Přeposlat Škoda Octavia Scout

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Octavia Scout

21.06.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Verze Scout se stala třetím derivátem odvozeným od sériové Škody Octavia. Jaký je první mladoboleslavský „crossover“ s terénními ambicemi?

Pohon všech kol začala škodovka úspěšně uplatňovat již v minulé generaci Octavie. Tehdejší provedení 4x4 na první pohled vypadalo zcela sériově. Snad úspěch Audi All Road na českém trhu, snad koncernová strategie (viz. rodinka modelů „Cross“ z líhně mateřského VW) či zákazníci, libující si v „oplastovaných“ pseudoteréňácích – to vše mohlo být důvodem ke zrodu Octavie Scout (potažmo i Roomsteru Scout). Druhou generaci Octavie můžete tedy mít buď jako nenápadnou 4x4 či elegantní Scout.

Škoda Octavia Scout

Na první pohled padne do oka vyšší světlá výška vozu, která Scout pasuje do role nejvyšší sériově vyráběné škodovky současnosti. Světlá výška činí 180 mm a proti verzi 4x4, z níž Scout vychází, došlo k navýšení o 17 mm. Samotná Octavia 4x4 je proti Octavii s předním pohonem vyšší o 23 mm. Jakým způsobem došlo ke zvýšení světlé výšky? V první řadě sáhli tvůrci vozu k výměně pružin a tlumičů. Potřebné milimetry přidala i relativně rozměrná kola. Proti ostatním verzím Octavie je odlišný i rozměr pneumatik: Scout se odvaluje na litých discích o průměru 17“ (šířka 225 mm a profil 50; varianta 4x4 používá rozměr 205/60 R15).

Škoda Octavia Scout

Nejvýraznějším poznávacím znakem Scoutu je výrazné plastové lemování po celém spodním obvodu karoserie. Přední a zadní nárazníky dostaly černě probarvené plastové nástavce; jejich střední části jsou vyvedeny ve stříbrné barvě. V předním nárazníku se uhnízdily hluboko zapuštěné mlhové světlomety; přívod vzduchu k motoru má voštinový výplet. Záď vozu oživují do nárazníku včleněné podélné odrazky, zasahující až do boků vozu. Na nárazníky plynule navazují lemy blatníků a nástavce prahů. Originalitu dotváří dvojitá chromovaná koncovka výfuku.

Škoda Octavia Scout

V interiéru se proti sériové Octavii změnilo pramálo. Největší zásah představuje před spolujezdcem umístěné robustní stříbrně lakované madlo. Volant, hlavice a manžeta řadicí páky a madlo ruční brzdy jsou potaženy kůží. Podlahové koberečky mají vyšité logo Scout a mírně odlišné od běžných verzí je i čalounění sedadel. Na přání se dodává Pedal set (kryty pedálů z ušlechtilé oceli). Co se kvality zpracování a použitých materiálů týče, tak zde je vše při starém: zpracování výborné, použité materiály vysoce kvalitní.

Škoda Octavia Scout

Pod kapotou pracuje dvojice osvědčených dvoulitrů z koncernu VW; zákazník má na výběr mezi zážehovým 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním benzínu a oblíbeným vznětovým 2.0 TDI PD/103 kW, který se standardně dodává s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF. Obě pohonné jednotky pracují s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, která má stejné odstupňování jako v provedení 4x4. Kvalita řízení a brzd se proti výchozímu modelu nezměnila, oba systémy pracují na výbornou.

Škoda Octavia Scout

Přestože většina zákazníků se svým Scoutem nikdy neopustí asfaltové silnice, i v nezpevněném terénu podává nová škodovka velmi dobré výkony. Kromě zvýšeného podvozku k tomu přispívá i odlišně nastavený stabilizační systém ESP, který byl odladěn speciálně pro jízdu v lehčím terénu. Pohon všech kol s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou Haldex převzal Scout z Octavie 4x4; v případě jízdy po povrchu s menší adhezí dojde k samočinnému připojení zadní nápravy. Podvozek je dostatečně tuhý a velmi dobře filtruje jak nerovnosti běžných silnic, tak i výtluky na polních cestách. Při svižnějším tempu na silnici Octavia Scout navzdory vyšší světlé výšce velmi dobře drží stopu a nedochází k nepříjemným náklonům karoserie. Při přejezdu terénních nerovností je nutné dávat pozor na poškození plastových doplňků; ze spodu chrání motor a převodovku ochranný kryt.

Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout je velmi přitažlivým a praktickým vozem, jehož využití je všestranné: přes týden funguje jako rodinný vůz a o víkendu se s ním můžete bez problému vydat na chalupu v horách. Klady Scoutu představují výborné jízdní vlastnosti na silnici i v nezpevněném terénu, kvalitní zpracování a obrovský zavazadlový prostor. K zahození není ani nemalé užitečné zatížení – činí 660 kg. Třešničku na dortu představují líbivé plastové doplňky karoserie. Nedostatky spatřujeme v relativně chudé sériové výbavě (klimatizace se dodává pouze za příplatek) a v interiéru, který by si zasloužil větší odlišení od běžných verzí.

Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout

Stručné technické údaje Škoda OCTAVIA Scout 2.0 TDI PD DPF (dle údajů výrobce)

  • Délka: 4581 mm
  • Šířka: 1784 mm
  • Výška: 1533 mm
  • Rozvor náprav: 2578 mm
  • Nájezdový úhel vpředu/vzadu (°): 16,3/16,9
  • Objem zavazadlového prostoru: 580 l
  • Objem válců: 1968 ccm
  • Počet válců: 4, přeplňování turbodmychadlem
  • Výkon: 103 kW/140 k
  • Nejvyšší točivý moment: 320 N.m/1750 ot. za min.
  • Průměrná spotřeba paliva: 6,4 l/100 km
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s
  • Nejvyšší rychlost: 197 km/h
  • Objem palivové nádrže: 60 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 26

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Octavia Scout


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.