Přeposlat Audi A5

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A5

10.07.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Modelem A5 navazuje automobilka Audi na tradici vozů s karoserií kupé a po několikaleté odmlce má šanci ztížit život trojkovému kupé z Mnichova.

Modelem A5 navazuje automobilka Audi na tradici vozů s karoserií kupé a po několikaleté odmlce má šanci ztížit život trojkovému kupé z Mnichova. Poslední Audi s karoserií kupé (2+2), které si mohli zákazníci odvézt ze show-roomu bylo Audi Coupé, technicky spřízněné s modelovou řadou 80. Nástupkyně populární osmdesátky, Audi A4, nedostala v žádné ze dvou dosud produkovaných generací sportovní variantu s karoserií kupé. Až letošní ženevský autosalon byl místem světové premiéry nového kupé A5/S5.

Audi A5

Dynamicky vyhlížející novinka je postavená na nové podvozkové platformě, která bude základem pro budoucí generace modelů A4/A6. Největší změnou proti dosavadním modelům je podélné uložení pohonných jednotek. Díky tomuto řešení se mají podstatně zlepšit jízdní vlastnosti. Konstruktéři posunuli u nové „á – pětky“ proti současné A4 přední nápravu o 110 mm vpřed, díky čemuž došlo k posunu pohonné jednotky vzad a snížení momentu setrvačnosti kolem svislé osy. Další podvozkovou inovaci představuje nová přední pětiprvková náprava, umístěná blíže ke středu kol. Designem karoserie se nová „á – pětka“ hlásí do rodiny současných modelů Audi. Agresivně střižená příď s typickou širokou tlamou chladiče navozuje u ostatních řidičů patřičný respekt. Zbytek karoserie působí snad až příliš uhlazeným dojmem. Tvarem zádě, zejména koncovými svítilnami, připomíná audi mnichovské kupé řady 3 (E-92). Celkově působí Audi A5 velmi elegantním a jemným dojmem. Pod designem karoserie je podepsán Walter de´Silva, který stál mj. u zrodu Alfy Romeo 156; nyní je šéfem designu VW Group.

Audi A5

Lahůdku představuje 8 LED diod, obstarávajících tzv. denní svícení, umístěných v dolní části hlavních xenonových světlometů. Přístup do interiéru obstarává dvojice mohutných dveří s dostatečným úhlem otevření. O interiéru samotném, zejména o ztvárnění přístrojové desky lze mluvit v superlativech. Přístrojový štít má všechny atributy vozů Audi – kvalitu, solidnost a vynikající materiály. Tvarem připomíná větší A6, od které si vypůjčil i některé ovladače. Na rozdíl od větší sestry vnitřek A5 nepostrádá sportovní šmrnc. Novinky představují startovací tlačítko a elektrohydraulická brzda. V předu sedící cestující mají ve všech směrech místa dostatek, vzadu ho „á – pětka“ nabízí o poznání méně. Díky výrazně skloněnému zadnímu oknu si jízdu na zadních sedadlech vychutnají pouze majitelovi ratolesti. Přední sedačky jsou skvěle tvarované, nabízejí optimální mix komfortu a sportovní tvrdosti; při řezání zatáček bez problémů podrží tělesné schránky cestujících na svých místech.

