Přeposlat Mercedes Benz třídy C W204 C350

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes Benz třídy C W204 C350

19.09.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes Benz třídy C je nejmenším představitelem klasických mercedesů. Letos na jaře se představil již ve třetí generaci.

Ve výrobním programu nejstarší automobilky světa měly kompaktní sedany vždy svoje pevné místo. Vždyť první typ této koncepce spatřil světlo světa již v roce 1931 (model 170/W15). První opravdový „baby – benz“, zakladatel segmentu kompaktních prémiových vozů byl v roce 1982 model 190 (W201). Ve výrově vydržel plných 11 let a získal si srdce více než 1,8 milionu zákazníků. V roce 1993 přišel první představitel třídy C (W202), o sedm let později se představila druhá generace (W203) a na Ženevském autosalonu 2007 debutovala zmíněná třetí generace (W204). Designem karoserie připomíná W204 prapůvodní stodevadesátku a aktuální třídu S. Za své vzaly oválné přední světlomety předchůdce, stejně jako oblé linky karoserie. Nová třída C hraje víc na sportovní notu a je nad slunce jasnější, že hodlá pořádně zatopit BMW řady 3 a nové „á-čtyřce“ od Audi.

Mercedes Benz třídy C W204 C350

Hranaté přední světlomety, široká maska chladiče a dynamicky tvarovaný nárazník – céčko zřejmě jednou pro vždy skoncovalo s konzervativní image. Ruku v ruce s dravou přídí se nesou i boční linie: působí elegantně a zároveň dostatečně dynamicky. Zadní část působí velmi elegantně. Za pozornost stojí přední maska a koncové svítilny. Provedení Classic a Elegance vyznávají klasický styl, tj. třícípá hvězda hrdě trůní na přední kapotě. U výbavy Avantgarde se po vzoru modelů CLK/CLS přestěhovala přímo do mřížky čelní masky. Do boků zadních svítilen zakomponovali designéři štěrbiny, které odsávají vzduch z prostoru zadních kol; tradiční vroubkované kryty svítilen snižují jejich znečištění. Revoluce se udála i v interiéru nového mercedesu. Mohutná přístrojová deska vyznává spíše geometrické tvary, nesčetné oblouky a linky předchozí generace jsou ty tam. Dominantu přístrojové desky tvoří středový tunel se spoustou ovladačů a multifunkční vyklápěcí displej. Přístrojový štít zdobí velké analogové přístroje s perfektní čitelností. Volant má ideální průměr věnce a výborně padne do ruky. Veškeré ovládací prvky jsou velmi dobře dostupné.

Mercedes Benz třídy C W204 C350

Kvalita zpracování je výtečná, použité materiály ale občas budí rozpaky. Leckde je vidět, že i Mercedes šetří… Celkový dojem ale značně vylepšují různé chromové (hliníkové či dřevěné) doplňky a skvělá tlačítka. Absolutorium zasluhuje centrální ovládací rozhraní, jehož tlačítko se ve stylu konkurenčního iDrivu nachází za řadící pákou. Konstruktéři se poučili z chyb mnichovských a centrální rozhraní je proti iDrivu logičtější, přehlednější a graficky vyspělejší. Plný počet hvězdiček získává céčko za komfortní, dostatečně dimenzované sedačky. Prostor na zadních sedadlech se proti předchůdci výrazně zvětšil, přesto se budou vyšší pasažéři vzadu cítit poněkud omezeně. Zavazadlový prostor nabídne dostatečných 475 litrů; potěší velikost vstupního otvoru a vychytávka v podobě otevírání víka kufru tlačítkem na klíčku (víko se po odjištění samo vyklopí vzhůru).

Mercedes Benz třídy C W204 C350

Pod kapotou nového „baby – benzu“ nalezla útočiště celá plejáda pohonných jednotek. Základ tvoří benzinová varianta C180 Kompressor (115 kW/156 k). Dynamičtější alternativu představuje C200 Kompressor (135 kW/184 k). Zážehové šestiválce pracují v modelech C230 (150 kW/204 k), C280 (170 kW/231 k) a C350 (200 kW/272 k). Jedinečné vznětové Common – Raily CDI se nabízejí ve verzích C200 CDI (100 kW/136 k), C220 CDI (125 kW/170 k) a šestiválcové C320 CDI (165 kW/224 k). Zážehové modely C180/200 Kompressor dopuje přeplňované mechanické dmychadlo s chladičem stlačovaného vzduchu. Vznětové C200/220 CDI poprvé používají vstřikovače Delphi namísto systému Bosch. Ovladatelností a kvalitou jízdních vlastností se nové céčko přiblížilo svému odvěkému rivalovi BMW řady 3. Téměř ideální rozložení hmotnosti (52 : 48 % u čtyřválců, 55: 45 % u šestiválců) a tradiční pohon zadních kol přispívá k agilnímu chování vozu. K tomu všemu se přidává patřičný jízdní komfort a schopnost ladně překonávat nerovnosti vozovky. Zkrátka, s novým céčkem si můžete dovolit prohnat na okreskách i trojkové BMW.

Mercedes Benz třídy C W204 C350

Kvalita řízení je podle prvních testů průměrná, řízení by potřebovalo získat na přesnosti. Brzdy podávají stoprocentní výkon a ani po opakovaném zatěžování nevadnou. Manuální převodovky potěší jemným a přesným chodem, automatické pak řadí doslova sametově. Všechny motorizace se standardně dodávají se šestistupňovým manuálem, model C350 spolupracuje výhradně se samočinnou převodovkou 7G – Tronic s možností přímého řazení. Ke čtyřválcům se za příplatek dodávají pětistupňové samočinné převodovky, šestiválce využívají služeb sedmistupňového 7G – Tronicu. Nový Mercedes Benz třídy C využívá řadu moderních konstrukčních prvků, mezi které patří např. bezpečnostní systém Pre-Safe, inteligentní hlavní světlomety ILS (mají pět funkcí osvětlení podle stylu jízdy), podvozkový systém Agility Control s automatickým řízením tuhosti tlumičů podle jízdní situace, adaptivní brzdový systém (za deště vysouší brzdové kotouče) a Hill-Holder pro snazší rozjíždění ve svahu.

Mercedes Benz třídy C W204 C350

V srpnu 2007 rozšířil nabídku systém trvalého pohonu všech kol 4Matic (dostupný pro C280, 350 a 320 CDI). Na IAA 2007 ve Frankfurtu se představí nový T-Modell, později se pod kapotu nastěhují osmiválce a do prodeje přijde ultimativní provedení AMG. Nová třída C je velmi dobrým vozem, který má velmi málo slabin. Kromě vyšší pořizovací ceny a nemalému zájmu zlodějů můžeme jmenovat ještě méně místa vzadu nad hlavou, malý úhel otevření zadních dveří a interiérové plasty průměrné kvality. Výraznější slabiny na novém céčku nenajdete.

Mercedes Benz třídy C W204 C350

Stručné technické údaje Mercede Benz třídy C W204 C350 (dle údajů výrobce)
Délka 4581 mm
Šířka 1770 mm
Výška 1444 mm
Rozvor náprav 2760 mm
Objem zavazadlového prostoru 475 l
Objem válců 3498 ccm
Počet válců 6
Výkon 200 kW/272 k
Nejvyšší točivý moment 350 N.m/2400 - 5000 ot. za min.
Průměrná spotřeba paliva 9,7 l/100 km
Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,4 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
objem palivové nádrže 66 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 7

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes Benz třídy C W204 C350


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.