Přeposlat Audi S2

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi S2

03.07.2007 | Tomáš Trhoň | Aktuality, recenze | Komentářů: 3 |

Vždycky se mi líbily vozy Audi sportovního charakteru, např. Coupé Quattro, hlavně ten starší, hranatý typ, stejný typ co sklízel (samozřejmě s jinou technikou) tak velké úspěchy v Rally skupině B, nebo například Audi RS2, RS4 atd.

Vždycky se mi líbily vozy Audi sportovního charakteru, např. Coupé Quattro, hlavně ten starší, hranatý typ, stejný typ co sklízel (samozřejmě s jinou technikou) tak velké úspěchy v Rally skupině B, nebo například Audi RS2, RS4 atd. Dnes si jedno z nich představíme a to RS2. Karoserií vychází vlastně z druhé generace modelu Coupé, ovšem technice se podívali na zoubky páni u Porsche….

Audi S2

Pokud lze takto specifický vůz srovnat s konkurencí, pak nejblíže jsou asi Porsche 944, Opel Calibra Turbo, BMW M3 E36 atd. Tento vůz se vyráběl v letech 1988-1996, přičemž některé prvky má společné s klasickou A80/A90, kterých v ČR jezdí dost. Tento sportovní automobil se vyráběl s širokou řadou motorů, počínaje nejslabší čtyřválcovou 2.0E 85 kW, přes 2.3E 100 kW, dále 2.3 20V 125 kW, která se dělala převážně ve verzi Quattro a končila v roce 1991. Výkonovou špičku pak uzavírá právě model S2 se 162 přeplňovanými Kw pod kapotou, který se začal vyrábět v roce 1991, a od roku 1993 k němu přibyla 6ti kvaltová převodovka a o 10 koní silnější motor typu AAN, který se používal i ve voze Audi RS2, který se vyráběl pouze jako Avant s 315 koni pod kapotou, vyladěný od Porsche, ale to je trochu jiný příběh. S výjimkou verze 2.0 16V, která se vyráběla pouze v krátkém časovém období od 1994 do 1996, a 2.0E, jsou všechny tyto motory řadové pětiválce s nezaměnitelným a zcela nádherným zvukem. Verze S2 je navíc, jak jsem již zmínil, doplněna turbodmychadlem, samostatnou kapitolou jsou pak motory V6. Tyto motory se vyráběly ve verzích 2.6E a 2.8E s výkonem 110 a 128 kW. Vzhledem k náročnosti, povinnému ručení a skoro stejným typům motorů bych potencionální zájemce nasměroval spíše k motoru 2.8E,