Audi A5

Paleta pohonných jednotek Audi A5 je bohatá a měla by uspokojit většinu zákazníků. Malý zájem o motor 2.0 FSI a nostalgické vzpomínky na přeplňovanou osmnáctistovku (110 kW) přinutil koncern VW zařadit motor tohoto objemu do nabídky. V Audi A5 představuje „jedna-osmička“ základní kámen a zároveň jediný čtyřválec v nabídce; (1.8 TFSI/125 kW). Portfolio zážehových motorů pokračuje šestiválcem 3.2 FSI/195 kW a osmiválcem 4.2 FSI quattro/260 kW (verze S5). Vzhledem k oblíbenosti dieselů se nelze divit, že pod kapotu nové „á – pětky“ našly cestu hned dvě verze populárních „té – dé – íček“: 2.7 TDI/140 kW a 3.0 TDI/176 kW. Oba šestiválcové diesely pracují s technologií Common – Rail a jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic (DPF). V roce 2008 se nabídka rozšíří o základní turbodiesel 2.0 TDI/125 kW a přeplňovaný zážehový dvoulitr. Co se nabídky převodovek a druhů pohonů týká, je na tom kupé se čtyřmi kruhy na přídi následovně: šestistupňovou přímo řazenou převodovku lze kombinovat se silnějším TDI a benzinovým 3.2/4.2. Plynulý bezestupňový Multitronic s možností přímého řazení je za příplatek dostupný pro slabší turbodiesel a benzinový šestiválce 3.2. U samotného Multitronicu se ještě na chvíli zastavme: jedná se o samočinnou, variátorovou převodovku s plynule měnitelným převodem. Řidič má k dispozici osm přednastavených rychlostních stupňů. Změny jednotlivých stupňů probíhají buď samočinně v režii převodovky nebo sekvenčně (pákou pod volantem/pohybem volící páky na středové konzole). Klasický „automat“ prozatím v nabídce chybí. Pohon všech kol (u Audi tradičně nazývaný Quattro) na přání spolupracuje s verzemi 3.2/S5 a 3.0 TDI; provedení S5 jej má sériově. Poměr dělení točivého momentu mezi nápravy je nastaven na hodnotu 60 : 40, což znamená odstranění trakčních problémů předních kol v zatáčkách.

Audi A5

Většina majitelů bude zřejmě se svoji Audi A5 brouzdat po městě nebo polykat dálniční kilometry. Nás ale zajímalo, jak si vede nové kupé mimo silnice první třídy. Díky nové podvozkové platformě patří A5 k tomu nejlepšímu, co kdy v Ingolstadtu postavili – alespoň co se jízdní agility týká. Audi se ochotně vrhá do zatáček a velmi dobře drží zvolenou stopu. Tvůrcům se podařilo eliminovat nedotáčivost, takže nová „á – pětka“ chvílemi svým neutrálním chováním připomíná trojkové BMW. Pochvalu zaslouží i za odstranění tupých ran od předních kol při přejezdu nerovností. Brzdy jsou dostatečně účinné a při opakovaném zatěžování nemají sklony k vadnutí. Sportovně laděné kupé by si zasloužilo živější řízení; to v A5 je necitlivé a degraduje jinak skvělé dojmy z kvalitního podvozku. Manuální převodovka vyniká přesným a krátkým chodem, Multitronic řadí sametově hladce a bez zbytečných průtahů. Pokud použijete pádla pod volantem, je změna jednotlivých stupňů ještě o fous rychlejší. Nové kupé Audi A5 je pohledným vozem s velmi kvalitním a příjemným interiérem. Majiteli nabídne výkonné motory, prestiž značky a díky nové podvozkové platformě i patřičnou radost z jízdy. Proti hovoří (logicky) vyšší pořizovací cena a zejména v Česku i nemalý zájem zlodějů o vozy se čtyřmi kruhy na přídi.

Audi A5

Stručné technické údaje AUDI A5 3.2 FSI (dle údajů výrobce)

  • Délka: 4625 mm
  • Šířka: 1854 mm
  • Výška: 1372 mm
  • Rozvor náprav: 2751 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 455 l
  • Objem válců: 3197 ccm
  • Počet válců: 6
  • Výkon: 195 kW/265 k
  • Nejvyšší točivý moment: 330 N.m/3000 až 5000 ot. za min.
  • Průměrná spotřeba paliva: 12,4 l/100 km
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: za 6,1 s
  • Nejvyšší rychlost: 232 km/h
  • Objem palivové nádrže: 64 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 16

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A5


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.