Přeposlat Škoda Praktik

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Praktik

12.07.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po několikaleté přestávce se do výrobního programu Škody Auto opět vrací užitkový vůz, odvozený z osobní verze. Novinka vychází z loni představeného Roomsteru a nese jméno Škoda Praktik.

Automobilka Škoda vždy dbala na to, aby v jejím výrobním programu byly zastoupeny i lehké užitkové vozy, které konstrukčně vycházely z osobních škodovek. Před válkou, ale i v 50. a 60. letech byl program „malých pomocníků“ s okřídleným šípem na přídi poměrně bohatý. 70. a 80. léta znamenala díky vzadu uloženému motoru konec pikapů a stejšnů. Nová éra užitkových vozů z Mladé Boleslavi nastala s příchodem řady Favorit/Felicia; z nich odvozené Pickupy s různými nástavbami dosáhly velké obliby. V roce 1999 nastoupivší Škoda Fabia variantu Pickup nenabídla; drobní řemeslníci se museli spokojit s Fabií Praktik, odvozenou z Fabie combi.

Škoda Praktik

Škoda Praktik přejímá konstrukční i designové prvky osobního Roomsteru. Podlahová plošina vychází z existujících modelů Škoda; přední část je vypůjčená z řady Fabia, zadní pak z Octavie Tour. Zbytek dílů byl nově vyvinut přímo pro řadu Roomster/Praktik. V přední části karoserie se žádné změny proti výchozímu Roomsteru neudály. Užitkovost se začne projevovat až od druhého páru dveří; skla na bocích nahradily plechové výplně, lakované v barvě karoserie. Zadní výklopné dveře se sériově dodávají prosklené, za příplatek mohou být celoplechové. I přes zmíněné úpravy zaujme Praktik – stejně jako Roomster - kolemjdoucí svižným designem. Zákazníci mají na výběr z pěti barev: užitková škodovka se může po silnicích prohánět v bílé, červené, modré, černé či stříbrné.

Škoda Praktik

Rovněž interiér jakoby z oka vypadl Roomsteru. Pozorný uživatel však odhalí drobné změny v podobě odlišně čalouněných sedadel a tvrdého plastu na vrchní části přístrojové desky. Za předními sedadly se nachází posuvná přepážka (aretace 100 mm), která odděluje osobní část od nákladní. Horní část přepážky tvoří drátěná mříž, takže řidič má nejenom dobrý výhled vzad, ale i přehled o nákladu. Přístup ke „kargu“ usnadňují postranní křídlové dveře na obou stranách karoserie. Jejich vnitřní část je obložena tvrdým omyvatelným plastem. Nejčastěji využívaným přístupem zřejmě budou vysoko výklopné zadní dveře; otvor v zádi je relativně velký, ale omezení představuje vysoká nakládací hrana, která výrazně stěžuje manipulaci s nákladem.

Škoda Praktik

Nákladový prostor kryje třídílná podlaha (pod ní je situován prostor pro povinnou výbavu) z trvanlivého materiálu. Použitý materiál se chlubí dostatečnou vodovzdorností a protiskluzovou úpravou. Body k dobru získává Praktik za účinné osvětlení nákladového prostoru a poutací oka v podlaze. Jak si stojí přepravní prostor v suché řeči čísel? Celkový ložný objem činí 1,9 m3, užitečná hmotnost 550/640 kg (dle motorizace a použitých pneumatik). Na délku měří 1 605 mm, na šířku 1 434 mm (mezi podběhy 1 016 mm) a na výšku 990 mm.

Škoda Praktik

Co se týká nabídky pohonných jednotek, výrobce na začátek zvolil mix tří úsporných motorů; v nabídce jsou dvě zážehové a jedna vznětová jednotka. Všechny motory pracují kromě Praktiku i pod kapotami nových Fabií či Roomsterů. Základ tvoří nedávno posílený benzinový tříválec 1.2 12 V HTP/51 kW, výkonnější alternativu představuje čtyřválcová šestnáctiventilová čtrnáctistovka o výkonu 63 kW. Vzhledem k užitkovému charakteru Praktika asi většina majitelů sáhne po vznětovém tříválci 1.4 TDI/51 kW. Jízdní vlastnosti, kvalita řízení a řazení zůstaly na stejné – tedy velmi dobré úrovni jako u osobní verze. Rovněž kvalita zpracování osobního i nákladového prostoru je příkladná.

Škoda Praktik

Pro Škodu Praktik hovoří příznivé ceny (základní „há-té-péčko“ pořídíte od 249 900 Kč bez DPH), bohatá sériová výbava (mj. 2x airbag, ABS/MSR, posilovač řízení, imobilizér a výškově/podélně stavitelný volant), kvalitní dílenské zpracování a jisté jízdní vlastnosti. Slabiny představuje v porovnání s konkurencí menší nákladový prostor (nutno zohlednit, že Praktik vychází z osobního vozidla) a práh pátých dveří komplikující mechanizovanou nakládku.

Stručné technické údaje Škoda PRAKTIK 1.4 16V (dle údajů výrobce)

  • Délka: 4205 mm
  • Šířka: 1684 mm
  • Výška: 1607 mm
  • Rozvor náprav: 2617 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 1900 l/ložná plocha 2,02 m2
  • Zatížení střechy do 75 kg
  • Objem válců: 1390 ccm
  • Počet válců: 4
  • Výkon: 63 kW/86 k
  • Nejvyšší točivý moment: 132 N.m/3800 ot. za min.
  • Průměrná spotřeba paliva: 6,8 l/100 km
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 13,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 171 km/h
  • Objem palivové nádrže: 55 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Praktik


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.