Přeposlat Fiat Bravo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Bravo

18.06.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská automobilka Fiat jde v posledních letech opět nahoru. Po úspěšných modelech Panda a Grande Punto má fiatu pomoci i nové Bravo, nástupce neúspěšného Stila.

S modelem Stilo šláplo vedení turínské automobilky evidentně vedle. Chladný design všech karosářských verzí Stila popudil tehdejší majitele modelů Bravo/Brava natolik, že začali svoje nové vozy kupovat u konkurence. Fiat vysvětloval málo emotivní design Stila tím, že má být konkurencí německým golfům a astrám. Jenže zákazníci kupují automobily zejména kvůli přitažlivé karoserii, a tu téměř vždy našli u prodejců fiatu. Nové Bravo znamená návrat ke starým pořádkům a zcela jistě zlepší nepříliš růžovou ekonomickou situaci největší italské automobilky.

Fiat Bravo

Designem karoserie je nové Bravo podobné menšímu Grande Puntu, které navrhovalo studio Italdesing s Giugiarem v čele. V případě novinky stojí za jeho ztvárněním vlastní Centro Stile Fiat. Nutno uznat, že se návrhářům podařilo postavit jeden z nejpůsobivějších vozů nižší střední třídy současnosti. Při pohledu ze předu poutají pozornost rozměrné světlomety s dvojitou optikou a dynamicky střižená příď. Bravo je prvním Fiatem, který nese na přídi inovované logo, jež má nyní červený podklad. Boční pohled odhalí svažující se linii střechy a malá boční okna. To vše spolu s vysokým bočním pontonem karoserie působí robustně a dynamicky. Fiat prezentuje nové Bravo jako pětidveřové kupé; s trochou nadsázky má pravdu. Zadní oválné svítilny a tvar okna pátých dveří odkazují na původní, tehdy výhradně třídveřové Bravo z roku 1995. Daň za atraktivní vyvedení zádě představuje obtížný výhled z vozu při parkování.

Fiat Bravo

Tvar přístrojové desky plně koresponduje s dynamicky střiženou karoserií. Za tříramenným, do ruky skvěle padnoucím volantem jsou v hlubokých tubusech umístěny kontrolní přísroje. Středový panel je mírně natočený směrem k řidiči; jeho dominantu tvoří rozměrné originální autorádio, v dolní části se nalézají ovladače ventilace. Proti Stilu najdete v interiéru Brava samé kvalitní a hodnotné materiály. Potěší velmi dobré slícování plastů na přístrojové desce, hodnotně vyvedené výplně dveří a kvalitně zpracovaný zavazadelník. Úrovní dílenského zpracování se Bravo velmi přibližuje etalonu třídy – VW Golfu. Ačkoliv robustní design karoserie spolu s malou zasklenou plochou evokuje menší prostornost interiéru, opak je pravdou. Cestující mají na předních i zadních sedadlech ve všech směrech místa dostatek; sedadla sice svým tvarem lákají k usednutí, ale posezení v nich zas tak slavné není. Sedáky by mohly být delší, boční opora výraznější. Body k dobru získá Bravo za velkoryse tvarované přední hlavové opěrky a dostatečně tuhé výplně sedáků. Vzhledem k tomu, že většina zákazníků bude nové Bravo využívat pro rodinné potřeby, je otázka velikosti zavazadlového prostoru na místě. V základním uspořádání nabízí italský vůz 400 litrů, což je v rámci třídy výborná hodnota. Horší je to s využitelností zavazadelníku: nákladová hrana je poměrně vysoko nad zemí a „kufr“ je dost hluboký; při nakládání těžších předmětů se majitel zapotí.

Fiat Bravo

Fiat Bravo vyráží do boje zatím se třemi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základ nabídky tvoří benzin spalující čtrnáctistovka, produkující slušných 66 kW (90 k). Další dvě zážehové jednotky mají rovněž objem 1.4 l, ale jsou dopovány turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek a mezichladičem stlačeného vzduchu. Slabší verze produkuje 88 kW (120 k), silnější pak 110 kW (150 k). Všechny zážehové motory zdobí vzhledem k vysokému výkonu velmi příznivá spotřeba: v průměru jezdí za necelých 7 litrů na sto kilometrů. Příznivci naftových motorů mají na výběr ze dvou přeplňovaných devatenáctistovek. Oba diesely pracují s přímým vstřikováním paliva do válců prostřednictvím systému MultiJet Common Rail; turbodmychadlo disponuje proměnnou geometrií lopatek. Naftové jednotky zdobí kultivovaný projev, masivní točivý moment a nízká spotřeba. Podvozková platforma nového Brava byla s úpravami převzata ze staršího Stila. Podvozek představuje osvědčenou klasiku: vpředu vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Díky tužšímu naladění poskytuje podvozek jisté jízdní vlastnosti, srovnatelné např. s domácí Škodou Octavia. Řidiče nepotěší příliš horlivý elektrický posilovač řízení, byť omnoho tužší a přesnější než u předchůdce. Bravo opět nabízí tzv. „městský režim“ (City); po stisku tlačítka jde řízení ještě lehčeji. Vzhledem k již tak účinnému posilovači řízení se zdá režim City zbytečný. Brzdy jsou dostatečně dimenzované; na všech kolech kotoučové, vpředu ventilované. Výhrady nelze mít ani ke kvalitě řazení. Změna rychlostních stupňů probíhá přesně a hladce. Všechny motorizace vyjma slabšího dieselu disponují šestistupňovou manuální převodovkou; stodvacetikoňovému dieselu musí stačit stupňů pět.

Fiat Bravo

Zajímavá je technologie Blue&Me/Blue&Me Nav. Jedná se o skloubení hands-free pro mobilní telefon a přehrávače hudebních souborů MP3 s USB připojením; v případě Blue&Me Nav. i satelitní navigace. Díky tomu můžete používat svůj mobilní telefon s Bluetooth a poslouchat oblíbené skladby, a to pouze pomocí hlasových povelů. Systém vyvinul Fiat ve spolupráci s Microsoft. Fiat Bravo je kvalitní a prostorný vůz s působivým designem, velkým zavazadlovým prostorem a dobrým technickým základem. Zápory představují příliš účinné servo řízení a špatný výhled vzad. Fiat Bravo se začíná na českém trhu prodávat právě v těchto dnech; cena základní verze s motorem 1.4 Active/66 kW činí 369.900 Kč.

Stručné technické údaje FIAT BRAVO 1.4 T – Jet 16 V 150 k (dle údajů výrobce)

  • Délka: 4336 mm
  • Šířka: 1792 mm
  • Výška: 1498 mm
  • Rozvor náprav: 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 400 l
  • Objem válců: 1368 ccm
  • Počet válců: 4, přeplňování turbodmychadlem
  • Výkon: 110 kW/150 k
  • Nejvyšší točivý moment: 206 N.m/2000 ot. za min.
  • Průměrná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s
  • Nejvyšší rychlost: 212 km/h
  • Objem palivové nádrže: 57 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 45

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Bravo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.