Přeposlat Toyota Yaris TS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Yaris TS

02.08.2007 | David Valenta | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota se rozhodla oživit svoji pozici na trhu malých vozů a přišla s ostrou verzí úspěšného Yarise. Svezení v něm je sice o poznání zábavnější než v pomalejším bratříčkovi, ale na druhou stranu je to vůz plný kompromisů.

Mezi předními světovými automobilkami byste dnes asi jen stěží hledali nějakou, která doposud nemá v nabídce nějaký ten sportovní hatchback. Yaris TS tak má silnou konkurenci především na evropském trhu, kde jsou tato auta poměrně populární. Renault Clio Sport, Ford Fiesta ST, Seat Ibiza FR či naše Škoda Fabia RS, to jsou už poměrně zaběhlá jména, avšak marketingovým záměrem Toyoty nebylo útočit na jejich pozice, ale nabídnout jakýsi kompromis mezi každodenním ježděním na nákupy a sportovní jízdou. Tímto chtěli Japonci oslovit co možná nejširší spektrum potencionálních zákazníků, od žen v domácnosti přes mladé řidiče až po muže, co si chtějí pořídit domů auto pro zábavu. Jenže toto může být právě jeho největším problémem.

Toyota Yaris TS

Ale vezměme to postupně. Z vnějšku se liší Yaris TS od „obyčejné“ verze mírně sníženým podvozkem posazeným na 17palcových kolech z lehkých slitin, dále pak prostřednictvím drobnějších detailů, jako jsou decentně přepracované nárazníky a malá odtrhová hrana na zádi. Takřka neviditelnou proměnou prošly světlomety, které jsou nově sestaveny z malých diod. Chybět samozřejmě nemůže ani sportovní koncovka výfuku. Celkovým pohledem na vůz zjistíme, že sice vypadá agresivněji a snad i sportovně, ale oproti základní verzi se až tolik neliší, jak jsme zvyklí u konkurence.

Toyota Yaris TS

Motor je ovšem to nejdůležitější, co nás na takovém voze zajímá a právě tady se onen kompromis projevuje nejvíce. Pod kapotou Yarisu najdeme benzínovou osmnáctistovku nové generace, která disponuje rozvodem Dual VVT-i, což znamená, že proměnlivé časování mají nejen sací, ale i výfukové ventily. Což o to, poslouchá se to hezky, ale výsledek určitě pokulhává za očekáváním, které má řidič od vozu, který se honosí přízviskem „sportovní“. Jak už jsem zmínil výše, bylo zde dosaženo kompromisu mezi výkonem, spotřebou a ochranou životního prostředí. Jak emise, tak spotřeba paliva mají dobré, tedy nízké hodnoty, ale toto by nemělo být na úkor požitku z jízdy, který by zde měl být na prvním místě. Jde přece o ostrý hatchback.

Toyota Yaris TS

Spotřeba se pohybuje okolo 8 l na 100 km, což je solidní hodnota, na druhou stranu zamrzí malý objem palivové nádrže, na osmnáctistovku pouhých 42 l. Dynamika motoru dosáhne ideálu někde u 4000 ot./min, do té doby je spíše lenivější, ale ani poté se žádné trhání asfaltu konat nebude. Na druhou stranu to na bezpečné předjíždění bohatě stačí. Zvuk motoru zaujme okolo 3000 ot./min, do té doby nevybočuje z průměru na naších silnicích. Podvozek se dočkal mírného přitvrzení, které vozu dodalo potřebnou stabilitu v zatáčkách a prakticky vymizelo nadměrné naklánění v zatáčkách, dané vyšší stavbou karoserie. Jako daň za vyšší stabilitu si podvozek vzal méně účinné tlumení nerovností, což by řidič ocenil zvláště na českých silnicích, které jsou jich plné. Brzdy jsou poddimenzované, při vyšších rychlostech jim trvá poměrně dlouho vůz zastavit. Mezi kladné stránky Yarisu můžeme zařadit řízení, které není příliš přeposilované a řidič cítí přední kola takřka pod rukama a také převodovku, která řadí rychle, přesně a její páka je dobře umístěná.

Toyota Yaris TS

Yaris TS nijak neslevil z nabídky prostoru pro cestující, a tak ani větší postavy nebudou mít problém a to ani na zadních sedadlech. Ta jsou navíc výrazněji tvarovaná a poskytují lepší oporu těla v zatáčkách. Jako dárek navíc jsou pro Vás oproti nižším verzím připraveny analogové přístroje namísto digitálních, jiných změn v interiéru moc není. Materiály působí kvalitně, většina povrchů je příjemně měkkých, dokonce včetně dvou přihrádek před spolujezdcem. Ve výbavě najdete rádio s CD a MP3 přehrávačem, manuálně řízenou klimatizaci, kompletní sadu systémů aktivní bezpečnosti (včetně stabilizačního systému a protiprokluzového systému), přední, boční, hlavové airbagy a kolenní airbag pro řidiče, volant a hlavici řadící páky potažené kůží atd. Za příplatek bude možné získat bezklíčkový vstup či dnes populární systém startování motoru stisknutím tlačítka. Za toto všechno si ovšem nechá Toyota řádně zaplatit, základní cena pětidvéřového modelu je stanovena na 514 900 Kč, což není na malý automobil zrovna málo. Otázka, která se nabízí tedy zní: Koupit, či se poohlédnout jinde? Odpověď není jednoduchá, záleží, co po autě požadujete. Pokud chcete sporťák, odpověď zní ne. Pokud chcete vůz na nákupy pro manželku, odpověď bude také ne. Pokud chcete vůz na delší cesty, odpovědí bude do třetice ne. Ale pokud chcete z každého trochu a nejste ani v jednou směru vyhraněný typ řidiče, pak bude odpověď znít ano. Je to prostě vůz plný kompromisů.

Toyota Yaris TS

Stručné technické údaje Toyota Yaris TS

(dle údajů výrobce)
  • Délka: 3800 mm
  • Šířka: 1695 mm
  • Výška: 1530 mm
  • Rozvor: 2460 mm
  • Hmotnost: 1120 kg
  • Motor: řadový čtyřválec 1798 cm3
  • Nejvyšší rychlost: 194 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
  • Emise CO2: 170 g/km
  • Výkon: 133 koní v 6000 ot./min.
  • Toč. moment: 170 Nm při 4400 ot.
  • Spotřeba: 7,2 l/100 km

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Yaris TS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.