Přeposlat Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

30.10.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská automobilka Mazda vstoupila modelem CX-7 do stále oblíbenější kategorie vozů SUV. Jaký je historicky první crossover značky?

Model ~5 přichází k evropským zákazníkům ze zámoří, kde se úspěšně prodává již od jara 2006. Nutno podotknout, že evropská verze CX-sedmičky prošla důkladnou úpravou, aby vyhověla vkusu a potřebám náročných evropských zákazníků. Vývojové oddělení Mazdy si vzalo model CX-7 do prádla a sáhlo k modifikaci nárazníků, předních a zadních mlhovek a přidalo důkladnější zakrytování podvozkových částí. Konstrukční změny se udály i vně vozu. Karoserie si odskočila na vyztužovací kůru a změnami prošlo také řízení a nastavení podvozku. První, co vás po spatření nového „es-ú-véčka“ upoutá, je mimořádně svalnatý design karoserie. Ze vzor si vzala studii MX-Crossport, která se představila na detroitském autosalonu 2005. Velmi přitažlivě působí kombinace zamračené přídě s nízkými hlavními světlomety, silně skloněného čelního skla (pod úhlem 66˚) a vysokého pontonu s malou zasklenou plochou. Dojem nejsportovnějšího z SUV dokresluje stoupající spodní linie bočních oken. Celkově se do tvarů karoserie promítají styly nové Mazdy6 a unikátního čtyřdveřového kupé ~3. Pomyslnou tečku představuje dvojice výfuků o nemalém průměru 80 mm.

Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

Obdobně dynamické linie vyznává CX-sedmička i v interiéru. Při pohledu na přístrojovou desku vás napadne, jestli si ji inženýři nevypůjčili z nějakého sportovního kupé? Před řidičem umístěná kompaktní kaplička ukrývá přehledně uspořádané tubusovité přístroje. Působivým prvkem ergonomicky čistého středového panelu je trojice kulatých výdechů ventilace. Sportovní dojem dokresluje sytě červené podsvícení všech přístrojů. Vzhledem k tomu, že tvůrci směřovali novou CX-7 blíže k prémiové části segmentu SUV, nepřekvapí precizní zpracování a prémiová kvalita použitých materiálů. Všechny použité plasty jsou příjemné na omak a snesnou srovnání s lídry segmentu. Celý interiér je prostý všelijakých pazvuků. Třešničkou na dortu je potom perfektní tříramenný volant z roadsteru ~4. Velká karoserie by měla nabídnout odpovídající vnitřní prostor. V případě Mazdy CX-7 to platí na sto procent. Přední a zadní sedadla jsou dostatečně dimenzovaná a poskytnou velkou míru pohodlí. V příčném i podélném směru je všude místa dostatek; přední sedadla by si zasloužila anatomičtější tvarování. Vzhledem k charakteru vozu by nebylo od věci, kdyby se zadní sedadla dala posouvat či regulovat sklon opěradel. Když už jsme u zadních sedadel, nelze nezmínit originální systém jejich sklápění. U Mazdy ho pojmenovali Karakuri a funguje následovně. Zatažením páčky na krytu blatníku v zavazadelníku poklesne sedák a sklopí na něj opěradlo. Jak jednoduché, že?

Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

Základní objem zavazadlového prostoru činí průměrných 445 litrů. Postupným sklápěním zadních sedadel lze jeho objem rozšířit na 1348 l. Pokud vás nová CX-sedmička nadchla a při listování ceníkem ne a ne narazit na provedení se silným turbodieselem po kapotou, nelekejte se. Nejde totiž o tiskovou chybu. Mazda CX-7 skutečně moderní vznětový motor (zatím) nenabízí. To ale není důvod ji zatracovat, právě naopak! Pod kapotou totiž pracuje famózní přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který pochází z ~1 a ~2. Pěkně odspodu táhnoucí motor vyluzuje potřebný sportovní sound. Masivní zátah krotí v 6500 ot./min. omezovač. Ve skvělém světle se motor ukáže i při stíhací jízdě na dálnici, kde dokáže rozjet mohutné SUV až na 210 km/h. Kdo by čekal přehnaně vysokou spotřebu, bude mile překvapen. V průměru si „dva-trojka“ řekne o pěkných deset a půl litru benzinu na každých sto kilometrů. I když je nová Mazda čistokrevné SUV s trvalým pohonem všech kol, její doménou jsou především silnice. Jak si na nich vede? Hned na začátek je třeba říct, že výborně. Jízdně je CX-7 jen o kousek horší než premiant segmentu – ~6! Konstruktéři posadili CX-sedmičku na novou platformu, která využívá přední část z Mazdy 6 a zadní z Mazdy 5. Opravdovým bonbónkem je použití zadní víceprvkové nápravy (control blade) v daném segmentu. Díky pečlivému odladění podvozku a použití zmíněné nápravy jsou jízdní vlastnosti výborné. Mazda se s radostí vrhá do zatáček a srdnatě drží zvolenou stopu.

Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

Systém pohonu všech kol pojmenovala Mazda vznosně Active Torque Split AWD. Ve skutečnosti se jedná o známé elektronicky řízené připojování zadních hnacích kol k těm předním. V ideálním stavu jde na přední nápravu 100 % točivého momentu, při jízdě v lehkém terénu (při prokluzu kol) se poměr změní na hodnotu 50 : 50. Evropská verze Mazdy CX-7 používá výhradně přímo řazenou šestistupňovou převodovku. Výborné jízdní vlastnosti dokresluje skvěle jdoucí řízení, které je přesné a poskytuje dokonalou zpětnou vazbu; 2,9 otáček volantu mezi dorazy. Nové SUV od Mazdy jistě zamíchá prodejními čísly. Má totiž všechny předpoklady, aby se stalo jedničkou svého segmentu. Až dostane pod kapotu silný a úsporný turbodiesel a automatickou převodovku, bude to auto téměř bez chyb. Na českém trhu startuje model CX-7 velmi konkurenceschopnou cenou 785.900 Kč. V základní výbavě je zahrnuto mj. 6 airbagů, stabilizační systém, 18“ hliníková kola a automatická klimatizace.

Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

Stručné technické údaje Mazda CX-7 MZR 2.3 DISI Turbo (dle údajů výrobce)
Délka:4680 mm
Šířka:1870 mm
Výška:1645 mm
Rozvor náprav:2750 mm
Objem zavazadlového prostoru:455/774/1348 l
Objem válců:2261 ccm
Počet válců: 4; přeplňování turbodmychadlem
výkon:191 kW/260 k
nejvyšší točivý moment:380 N.m/3000 ot. za min.
průměrná spotřeba paliva:10,2 l/100 km
zrychlení z 0 na 100 km/h:8,0 s
nejvyšší rychlost:210 km/h
objem palivové nádrže:69 l

Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 86

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda CX7 - skutečně rychlé SUV


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.