BMW


Přeposlat BMW 1 Coupé

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 1 Coupé

19.10.2007 | David Valenta | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vývojáři z Mnichova neusínají na vavřínech a po úspěchu, který přineslo automobilce uvedení pětidvéřového hatchbacku nižší střední třídy, přicházejí další karosářské varianty. Před nedávnem třídvéřová verze a nyní i klasické kupé se splývavou zádí.

Už při prvním pohledu na toto kupé musejí jít všechny pochybnosti, které mohly vyvstávat, stranou. Designérům BMW se povedl poměrně těžký úkol na jedničku. Kdekdo předpokládal, že „ukrojením“ zadní části auta vznikne jakýsi slepenec, něco ve stylu Renaultu Thalia či Škody Fabie Sedan. Ale BMW snad ani ošklivá auta vyrábět neumí, což i tentokrát potvrdil. Navíc z BMW 1 Coupé přímo sálá dravost a dynamika a když k tomu připočteme i nové výkonné motory 135i a 123d, v součtu nám vychází sice malý, nicméně pěkně živý sportovec.

BMW 1 Coupé

Až po dveře je novinka téměř totožná se svým předchůdcem, ze kterého vychází, takže potud nic převratného nečekejte. Jedinou inovací je výrazný boční prolis, který autu dodává dynamické linie probíhající celým vozem. Záď je opravdu povedená, zvlášť dobře vypadá odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, která má funkci jakéhosi spojleru a která volně přechází k zadním svítilnám. Ty korespondují s jemnou oblinou na zadním víku, jenž je pokračováním linie vedoucí od předních kol přes celý bok vozu. Celkově působí „jednička“ jako opravdové kupé se vším všudy – zvedající se profil, kabina spíše vzadu a krátká, splývavá záď.

BMW 1 Coupé

Interiér kompletně vychází z tří- a pěti- dvéřového provedení, z čehož vyplývá příkladná ergonomie a rovněž i kvalita materiálů a zpracování. Vzadu přibyla dvě sedadla rozdělená středovým panelem s úkrytem na drobnosti, stejně jak tomu je i u kupé řady 3. Sportovní sedadla s výborným bočním vedením je možné potáhnout buď kůži, látkou nebo kombinací obou. Samozřejmostí je i jistá individualizace interiéru, buď třemi volitelnými barvami nebo velkým množstvím doplňků z mimořádné výbavy. Velmi slušná je hodnota základního objemu zavazadlového prostoru, která činí překvapivých 370 l a navíc je možno ji zvětšit sklopením zadních sedadel. Jen je nutno počítat s menším vstupním otvorem, přeci jen se jedná o malé kupé.

BMW 1 Coupé

O motorech už padla zmínka, pojďme se ale na ně podívat podrobněji, určitě stojí za zvýšenou pozornost. Radost z jízdy – to je to hlavní, co by mělo zajímat potencionálního majitele BMW 1 Coupé. A tomu odpovídá i výkonnější ze dvou agregátů, zážehový řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním, skrývající se pod zkratkou 135i, kterou bychom našli také v řadě 3. Disponuje výkonem 306 koní a točivým momentem 400 N.m. S tímto motorem dosáhne vůz stokilometrové rychlosti za 5,3 s a ručička tachometru se zastaví až na 250 km/h a to ještě díky elektronickému omezovači. Vznětové motory reprezentuje varianta 123d, čtyřválec a opět s dvěma turbodmychadly. Maximální výkon tohoto modelu je 204 k a „krouťák“ 400 N.m zaznamenáme již ve 2000 ot. Tím třetím vzadu je základní motor 120d, ovšem posílený na 170 k. Díky technologii BMW EfficientDynamics si BMW s nejvýkonnějším motorem řekne v průměru o 9,2 l/100 km, 123d o 5,2 l nafty a 120d dokonce o 4,8 l v průměru. Motor vpředu, pohon zadních kol a ideální rozložení hmotnosti. Díky tomu všemu bude BMW 1 Coupé sedět na silnici jako přibité. A pro jistotu je k dispozici ještě stabilizační systém nové generace – DSC, který v sobě zahrnuje systémy DTC, ABS, ACS a CBC. Samozřejmě, že lze DSC vypnout a vychutnat si tak jízdu ve smyku nebo start se zahrabáním pneumatik. Toto vše slibuje velký jízdní zážitek, pro který je toto auto (jako) stvořené. Své zákazníky by mohlo najít mezi jak mezi ženami, které mají sportovnější ambice, tak mezi muži, kteří si své ego nemusí posilovat obrovským autem, ale stačí jim menší vůz, zato však s velkým potencionálem.
BMW 1 Coupé – technické údaje
Motor120d123d135i
Zdvihový objem [cm3]199519952979
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]130/4000150/4400225/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]350/1750-3000400/2000-2250400/1300-4000
Max. rychlost [km/h]228 (226)238250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,6 (7,8)7,05,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,8 (5,4)5,29,2
Cena [Kč]832.100,-943.300,-1.136.500,-

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 12

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 1 Coupé


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.