Přeposlat Alfa Romeo 8C Competizione

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alfa Romeo 8C Competizione

25.10.2007 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Exkluzivní recenze supersportu od Alfy Romeo.

8C Competizione? Vždycky jsem si myslel, že je to jenom koncept. Copak je to teď sériové auto?

No na prodej je. Stojí v přepočtu 4 400 000 Kč a Alfa jich vyrobí jen 500 kusů. Produkční vůz je skoro stejný jako koncept, který byl představen v roce 2003 ve Frankfurtu. Trochu se změnily boky auta, kvůli lepší aerodynamice. O design se postaralo vlastní studio Alfy, Centro Stile. Karoserie je karbonová a motor V8 z dílny Ferrari v současné době pohání vozy značky Maserati ( Quattroporte a GranTurismo). Převodovka je 6ti stupňová manuální, s možností řazení pádly pod volantem. Převodová skříň je umístěna v zadní části vozu a s motorem je spojena zkrutnou tyčí. Stejné řešení používají také obě Maserati. Rozložení hmotnosti je skoro ideální (49:51).

Alfa Romeo 8C Competizione

Takže je to vlastně hybrid Alfa/Ferrari/Maserati. Vyrábí se v Modeně v továrně Maserati a sjíždí ze stejné linky jako Quattroporte a GranTurismo. Což jsou velmi dobré ingredience.

Takže řídí se jako starší Coupé nebo jako Quattroporte?

Ani jako jedno. Což je dobrá zpráva. Vozy Maserati jsou zaměřeny více na komfort a když více tlačíte na pilu, tlumiče a podvozek se zdají být trochu nejisté a měkké. 8C je daleko ostřejší a sportovnější. Srdcem této krasavice je 4.7 V8 s výkonem 450 koní. Maximální rychlost se pohybuje na hranici obligátních 300 km/h a zrychlení z 0-100 proběhne za 4.2s. Motor je skutečně fantastický. Je neuvěřitelně pružný a umí zabrat i ve spodních otáčkách. A ten projev. V nízkých otáčkách je to klasické bručení V8 a ve vysokých se budete cítit jako jezdec F1. Je to prostě radost motor vytáčet na maximum a poslouchat ten jekot. Díky motoru si budete připadat jako v pohádce. Na středové konzoli se nachází tlačítko sport, které zlepší reakce řízení, nastavení podvozku a tlumičů zůstává stejné. Při stisku tlačítka se také zlepší rychlost převodovky. Přeřazení jednotlivých stupňů trvá místo 0.4 jenom 0.2 vteřiny. Navíc vám trochu povolí uzdu elektronická stabilita a můžete si tak zatáčky více užívat. Pokud jste dost odvážný (nebo máte dost peněz na další), můžete elektroniku vypnout úplně.

Alfa Romeo 8C Competizione

Jak se tedy řídí?

Měli jsme možnost otestovat ji na vlastním okruhu Alfy Romeo Balocco, která leží mezi Milánem a Turínem. Přirozeně jsme očekávali, že na domácím hřišti bude perfektní. A taky že byla. Tohle auto je rychlé, asi jako 911 GT3, ale taky neuvěřitelně poslouchá na jakýkoliv pokyn z vaší strany. Kombinace nízké váhy (1490 kg) a krátkého rozvoru zaručuje skvělou agilitu a řízení, které je přesnější než u jakéhokoliv Maserati. Kroucení karoserie neexistuje a reakce plynu je opravdu výbušná. V zatáčce se dá auto krásně srovnat plynem, zvláště v módu sport s omezenou elektronikou. Řízení, ať je jakkoliv přesné a ostré, se ale stále nemůže plně rovnat s Porsche GT3 nebo Ferrari F430. Je to taky tím, že má motor umístěný vpředu. Je ale lepší než v BMW M3.

Alfa Romeo 8C Competizione

Je to pořád typická Alfa?

Vlastně ne. A to jenom dobře. Nové modely, jako např. Brera, Spider a 159 jsou příliš těžké a pro sportovní ježdění se moc nehodí. Což je celkem ironické, když si uvědomíte, že Alfa Romeo si vždycky zakládala na sportovních vlastnostech svých aut. Obyčejný Ford Focus má ostřejší řízení než jakékoliv z nich. A to je pro automobilku, která chce soupeřit hlavně s BMW, zklamání. Ale 8C je něco úplně jiného. Nicméně všechny Alfy mají exkluzivní vzhled.

A co interiér?

Opravdu povedený. Mix moderních prvků, jako je hliník a karbon je vyveden tak, jak to umí jen v Itálii. Skořepinové sedadla dokonale obepnou tělo a dají mu oporu i při těch nejostřejších průjezdech. Auto je pouze dvou-sedadlové, takže zbylo trochu místa i pro symbolický zavazadlový prostor. Dáte do něj dvě větší cestovní tašky.

Alfa Romeo 8C Competizione

Verdikt.

Mohlo to být spíše Ferrari nebo Maserati, ale koho to zajímá? Je to překrásné sportovní auto s motorem vpředu, hodně rychlé a s takřka dokonalým zvukovým projevem. Navíc je opravdu zábava ho řídit a budete si užíváte za volantem každý kilometr. Zákazníci se jen hrnou a série 500 kusů už je skoro celá vyprodaná. Ale pokud si pospíšíte, možná ještě jeden z posledních kousků seženete. A když ne, tak si počkejte na verzi spider, která se začne, také v 500 kusové sérii, prodávat hned po ukončení prodeje klasické verze.

Alfa Romeo 8C Competizione

Některé technické parametry
cenaasi 4 400 000 Kč
motorV8 4691cc
výkon450 koní
zrychlení 0-100 Km/h4.2 s
max. rychlost295 Km/h
hmotnost1490 Kg
další verzekabriolet spider v roce 2008
konkurentiPorsche 911 GT2, Ferrari 430 Scuderia

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 13

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Alfa Romeo 8C Competizione


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.