Přeposlat Jaguar XF

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar XF

23.10.2007 | David Valenta | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Angličané se snaží probudit momentálně skomírající značku a na frankfurtském autosalonu představili novou vlajkovou loď, nástupce klasického a populárního S-type. Nutno dodat, že se mu nepodobá ani v nejmenším, avšak Jaguar si od modelu XF hodně slibuje.

V historii značky se střídají období úspěšná i neúspěšná poměrně často a připomínají spíše jízdu na horské dráze než v luxusním a pohodlném voze s tradicí, tedy takovým, jaké Jaguar měl vždy v popisu práce. Momentálně je britská značka v období, kdy poptávka zaostává za očekáváním a příjmy nedosahují ideálu. Do boje o zákazníky proto posílají novou zbraň, sedan XF. A jde o zbraň doslova revoluční, jelikož XF nemá se svými předchůdci společného, snad kromě loga na kapotě, skoro nic. Design v retrostylu je ten tam, tohle je něco úplně jiného než na co jsme u Jaguaru zvyklí. Zepředu vypadá novinka spíše jako dílo amerických designérů, z boku je to celý Lexus a záď výrazně připomíná Aston Martin. I když se jedná o pětimetrový sedan, splývavá zadní partie má nepatrný nádech kupé. Celkově ale výsledek nepůsobí vůbec špatně, ba naopak. Tento koktejl působí velice kompaktně a líbivě, dynamicky a zároveň reprezentativně. Uvnitř vozu je nám k dispozici spousta netradičních hi-tech prvků, které jsou součástí nové koncepce ovládání interiéru. Pokud stiskneme startovací tlačítko, tak k nám ze středového panelu vyjede otočný ovladač, který ovládá šestistupňovou samočinnou převodovku a který nahrazuje jinak tradiční „páku“ mezi řidičem a spolujezdcem. Výdechy klimatizace se otevřou. Doposud byly skryty za clonami, jenž je zakrývají, je-li motor v klidu. Je to efektní a na Vás definitivně opadne dojem, že sedíte v jen tak „ledajakém“ autě. Pokud chce spolujezdec otevřít schránku, kterou má před sebou, nemusí se jí vůbec dotknout. Stačí, když se jeho ruka přiblíží k čidlu reagujícímu na tělesné teplo a dvířka se sama otevřou. Oproti minulosti se z interiéru vytratila pro Jaguar typická kombinace dřeva a kůže, kterou nahradil leštěný hliník a tím se taky model XF snaží odlišit. Široký středový panel takřka nepropustně odděluje řidiče od spolujezdce, ale nenechte se zmást, místa mají cestující všude dostatek a to i na zadních sedadlech.

Jaguar XF

Jaguar XF

Motor použitý v tomto modelu je identický s tím, který najdeme pod kapotou kupé XK, ale jeho projev je v obou případech dosti rozdílný, Zatímco v XK působí mnohem dravějším dojmem, tak zde, u modelu XF je kultivovaný jak se sluší a patří na sedan dané velikosti, který je primárně určený pro cestování na delší vzdálenosti. Stačí však navolit program řazení Sport a z beránka je vlk. Motor má najednou jiný zvuk, lépe táhne a řadit můžeme pomocí páček pod volantem. V zatáčkách je sice vůz mírně nedotáčivý, ale pořád je vše v mezích. Při vypnutém stabilizačním programu se s tímto drobečkem dají dělat různé kousky, jinak má ale systém DSC vše pod kontrolou. V nabídce budou motory 3.0 V6 (176 kW, 4.2 V8 (219 kW), supersilný 4.2 V8 Supercharged (294 kW) a vznětové motory nejdou zastoupení v podobě šestiválce 2.7 V6 (152 kW).

Jaguar XF

Nejen motor, ale i podvozek byl převzat z modelu XK, včetně zavěšení kol a řízení ZF. Jen zde byly pochopitelně použity měkčí pružiny a tlumiče. Šestistupňová automatická převodovka řadí slušně rychle a elektronikou řízený meziplyn zabraňuje nežádoucímu ucuknutí během přeřazení. Z tohoto vozu prostě máte pocit, jako byste řídili kupé XK, akorát s tím, že je to luxusní sedan, který je určen především pro reprezentaci. Z toho plyne, že zákazník najde v Jaguaru XF hned dva různé vozy – luxusní sedan, které Angličané umí dělat jako málokdo a navíc ještě sportovní vůz. A v této kategorii není Jaguar taky žádným nováčkem. Otázka zní, zda to bude na tradiční německou konkurenci, Audi, BMW a Mercedes-Benz, stačit. Jaguar se každopádně nebál přijít s něčím novým a už jen to zaslouží, u jinak konzervativní značky, velkou pochvalu.

Jaguar XF

Jaguar XF – technické parametry
Motor2.7D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720296741964196
válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]435/1900293/4100411/4100560/3500
Max. rychlost [km/h]229237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,510,511,112,6
Emise CO2 [g/km]199249264299

Jaguar XF

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 16

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar XF


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.