Přeposlat Mazda 6 nové generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 6 nové generace

20.10.2007 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

První dojmy z testování před-produkčního modelu nové Mazdy 6.

Mazda 6 měla v době svého uvedení velmi osvěžující design. Jak je na tom nová generace??

Když přišla v roce 2002 na trh vozů střední třídy, vnesla do v té době mírně nudného segmentu, trochu automobilové krásy. Ale tato třída se rozrůstá opravdu rychle, takže po 5ti letech se její tvůrci rozhodli pro následovníka. Nová 6 je kompletně nové auto. Nepokračuje ve sdílení některých částí s Fordem jako tomu bylo u Mazdy až doposud. Se svým bratrancem Fordem Mondeo nesdílí skoro nic. A vzhledem k tomu, jak je nová generace Mondea povedená a úspěšná, může se to zdát ze strany Mazdy jako zbytečný risk.

Mazda 6 nové generace

A co ten design?

Ten je kompletně v japonském stylu. Je v něm trochu ze samurajského meče, zápasníka sumo a z japonské šperkovnice. Podle slov hlavního designéra je to explozivní síla meče a sumisty, spolu s precizností šperkovnice. Zní to trochu zvláštně, že? No hlavně že to není jen další kopie evropských aut. Ostře působí hlavně světla a nízké přední sklo. Žádný nafouknuté tvary, jaké má nové Mondeo. Mazda připomíná trochu žraloka a v oblíbené barvě japonců, bílé, jí to opravdu sluší. Na evropském trhu bude určitě největší zájem o verzi s dieselem. Ten nepatří zrovna k nejnovějším a sloužil už v předchozím modelu. Má výkon 140 koní a proti konkurenčním TDi, DCi a TDCi, bude muset bojovat opravdu statečně. Nabídka benzinových motorů je podstatně lepší. Základní bude 1.8 s výkonem 120 koní. Následovat bude 2.0 a 2.5 s výkony 147 a 170 koní. Všechny jsou to čtyřválce, jenom ve verzi 1.8 bude manuální 5ti stupňová převodovka, zbytek dostane přidělen 6ti stupňový manuál a verzi 2.0 bude možno koupit také s automatem. Jako poslední motor do nabídky přibude silnější verze dieselu. Měl by mít 160-170 koní. Ceny ještě nebyly zveřejněny, ale základní benzinová verze by se měla pohybovat v cenové relaci kolem 600 000 kč.

Mazda 6 nové generace

Předchozí generace měla sice dobré jízdní vlastnosti, ale byla trochu hlučná. Změnilo se něco? Zavěšení kol bylo upraveno a hluk od podvozku se skutečně zmírnil. Řízení bylo s úpravami převzato ze sportovního modelu ~1 a díky tomu jsou reakce na změny směru jízdy rychlejší. Zlepšena byla již tak výborná tuhost karoserie. Celé auto má dokonalejší zvukovou izolaci, takže je uvnitř příjemný klid. Přímo to vyzývá k dálkovém cestování.

Takže je větší, bezpečnější a tišší než předchůdce. Dotklo se snižování váhy MX-5 a nové 2 také Mazdy 6?

Mazda prozradila, že snížení váhy byl jedním z největších aspektů při tvorbě nového modelu. I jiné výplně sedadel a změna některých materiálů mají za následek, že novinka je asi o 35 kg lehčí než předchůdce. Je to jedno z nejlehčích aut ve své třídě. To je určitě výhoda, protože váha jde ruku v ruce se spotřebou a množstvím vypouštěných splodin. Dieselová verze například produkuje pouze 149g/km CO2.

Mazda 6 nové generace

Zatím to vypadá dobře. Jak se řídí?

Vůz, který jsme řídili byl před-produkční model, ale první dojmy jsou velmi pozitivní. Působí velmi živým a rychlým dojmem. Dokonce ani základní model 1.8 není žádný loudal. Při zatáčení jsme neregistrovali žádnou prodlevu, jede prostě tam, kam ji pošlete. Na limity podvozku se jen tak někdo nedostane. Neměli jsme sice možnost vyzkoušet dieselovou variantu, ale stejně to vypadá, že nejlepší volba bude 2.0 l benzín. Motor má krásný zvuk, dostatek výkonu a díky 6ti stupňové převodovce ještě přijatelnou spotřebu. Na druhou stranu 2.5 měl možná až příliš citlivý plyn a celkově působil trochu surově. Při otevření dveří vás přivítá červené světlo a při noční jízdě zase uklidňuje příjemné červené podsvětlení přístrojové desky. Interiér se taky povedl. Je komforní a velmi prostorný, takže ideální pozici za volantem si najde skutečně každý. Na zadních sedadlech problém s místem taky nebyl.

Mazda 6 nové generace

Mazda 6 nové generace

Verdikt

Nová Mazda 6 nemůže sklamat. Zá výstředními teoriemi o inspiraci při navrhování celkového vzhledu auta se skrývá velmi jednoduchý účel: dobře vypadající auto s výbornými jízdními vlastnostmi, kvalitním, prostorným interiérem a s konkurence schopnou cenou. Karosářské verze budou jako u předchozí generace, a sice kombi, sedan a hatchback. Technické data:
cena (přibližná)od 600 000kč
uvedení na trhleden 2008
motor1799cc, čtyřválec DOHC
výkon120 koní při 5500 ot/min
převodovka5ti stupňová manuální
nejvyšší rychlost210 km/h
zrychlení 0-100 km/h11.3 s
hmotnost1370 kg
rozměry4755/1795/1440 mm
hlavní konkurenti~2, ~3, ~4

Mazda 6 nové generace

Mazda 6 nové generace

Mazda 6 nové generace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 33

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 6 nové generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.