Přeposlat Nissan Qashqai

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Qashqai

22.05.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská automobilka Nissan v posledních letech poněkud zaostala v uvádění nových modelů na evropský trh a vyklidila pozice v nižší střední třídě. Nový Nissan Qashqai (čti „kaškaj“) to má změnit.

Japonská automobilka Nissan v posledních letech poněkud zaostala v uvádění nových modelů na evropský trh a vyklidila pozice v nižší střední třídě. Nový Nissan Qashqai (čti „kaškaj“) to má změnit. Nissan se ocitl ve zvláštní situaci. Úspěšně prodává terénní vozy (X – Trail, Murano, Navara, Pathfinder a Patrol), ale někdejší prodejní úspěchy modelů Sunny a Almera jsou ty tam. Současná generace Almery již doslova mele z posledního a téměř se neprodává. S uvedením nástupce si japonci dali načas, vlastně ho dosud nepředstavili; uvedli na trh malé MPV Nissan Note a „cross-over“ Qashqai. V dohledné době se světu představí ještě model Tiida (ekonomicky laděný sedan a hatchback).

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai využívá díky partnerství s francouzskou automobilkou Renault podvozkovou platformu typu C, na které jezdí Mégane II a různé modely Nissanu (v Japonsku např. Nissan Lafesta či Serena). Podvozek Qashqaie z nich má nejmenší rozvor. Jízdní vlastnosti byly vždy doménou nissanů, ne jinak je tomu i u novinky ze země vycházejícího slunce. Zadní náprava je víceprvková – Multi Link. I přes vyšší stavbu karoserie nabídne Qashqai velmi jisté, až sportovní svezení. Ruku v ruce s vydařeným podvozkem jdou i účinné brzdy a komunikativní řízení s dobrou zpětnou vazbou. Řízení má poměrně strmý převod a přesto, že je posilovač elektrický, není přehnaně lehké. Manuální převodovka pracuje bez problémů, změna jednotlivých stupňů probíhá hladce. Rovněž pohonné jednotky jsou z části převzaté od francouzů. Milovníci zážehových motorů mají na výběr z objemů 1.6/2.0 l. Základní varianta se dodává výhradně s pěti stupňovou manuální převodovkou, silnější dvoulitr je k dispozici buď se šesti stupňovou ručně řazenou převodovkou nebo bezestupňovou automatickou převodovkou CVT. Kdo vyznává pod kapotou motory spalující naftu, může vybírat z verzí 1.5dCi a 2.0dCi. Obě jednotky sériově pracují prostřednictvím šesti stupňové manuální převodovky, silnější dvoulitr může na přání ovládat automatická šesti stupňová převodovka. Vznětové pohonné jednotky dodává Renault. Jedná se o osvědčené „diesely“, pracující se vstřikováním Common – Rail. Protože je Nissan Qashqai správným „cross – overem“, nabízí zákazníkům dva druhy pohonu. Zážehová jedna – šestka a slabší diesel se dodávají pouze s pohonem přední nápravy. V případě silnějších motorizací má zájemce na výběr: buď se spokojí s předním pohonem nebo zvolí náhon na všechna čtyři kola.

Nissan Qashqai

Přepínání pohonů se děje prostřednictvím otočného tlačítka, umístěného na středovém tunelu za řadící pákou. Otáčením se volí jedna ze tří možností pohonu: přední nápravy, obou náprav nebo automatické rozdělení točivého momentu při prokluzu předních kol na obě nápravy. Design karoserie nového Qashqaie nepůsobí nikterak výrazným dojmem. Příď vozu je jednoduchá, pozornost přitahuje pouze výrazná maska s logem výrobce a velké světlomety. Z bočního pohledu se Qashqai podobá většímu modelu Murano, zejména tvarem „C sloupků“. Malá zasklená plocha a vystouplé blatníky dodávají vozu na robustnosti. Vůz je po celém obvodu opatřen plastovými nelakovanými díly, které ho chrání proti nástrahám městského provozu. Po usednutí do interiéru na vás dýchne svěží duch. Přístrojová deska působí mohutným dojmem. Zaujme sportovně tvarovaný tříramenný volant a kontrolní přístroje situované do dvou hlubokých tubusů. Středový panel zdobí kulaté výdechy ventilace a vestavěný audiosystém. Pokud je Qashqai vybavený navigačním systémem, její výklopný displej je umístěný na vrcholu střední části přístrojové desky.

Nissan Qashqai

Kam oko dohlédne jsou použity kvalitní měkčené plasty. Zpracováním interiéru patří nový nissan do pomyslné „top 10“ ve své třídě, v rámci značky se jedná snad o nejhodnotněji působící vnitřek vůbec. Sedadla jsou pohodlná, s příjemně tvarovanými sedáky i opěradly. Prostorem Qashqai zrovna nehýří, zejména vzadu je ho tak akorát. Zavazadlový prostor nabídne dostačujících 400 l objemu. V případě, že zákazník chce svůj Qashqai dovybavit atraktivní příplatkovou výbavou, má z čeho vybírat: interiér prosvětlí panoramatická střecha (1 x 1 m); spojení s okolním světem zajistí navigační systém a Bluetooth rozhraní; díky parkovacímu čidlu s kamerou bezpečně zacouváte. Nissan Qashqai je zajímavým modelem nižší střední třídy, resp. malým „cross – overem“. Nabízí design populárních „es – ú – véček“ na podvozku klasického hatchbacku. Proti zastaralé Almeře boduje kvalitním a esteticky vydařeným interiérem. Body k dobru získává za možnost zvolit pohon obou náprav. Mínus představuje průměrná prostornost uvnitř vozu a poněkud vyšší pořizovací cena. I přes tyto nedostatky má Qashqai šanci výrazně promluvit do prodejů v nižší střední třídě a pozvednout japonskou značku zpět na výsluní zájmu zákazníků. Na závěr zajímavost: ptáte se, kde vzali marketingoví pracovníci tak složitý název modelu? Vypůjčili si jej od íránského kočovnického kmene, žijícího v poušti.

Stručné technické údaje Nissan QASHQAI 2.0i (dle údajů výrobce)

Délka: 4315 mm
Šířka: 1783 mm
Výška: 1606 mm
Rozvor náprav: 2630 mm
Objem zavazadlového prostoru: 410 l
Objem válců: 1997 ccm
Počet válců: 4
Výkon: 104 kW/141 k
Nejvyšší točivý moment: 193 N.m/4800 ot. za min.
Průměrná spotřeba paliva: 8,4 l/100 km
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Nejvyšší rychlost: 190 km/h
Objem palivové nádrže: 65 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 56

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Qashqai


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.