Přeposlat Renault Laguna

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Laguna

14.09.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Blížící se frankfurtský autosalon IAA 2007 bude dějištěm několika významných světových premiér. Jednou z nich bude třetí generace Renaultu Laguna.

Modelová řada Laguna převzala v roce 1994 štafetu od Renaultu 25 a stala se poměrně úspěšnou velvyslankyní francouzské automobilky ve střední třídě. Produkce první generace (1994 – 2000) dosáhla 1,5 milionu vozů. Technicky velmi vyspělá Laguna II lákala v roce 2000 zákazníky titulem nejbezpečnější vůz své kategorie. Přesto nedokázala v počtu vyrobených kusů překonat svoji předchůdkyni. Za výrazným poklesem prodejů v průběhu života druhé generace stojí její nespolehlivost: život majitelům otravovala problémová elektronika, nespolehlivá turbodmychadla a nekvalitní podvozkové díly. Po milionu vyrobených Lagun II přichází ke slovu třetí generace (kódové označení X91), která má za úkol oslovit nové i stávající zákazníky a dramaticky zvýšit prodejní statistiky.

Renault Laguna

Co se designu týče, Renault opět potvrdil, že se snaží být výrobcem, který se nebojí přivést na trh odvážně (někdy až průkopnicky – viz modely Mégane II, Vel Satis a Avantime) tvarované modely. Klasickou masku nesoucí mřížku chladiče u Laguny nehledejte. Kapota je rafinovaně protažena až k horní hraně předního nárazníku. Nepřehlédnutelné jsou rozměrné přední světlomety ve tvaru obráceného písmene L; robustní nárazník se zcela plochými boky působí odvážně. Boční profil připomíná Lagunu II (platí zejména pro liftback). Novinka přidává robustnější styl a netradičně zvlněný prolis. Velmi neotřele působí i zadní část. Ostře tvarované zadní světlomety jsou umístěny na odtrhové hraně víka kufru. Na ně navazuje masivní, nicméně elegantně tvarované víko kufru a nárazník. Nepřehlédnutelný je „renaultský“ kosodélník a nápis „Laguna“.

Renault Laguna

V případě kombi (Grandtour) zvolili tvůrci poněkud klasičtější přístup. Za druhým párem bočních dveří je miniaturní boční okno, na které plynule navazuje masivní D-sloupek. Praktičnost varianty kombi zvyšuje samostatně výklopné sklo pátých dveří. S originálně tvarovanou karoserií si nezadá interiér. Jednoduché, ale originální linie se nesou v typicky francouzském stylu. Nejvýraznějším prvkem přístrojové desky je elegantně zvlněná horní část. Přístrojový štít vyniká přehledností a dobrou čitelností všech kontrolních přístrojů. Proti minulé generaci zmizela příliš mohutná středová konzola; do přístrojové desky včleněný středový panel navozuje vzdušnosti a kompaktnosti. Pozornost si zaslouží rozměrný displej palubního počítače, resp. navigačního systému. Milovníci moderních technologií ocení u všech provedení bezklíčové otevírání dveří a tlačítkový systém start-stop pro spouštění motoru; vozy s vyšší výbavou mají tzv. bezdotykovou kartu, kterou není pro spuštění motoru nutné zasouvat do přístrojové desky.

Renault Laguna

Podle prvních informací je v interiéru nové Laguny dostatek místa pro všechny pasažéry. V limuzíně střední třídy překvapí nezvykle vysoko umístněné přední sedačky, vzadu sedící cestující budou spílat na příliš nízké sedáky, které neposkytnou dostatečnou oporu jejich stehnům. Zavazadlový prostor liftbacku nevybočuje z průměru střední třídy – 450 litrů je solidní hodnota, která by měla průměrnému uživateli plně dostačovat. Zájemci budou mít na výběr z nebývale široké palety zážehových a vznětových pohonných jednotek, které byly převzaty z minulé generace. V první fázi výroby nabízí výrobce dva zážehové šestnáctiventilové dvoulitry (2.0 16V/103 kW a 2.0 turbo/125 kW). Později bude základ ceníku představovat benzinový motor o objemu 1.6 16V/81 kW. nabídka dieselů je od začátku výroby sympaticky rozsáhlá: hospodárnou a životní prostředí šetřící pohonnou jednotku představuje nová 1.5 dCi s velmi dobrým výkonem 81 kW; potěší nízkými emisními limity CO2 – 136 g/km. Zájemci prahnoucí po dynamičtějším svezení mohou zvolit jeden ze tří čtyřválcových dvoulitrů dCi s odlišnou výkonovou charakteristikou (96, 110 a 127 kW). V průběhu příštího roku se pod kapotu nastěhují i šestiválce; zážehový 3.5 V6 a vznětový 3.0 V6 dCi. Počítá se rovněž s uvedením pohonných jednotek spalující bioetanol a bionaftu.

Renault Laguna

Všechny motorizace jsou kombinovány se šestistupňovými přímo řazenými převodovkami. Zážehové „turbo“ spolupracuje se šestistupňovou samočinnou převodovkou Proactive s možností sekvenčního řazení. První testy vyzdvihují proti minulosti výrazně lepší jízdní vlastnosti; podvozek působí jistějším dojem, komfort jízdy zůstává přes výraznější „přitvrzení“ stále nadprůměrný. Zlepšilo se rovněž řízení, které je příjemně tuhé a přesné. Kvalitu zaslouží francouzští vývojáři za to, že „protlačily“ do nové Laguny hydraulický posilovač řízení s proměnným účinkem. Za gumově jdoucí řazení naopak ovace očekávat nemohou. Prodej v ČR startuje v průběhu listopadu (liftback), kombi přijede k dealerům o dva měsíce později. Proti minulosti rozšíří nabídku ještě sportovně střižené kupé (podzim 2008). Zdá se, že s novou Lagunou udělal Renault krok správným směrem. Pokud zákazníci překonají nedůvěru nastolenou druhou generací, může Laguna III výrazně promluvit do prodejů ve střední třídě.

Renault Laguna

Stručné technické údaje Renault LAGUNA III 2.0 turbo (dle údajů výrobce)

Délka 4803 mm
Šířka 1811 mm
Výška 1445 mm
Rozvor náprav 2756 mm
Objem zavazadlového prostoru 450 l (liftback), 508 l (kombi)
Objem válců 1998 ccm
Počet válců 4, přeplňování turbodmychadlem
Výkon/koně125 kW/170 k
Nejvyšší točivý moment 270 N.m/3250 ot. za min.
Průměrná spotřeba paliva 8,9 l/100 km
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,2 s
Nejvyšší rychlost220 km/h

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 9

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Laguna


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.