palubní přihrádka, střední loketní opěrka s držákem na kafe a dvě kapsy vzadu na opěradlech přední lavice. Kdepak 14 překvapivých přihrádek. Jedna překvapivá přihrádka by se ale našla, je na dveřích spolujezdce vedle ovládání sedadla a vejde se do ní tak lajna koksu. K čemu slouží, to netuším. V autě je takové ticho, že se občas musí mrknout okem na otáčkoměr, jesli náhodou nechcíplo. Akceleraci má průměrnou, ono 125 kW na 1700 kg dělá svoje, rozhodně to není žádný závodník.. Plyn se musí přidávat pomalu a rovnoměrně a Buick obstojně zrychluje. Maximálku výrobce uvádí na 164 km/h.

Buick Park Avenue 3,8 V6

Elektricky jsou ovládaná všechna okna, vnější zrcátka (vnitřní zrcátko má podsvětlené přepínání) a přední lavice. Tlačítkem se otevírá i kufr a nádrž. Samozřejmostí je klimatizace, naopak chybí tempomat a třetí brzdové světlo. Velice překvapí nepřítomnost výstražných blinkrů, tedy populárního trojúhelníku. Zajímavou vychytávkou je naopak centrál, který automaticky zamkne, když běží motor a zařadí se P, aby zase odemknul když se zevnitř stiskne klička. Patrně je to proto, aby nemohl na křižovatce přijít afroameričan, vytáhnout důchodce z vozu a odfrčet s Buckem neznámo kam. Vozidlo je vybavené systémem Consert Sound II. od firmy Delco, což je radiopřehrávač, čtyři reproduktory vepředu a velké ovály vzadu. Součástí zesilovače je manuální equalizer, se kterým zatím marně laboruji. Původní představa výrobce o opravách je asi taková, že je bude provádět autorizovaný servis. Jediné, co si může majitel vozu udělat sám je dolévat a v případě potřeby nasadit nouzové kolo pokud není vyloženě fanda a nemá potřebné zázemí. Ve skutečnosti je Buick jenom auto a spoustu věcí na něm podle mého udělat lze. Motor je taková složitější Felicia, výraznější rozdíl je jenom v absenci rozdělovače, který nahrazuje nějaká podivná bedna ze které vede šest kabelů.

Buick Park Avenue 3,8 V6

Buicků tohoto typu je v ČR registrováno 24. Nebyl tedy problém si přes www.usmotors.cz konkrétní kousek prolustrovat a zjistit, že nikomu nechybí a že je OK. To se Vám u Škodovky nezadaří. Tímto tedy stránkám usmotors a lidem na nich ještě jednou z celého srdce děkuji. Jednoho z brášků tohoto vozu používal jako služební americký velvyslanec v ČR pan Jenonne R. Walker, dalšího vlastnili postupně herec Josef Somr a Václav Úpír Krejčí. Samotnou továrnu Buick založil roku 1903 pan David Dunbar Buick, pro kterého pracoval jako testovací jezdec jistý Luis Chevrolet. Během své více než 100 leté historie se továrna nedopustila nějaké mesaliance s hrncem na rejži a ani sama osobě dosud nevyrobila žádnou podivnou věc, která poplivává památku slavných křižníků silnic. I to je mi na ní velmi sympatické. Toto je zkrátka auto které dokáže i přes své stáří udělat hodně parády a leckdo se za ním na ulici otočí.

Buick Park Avenue 3,8 V6

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Buick Park Avenue 3,8 V6


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.