Audi S2

2.6E skutečně nemá moc co by nabídnul v poměru cena/výkon. Pro skutečné milovníky rychlé jízdy můžu doporučit skutečně ostrou sportovní verzi S2, kterých ale je celkem vyrobeno pouze cca. 8000 kusů a v Čechách jsou velice špatně sehnatelné a taky její cena převyšuje ostatní modely řádově o statisícovou částku, ale myslím si, že docela dobře investované peníze, hlavně když motor, podvozek atd. neskončí v sériovém stavu. Vozy první generace před faceliftem, který se konal na zlomku roku 1991, nesou označení ještě jako řada B3, novější B4 má jinou kapotu, přední světlomety a pozměněný interiér. Bohužel v Čechách není kvůli drahým náhradním dílům (nebo spíše majitelé neví kde levněji nakupovat) moc aut v dobrém stavu.. Pětiválce bývají spolehlivé a pružné, hůře jsou na tom už spojky, brzdy, převodovky, u verzí Quattro trpí stabilizační tyče na zadní nápravě, někdy kardany a diferenciály. Vnitřní výbava bývá jako tradičně u Audi velice bohatá, však si to taky nechalo Audi na počátku 90tých let patřičně zaplatit. Výjimkou nebývají el. okna, zrcátka, šíbr, klimatizace, servo, ABS, 4x kotouče, mlhovky. Zajímavostí u tohoto kupé jsou bezrámové dveř, což byla tehdy docela móda, a u vybavenějších verzí kůže, čočkové světlomety, elektricky nastavované sedačky, leckdy i zadní trojúhelníková okna jsou elektricky vyklapovací. Ceny jsou u tohoto ryze sportovního auta velice pestré, u skutečně prvního modelu B3 se můžou pohybovat na hranici 60 tisíc za základní, nejslabší motorizaci, novější modely kolem 80 tisíc, řádově o 20 tisíc jsou dražší modely Quattro u verze S2 se může cena pohybovat od 100 000 za nepříliš zachovalý exemplář, do kterého se ještě spousta peněz vloží, aby auto za něco stálo. Za opravdu hodně slušné kousky v super stavu se platí kolem 5000 - 15 000 euro, za opravdový závodní speciál s výkonem kolem 400 koňských sil, kterých dosahují jejich majitelé většinou zvýšením plnícího tlaku a úpravou řidící jednotky, svodů, např. od nejrenomovanějších úpravců jako ABT či MTM. Pro běžné ježdění se doporučuje skutečně spolehlivý 2.3 100 kW, sice auto neoplývá výkonem a není to na žádné závodění, nicméně na svižnější jízdu okreskami to bude stačit. Spotřeba se pohybuje okolo 10 l na 100 km, což jde celkem snadno uživit. Žíznivé šestiválce a přeplňované motory mají kombinovanou spotřebu okolo 13 l po městě, ale není výjimka i 15 l/100 km, nebo někde na okruhu klidně i okolo 30til/100km Závěrem můžu podotknout, že Audi coupé je na svoji dobu skutečně precizně zpracovaný vůz s nadčasovým designem, který však vyžaduje drahou údržbu a celkem pevné nervy při shánění náhradních dílů. Na oplátku se odvděčí jízdními vlastnostmi a výbavou, která leckdy předčí i nové vozy.

Audi S2

Dneska jsme si opět představili jedno z těch výjimečnějších aut, co brázdí naše silnice a poladěné verze brázdí různé sprinty, závody do vrchu, rally atd. Taky se bohužel majitely stávají mladí řidiči, co chtějí mít zvenku auto vypadající jako sporťák a nezáleží jim příliš na motorizaci, hlavně, že to auto vypadá. Každopádně je Audi Coupé dobrá volba ať už si jí zvolí jakýkoli druh řidiče.

Audi S2

Audi S2

Audi S2

Audi S2

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 15

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi S2


počet příspěvků: 3

miroslav

06.10.2010 v 21:30

No milý pane píšete tady dost nepřesností a nesmyslů audi S2 je pouze s výkonem 162 a nebo 169 kw(1994) roky výroby 1990 až 1996 a RS2 bylo kupé a kombi s výkonem 232 kw a vyrobylo se jen pár kusů v roce 1995 ano motor tunilo porsche ale toto audi dostalo nejen motor po kůře ve stutgartu ale i komplet sportovní podvozek porsche včetně brzd!! a i díky tomu snado poznáte RS2 od od klasicky vytuněných kombi nebo coupe 80 a to díky roztečím šroubů kol které nejsou 5X112,5 ale 5X130!! rozteč typická pro vozy porsche!! ano a klasické kupé na bázi audi 80 B4 se z různými motorizacemi vyrábělo od roku 1988 až 1996..

Odpovědět

Karel

27.10.2010 v 09:21

Dobrý den, mám za to že Audi RS2 se vyráběla pouze ve verzi avant! Audi RS2 coupe je pouze přestavba a tudíž se nikdy nevyráběla.

BRNO

09.04.2011 v 11:19

Audi RS2 315hp- 99% pouze v provedení Avant- 3 kusy RS2 sedan ztoho jeden v muzeu v ingols...Coupe nebylo RS2, nejsilnější coupe je pod označením S2.V té době byla RS2 rarita a nejrychlejší seriové kombi které znali i řidiči Porsche Turbo-těch co jezdili po dálnici :) ti ostatně znají vozy Audi RS od té doby doposud, nová RS6 ma necelých 600ps...celou dobu si Audi snží udržet post nej.combi. Dále se tento vůz S2/RS2 stále objevuje na dragracingových soutěžích po celé evropě s velmi dobrými časy u nás jezdí par kusu s výkonem okolo 700ps jeden kolega mu říká německej Skyline má tak trošičku :)pravdu.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.