Přeposlat Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

24.09.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Šestá generace populárního Golfu by se teoreticky měla představit již příští rok. Až nyní, tři a půl roku po zahájení prodeje Golfu V vstupuje na trh z ní odvozené provedení kombi.

Ačkoliv se řada Golf vyrábí již od roku 1974 a dosud spatřilo světlo světa pět generací, kombi (prodávané pod názvem Variant) tak bohatou historii nemá. Golf I a II se v užitkovém provedení nikdy nenabízel. Revoluce přišla až s třetí generací. V roce 1994 VW uvedl na trh první Golf Variant. Provedení kombi se pak dočkala i čtvrtá generace. V případě aktuálně prodávaného Golfu V se původně s kombíkem vůbec nepočítalo – místo něj VW nabídl zákazníkům zvýšený Golf Plus a MPV Touran. Jenže tlak zájemců, požadujících klasické kombi byl tak silný, že se ve Wolfsburgu rozhodli vyslyšet jejich přání a zařadili do výrobního programu i kombi vycházející z páté generace. První a druhé generace Variantů se dohromady vyrobilo přes 1,2 milionu kusů. Proti minulosti se za zákazníky již nerozjede kombi odvozené od sedanu Jetta (dříve Bora, resp. Bora Variant; v Česku ho importér nikdy oficiálně neprodával).

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

Golf Variant se stejně jako sedan Jetta vyrábí v mexickém závodě koncernu VW v Pueble. Zde se již nějaký čas produkují modely New Beetle/Beetle Cabrio. Z modelu Jetta přebírá nový Variant nejenom karoserii a interiér (od přídě až k B-sloupku), ale i podvozkovou platformu. Proti základnímu hatchbacku narostlo kombi o 352 mm na délku a proti předchůdci dokonce o plných 16 cm! S celkovou délkou karoserie 4 556 mm se jedná o nejdelší VW Golf všech dob. Nejzásadnější změny na poli designu se udály v zadní části karoserie. Z bočního pohledu působí Variant poměrně robustním dojmem, který podporuje masivní D-sloupek; mohutnost rozbíjí malé třetí boční okno. Jednoznačně nejoriginálnějším prvkem jinak nudně tvarované zadní části jsou zadní světlomety: konstruktéři je zcela integrovali do blatníků; díky tomu vypadá vůz širší a kratší. Po otevření víka pátých dveří se ke slovu dostává hlavní trumf Variantu – zavazadlový prostor. V základu nabízí 505 litrů (sedan Jetta 527 l; Golf Plus 395 l a Octavia Combi 580 l). Postupným sklápěním zadních sedadel se ložná plocha zvětší na příznivých 1495 litrů (Octavia Combi 1620 a Golf Plus 1450 l). Body k dobru si Variant připíše za zcela rovnou podlahu zavazadelníku, nízkou nákladovou hranu (pouhých 57 cm od země), rozměrný vstupní otvor a vysoko výklopnou zadní stěnu. Užitečný doplněk představuje zvýšená výklopná podlaha zavazadlového prostoru.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

V interiéru se žádné změny proti ostatním golfům neudály. Konzervativně tvarovaná přístrojová deska potěší výbornou ergonomií, jedinečným zpracováním a vysokou kvalitou použitých materiálů. Ve stejném duchu se nese zbytek prostoru pro cestující. Sedadla jsou pohodlná, místa vpředu i vzadu je dostatek. Úsměv na tváři vykouzlí precizně jdoucí řazení, ostré brzdy a přesné řízení s ideálně nastaveným posilovačem. Jízdní vlastnosti? Téměř stejné – tedy velmi dobré jako u hatchbacku. Přírůstek v podobě delší karoserie a vyšší celkové hmotnosti se projeví jen při ostřejší jízdě, kdy je znát jistá těžkopádnost.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

Pod kapotou Variantu pracuje známé portfolio pohonných jednotek ze stáje koncernu VW. Roli základního stavebního kamene plní zážehový čtyřválec o objemu 1,4 l/59 kW. Nad ním figuruje osvědčená zážehová šestnáctistovka se 75 kW (alternativně spojená se šestistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic). Progresivní přeplňované benzinové motory TSI s přímým vstřikem paliva zastupují dvě jedna-čtyřky: 1,4 TSI/103 kW a 125 kW; později je doplní slabší 90 kW varianta. V případě silnějších „té-es-íček“ zajišťuje potřebný výkon výfukové turbodmychadlo společně s mechanickým plus chladič stlačovaného vzduchu; nejslabší TSI (90 kW) si musí vystačit pouze s výfukovým dmychadlem. Kult jménem TDI-PDE tvoří „nerozlučná dvojice“: devatenáctistovka o výkonu 77 kW a 2.0 TDI/103 kW. Co nevidět zmizí systém čerpadlo-tryska v propadlišti dějin a pod kapotami vozů koncernu VW budou pracovat moderní vysokotlaké Common-raily.

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI

Standardně se dodává pětistupňová přímo řazená pětistupňová převodovka; obě silnější verze TSI a 2.0 TDI disponují šesti stupni. Za příplatek je možné získat automatizovanou šestistupňovou mechanickou převodovku DSG se dvěma elektrohydraulicky ovládanými lamelovými spojkami (v nabídce pro TDI a TSI). Volkswagen Golf Variant se nabízí i na americkém trhu, zde ovšem jako Jetta Sport-Wagen. K dispozici jsou dvě pohonné jednotky: 2.5 V5/125 kW a 2.0 TFSI/147 kW. V budoucnu je doplní turbodiesel 2.0 s technologií Bluetec. Pro Golf Variant se rozhodnou zejména ti, kterým je základní hatchback příliš malý a naopak MPV Touran by plně nevyužili. Na českém trhu bude hlavní konkurenci představovat Škoda Octavia Combi.

Stručné technické údaje Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI (dle údajů výrobce)

Délka 4556 mm
Šířka 1781 mm
Výška 1504 mm
Rozvor náprav 2578 mm
Objem zavazadlového prostoru 505/1495 l
Objem válců 1390 ccm
Počet válců 4
Výkon125 kW/170 k
nejvyšší točivý moment 240 N.m/1500 - 4750 ot. za min.
průměrná spotřeba paliva 7,3 l/100 km
zrychlení z 0 na 100 km/h 8,5 s
nejvyšší rychlost 220 km/h
objem palivové nádrže 55 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 17

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.