Přeposlat Audi A4 2.0 TDI CR

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A4 2.0 TDI CR

25.09.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Generační obměnu prémiových sedanů střední třídy završila na frankfurtském autosalonu premiéra nové Audi A4.

V roce 1994 střídal ve výrobním programu Audi populární „osmdesátku“ první model A4. O sedm let později se za zákazníky rozjela druhá generace (B7). Frankfurtský IAA 2007 byl dějištěm světové premiéry třetí generace (B8). Svým vzhledem připomíná „á-čtyřka“ spíše důkladný facelift předchozího modelu, než zbrusu nový model. Nejpodstatnější změnu představuje růst karoserie. Na délku nabobtnala nová A4 o plných 11 cm, rozvor náprav se prodloužil o 154 mm. Díky růstovému hormonu dosáhly rozměry nového modelu takových hodnot, o kterých si mnichovská trojka a třída C mohou nechat jen zdát.

Audi A4 2.0 TDI CR

Vraťme se ale zpět k designu karoserie. Nízkou a dynamicky tvarovanou siluetou se Audi jasně hlásí ke sportovně střiženým sedanům a hodlá upoutat zákazníky, kteří hledají sportovně laděný, komfortní vůz. Příď vozu jako by z oka vypadla většímu Audi A5; maska nesoucí znak automobilky a registrační značku opět poutá svoji velikostí. Přední světlomety využívají po vzoru větších modelů značky LED diody pro denní svícení. Boční pohled odhalí minimální přední převis. Důvod? Snaha vyrovnat se kvalitou jízdních vlastností lídrovi třídy (BMW řady 3). Proti předchůdci působí nový model oblejším dojmem, ubylo výrazně tvarovaných hran a přechodů. Stejně jako příď, i zadní část vzali designéři „přes kopírák“ – inspirace „á-pětkou“ se nezapře. Proti ní však A4 přidává jinak tvarované víko kufru s výraznou odtrhovou hranou a robustně vymodelovaný zadní nárazník.

Audi A4 2.0 TDI CR

Kdo čekal, že se v interiéru tvůrci odvázali a novému Audi alespoň zde vtiskli více osobitosti, bude zklamán. Přístrojové desky nové A4 a kupé A5 se mohou směle zúčastnit soutěže „Najdi 10 rozdílů“. Jinak ji ale zdobí všechny ctnosti modelů se čtyřmi kruhy na přídi: výtečné zpracování, velmi kvalitní použité materiály, perfektní přehlednost a ergonomie. Stejně jako v modelu A5, i zde nepostrádá jistý sportovní švih, který modelům Audi jistý čas chyběl. Na předních i zadních sedadlech se citelně projevilo zvětšení rozvoru. Zejména vzadu sedící pasažéři mají nyní dostatek místa pro kolena. Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky vysoko výklopnému víku. Drobnou výtku si zaslouží zastaralé vzpěry, které se starají o jeho vyklápění; díky svojí konstrukci sice nezasahují do prostoru pro zavazadla, ale prémiovému vozu by lépe slušely moderní plynokapalinové vzpěry.

Audi A4 2.0 TDI CR

Nová podvozková platforma si svoji premiéru odbyla v modelu A5, nyní na ní vyjela A4 a v budoucnu ji bude využívat i model A6. Díky posunu přední nápravy vpřed, resp. uložení pohonné jednotky o něco více vzad se značně vylepšily jízdní vlastnosti. Audi A4 bude od začátku výroby v nabídce s pěti motory. Dva z nich spalují benzin, tři zbývající vyžadují na nádrže naftu. Základní pohonnou jednotku představuje zážehový čtyřválec 1.8 TFSI/118 kW, šestiválce zastupuje známý 3.2 FSI V6/195 kW. Později se nabídka rozšíří o slabší provedení přeplňované „osmnáctistovky“ s výkonem 96 kW a vrchol motorizace bude tvořit provedení 4.2 FSI V8 (v modelu S4 vyvine 260 kW, ultimativní RS4 nabídne až 331 kW). S novou generací Audi A4 přichází i zbrusu nový turbodiesel pracující s technologií Common-rail. Provedení 2.0 TDI CR disponuje velmi podobným výkonem jako TDI-PDE, ale je vybaveno piezoelektrickými vstřikovači a rozvodem paliva CR, který pracuje s tlakem až 1800 bar. Hlavní výhoda nového dieselového Common-railu proti původnímu systému tkví v kulturnějším a tišším projevu a větší účinnosti.

Audi A4 2.0 TDI CR

Vidlicové šestiválce 2.7 TDI/140 kW a 3.0 TDI/176 kW uspokojí všechny, kteří touží jezdit dynamicky s malou spotřebou paliva. Od zvolené motorizace se odvíjí nabídka převodovek; přímo řazená převodovka disponuje dnes obvyklými šesti stupni, dvouspojková DSG nabízí sedm stupňů. Vyznavače klasického stylu automatických převodovek uspokojí šestistupňový Tiptronic. Nároční zákazníci zvolí plynulý bezestupňový Multitronic s možností přímého osmistupňového řazení. Při listování v rozsáhlém katalogu příplatkové výbavy narazíte na zajímavé technické libůstky, kterými můžete svoji novou A4 náležitě vylepšit. Jako první jmenujme Audi Driving Select. Jedná se o systém, kterým lze měnit charakteristiku motoru, převodovky, řízení a tlumičů podle přání řidiče. Pomocí tlačítek na středové konzole se mění nastavení elektronicky ovládaných tlumičů (k dispozici jsou tři úrovně: komfortní, sportovní a automatický). Pokud vůz disponuje vyšší verzí rozhraní MMI, lze vybírat až ze 24 profilů celkového nastavení auta. Po vzoru BMW zavedlo i Audi tzv. dynamické řízení, které plynule mění převodový poměr řízení v závislosti na rychlosti či individuálním nastavení.

Audi A4 2.0 TDI CR

Konstruktéři však mysleli i na bezpečnost a nabízejí řadu aktivních pomocníků. O neúmyslné vybočení z pruhu se stará Audi Assist. Prostor ve vedlejších jízdních pruzích zase obhospodařuje Audi Side Assist. V případě, že je něco v nepořádku, varuje řidiče vibracemi do volantu, resp. rozsvícením diody ve zpětném zrcátku. Adaptivní tempomat pomocí radarového paprsku dokáže do vzdálenosti 180 m registrovat vpředu jedoucí vozy a udržovat, případně přizpůsobovat jim aktuální rychlost.

Audi A4 2.0 TDI CR

Nové Audi A4 je bezesporu velmi kvalitním vozem, který nejenom na evropských trzích dosáhne nemalých prodejních úspěchů. V tom mu určitě pomůže i relativně příznivá cena, která na německém trhu startuje na 26 000 eur.

Stručné technické údaje Audi A4 2.0 TDI CR (dle údajů výrobce)

Délka 4,7 m
Šířka 1,83 mm
Rozvor náprav 2808 mm
Objem válců 1968 ccm
Počet válců 4
Výkon105 kW/143 k
nejvyšší točivý moment 320 N.m/1750 - 2500 ot. za min.
průměrná spotřeba paliva 5,5 l/100 km

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 21

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A4 2.0 TDI CR


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.