Přeposlat HONDA CIVIC TYPE R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

HONDA CIVIC TYPE R

23.06.2007 | David Vávra | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dvě stovky koní z ostrého motoru, tvrdý podvozek a sportovní ambice, zabalené do hatchbacku nižší střední třídy. Taková je Honda Civic Type-R z roku 2002.

Dvě stovky koní z ostrého motoru, tvrdý podvozek a sportovní ambice, zabalené do hatchbacku nižší střední třídy. Taková je Honda Civic Type-R z roku 2002. Od standardních provedení Civicu se na první pohled liší pěknými sedmnáctipalcovými litými koly s lesklou kouřovou barvou a pneumatikami Pirelli P Zero 205/45, zdařilou aerodynamickou sadou s předním a zadním spoilerem, nástavci prahů a střešním křídlem. Civic Type-R je na rozdíl od svých leckdy až příliš nenápadných konkurentů očividným diblíkem. Stejné je to uvnitř. Posadíte se do perfektně padnoucích anatomických sedadel Recaro, uchopíte malý, také anatomický, kůží obšitý volant, vedle kterého trůní malá, nezvykle blízko něj umístěná ocelová řadicí páka s titanovým povrchem, ohmatáte hliníkové pedály, podíváte se na slibné hodnoty v kapličce a máte chuť vyrazit vpřed. Kromě potahové látky je vše ostatní důvěrně známé z běžných provedení Civicu. Bohužel včetně tvrdé středové konzole, která trápí pravé koleno při rychlých průjezdech levotočivých zatáček a možnosti jen výškového nastavení volantu.

HONDA CIVIC TYPE R

Horší ergonomii však Civicu Type-R odpustíte po zahřátí motoru. Čtyřválcový dvoulitr s variabilním časováním ventilů s proměnnou délkou zdvihu i-VTEC dosahuje litrového výkonu 100 koní a je extrémně točivý, stejně jako jeho předchůdci v ostatních Hondách s přídomkem Type-R nebo v Hondě S 2000. Maximální výkon rovných 200 koní je k dispozici při 7400 otáčkách, nejvyšší točivý moment 196 Nm dosahuje při 5900/min. Zásluhou technologie i-VTEC a proměnné délky sacího traktu ale má jeho křivka mimořádně plochý průběh a již od tří tisíc otáček disponuje 180 Nm.

HONDA CIVIC TYPE R

To nejlepší však nastává při překonání 6500 otáček, kdy nejvíce ožije a za sytého vysokého zvuku vylétá vpřed. Je to jako by zasáhlo turbo, které však nemá. Zde není prostor pro příznivce tuningu, motor má sám o sobě závodnický charakter a zvuk. Jeho nevýhodou je vyšší spotřeba, která při ostré jízdě přeshahuje i 14 litrů na 100 km, přesto však výrobce udává kombinovanou spotřebu 8,9 l/100 km, a tedy záleží jen na tíži pravé nohy. Motor je spřažen s dobře odstupňovanou šestistupňovou převodovkou. Na nezvyklé umístění řadicí páky si brzy zvyknete, díky její blízkosti u volantu a krátkým drahám s ní lze velmi rychle a přesně řadit. Vše je po ruce jak má být, tady Civic Type-R exceluje. Jen je třeba si také zvyknout na pětku, která je posazena blíže ke trojce a není v jedné přímce se šestkou. Po počátečních nesnázích zařadit ji si zvyknete na malý pohyb zápěstím, a je tam. Každopádně s trojkou si ji nespletete.

HONDA CIVIC TYPE R

Vyloženě sportovní je i jeho podvozek, o dva centimetry nižší než ve standardních verzích Civicu. Type-R má navíc výrazně tvrdší odpružení, tužší stabilizátory a vyztuženou zadní část. V zatáčkách se nekroutí a jede jako po kolejích, snese toho opravdu hodně. Řízení je přesné a přímé, ale tahá za ruce a je třeba si ho neustále hlídat. Navíc se volant při táhlejších zatáčkách nevrací zpět, takže je mu třeba trochu pomoci. Brzdy jsou bezproblémové a kromě ABS jsou vybaveny rozdělovačem brzdného účinku EBD.

HONDA CIVIC TYPE R

Nejostřejší Civic je i poměrně praktický, je jedním z nejprostornějších sportovních hatchbacků nižší střední třídy. Bez problému se do něj vejde pět pasažérů, zavazadlový prostor má objem 315 litrů. Překvapující je absence klimatizace v základní výbavě, boční airbagy nejsou k dispozici ani za příplatek. Honda Civic Type-R není jen rychlejší verzí třídveřového Civicu, nabízí skutečné sportovní svezení s pořádnou porcí adrenalinu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 14

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku HONDA CIVIC TYPE R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.