Přeposlat Toyota Auris

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Auris

11.05.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Co znamená Volkswagen Golf pro Evropu, představuje Toyota Corolla pro zbytek světa. Devět generací nejprodávanějšího automobilu bylo věrno označení Corolla. Desátá generace představuje radikální zlom: na scénu vstupuje nová Toyota Auris.

Co znamená Volkswagen Golf pro Evropu, představuje Toyota Corolla pro zbytek světa. Devět generací nejprodávanějšího automobilu bylo věrno označení Corolla. Desátá generace představuje radikální zlom: na scénu vstupuje nová Toyota Auris. První Toyota Corolla sjela z výrobního pásu v roce 1966. Od té doby spatřilo světlo světa téměř 30 milionů vozů tohoto typu. Hlavním důvodem, proč výrobce sáhl ke změně názvu, je snaha přilákat nové zákazníky. K tomu samozřejmě nestačí pouhá změna názvu, ale je třeba přidat něco navíc. Vzhledem k tomu, že Corolla byla vždy velmi konzervativně tvarovaná, rozhodli se návrháři opustit „staré pořádky“ a vytvořili vůz mladistvého vzhledu. Jako bonus přidali i nové označení. Za designovým ztvárněním nového Aurisu stojí vývojové středisko Toyota ED2. Při vývoji se vycházelo z vkusu a požadavků evropských zákazníků.

Toyota Auris

Celkovým pojetím karoserie se Auris podobá druhé generaci úspěšného Yarisu. Při pohledu ze předu upoutají ostře řezaná maska chladiče a velké přední světlomety. Boční pohled odhalí sníženou linii spodních oken. Záď vozu je podobná poslední generaci Corolly. Design karoserie působí čistým, vyváženým dojmem. Proti usedlému stylu Corolly sice přidává více dynamiky, kvalit Civicu či nového Fiatu Bravo zdaleka nedosahuje. Jestliže exteriér nového Aurisu stále působí poněkud bojácně, v interiéru se udály změny o poznání větší. Nejvýraznějším prvkem je klenutý středový tunel, který vytváří jakýsi most mezi prostorem řidiče a spolujezdce. Kromě obvyklých ovladačů obsahuje i velmi dobře dostupnou řadící páku. Pod ní je umístěna netradičně tvarovaná ruční brzda. Její pohyb doprovází příjemný zvuk. Ovladače mají oranžové podsvícení, kontrolní přístroje jsou optitronové. Zajímavé jsou dvě zelené šipky, umístěné mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti. Napovídají řidiči, kdy je ideální stav pro přeřazení rychlostního stupně.

Toyota Auris

Na předních i zadních sedadlech je ve všech směrech dostatek prostoru. Zklamání přinese jejich nevýrazné tvarování, v předu sedící pasažéři by uvítali delší opěradla. Při delších cestách přijde vhod možnost upravit sklon zadních opěradel (o 4 cm). Objemem zavazadlového prostoru zapadá Auris do šedi průměru nižší střední třídy. Tvarem, velikostí a přístupem bude běžným uživatelům dostačovat. Na dně zavazadelníku, pod jeho podlážkou, je umístněno dojezdové rezervní kolo. Celkový dojem z prostorného a funkčního interiéru není špatný, ale na špici Toyota Auris nedosahuje. Konkurence nabízí ještě lepší kvalitu zpracování a záplavu hodnotných, měkčených plastů. Ty v Aurisu nenajdete.

Toyota Auris

Zajímavý postup zvolila Toyota v případě platformy nového Aurisu. Nezávislým zavěšením zadních kol na dvojitých příčných ramenech disponuje pouze špičková verze s motorem 2.2 D-4D. Ostatní motorizace si musí vystačit s levnější torzní zadní nápravou. Právě toto provedení nás po stránce jízdních vlastností příliš nenadchlo. Podvozek je naladěný komfortně. Díky tomu dobře filtruje četné nerovnosti našich silnic, ale nedokáže se dostatečně poprat s příčnými prahy či hlubšími výmoly. Přejezd přes výtluky vyvolává nepříjemné rázy a odskakování zadní nápravy. Pokud zatoužíte cestou na chalupu protáhnout Auris po okreskách a užít si „sportovní jízdu“, budete zklamáni. Ne snad mírou nedotáčivosti nebo nedostatečným držením zvolené stopy, ale nepříjemným náklonem karoserie v zatáčkách a nejistým chováním podvozku. Dnes už neodpustitelným jevem je hluk od podvozku při jízdě. Proti Corolle je Auris znatelně tišší, ale na svoje konkurenty přeci jen ztrácí. Naopak pochvalu zaslouží exaktní řazení a vytrvale pracující brzdy. Řízení podporuje elektrický posilovač. Ve vyšších rychlostech by podpora posilovače nemusela být tak účinná. Řidiče potěší slušná odezva na pootočení volantem.

Toyota Auris

Automobilka Toyota vždy vynikala výkonnými a úspornými zážehovými jednotkami. V posledních letech si zasloužené místo na slunci vydobyla i vydařenými vznětovými motory. Co tedy konkrétně nalezne zákazník pod přední kapotou Aurisu? Benzin spalující motory zastupují verze o objemu 1.4 VVT-i/71 kW a 1.6 Dual VVT-i/91 kW. Silnější šestnáctistovka se chlubí variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Kdo chce pod kapotou úsporný turbodiesel, může si vybírat ze vznětové čtrnáctistovky (1.4 D-4D/66 kW) nebo silnějšího 2.0 D-4D/93 kW. Vrchol nabídky představuje 2.2 D-4D/130 kW, která zaručuje špičkovou dynamiku. Právě nejsilnější z nabízených turbodieselů je vybavený technologií D-CAT s bezúdržbovým filtrem pevných částic. Všechny vznětové jednotky zdobí nízká spotřeba paliva, kultivovaný projev a mohutný zátah, dostupný v širokém spektru otáček. Oba zážehové a nejslabší vznětový motor pracují s manuální pětistupňovou převodovkou; na přání se dodává automatizovaný MultiMode. Pro zbylé turbodiesely je určena manuální šestistupňová převodovka.

Toyota Auris

Kdo vyžaduje reprezentativnější vzhled nebo větší zavazadlový prostor, může sáhnout po sedanu či kombi. Obě karosářské verze dále používají označení Corolla. Karoserie sedanu působí jemnějším a nenápadným dojmem. Rovněž interiér působí klasicky. Varianta kombi je zatím dostupná pouze v Japonsku (Toyota Corolla Fielder), japonské provedení sedanu (Toyota Corolla Axio) se od evropského modelu Corolla (sedan) odlišuje nejenom designem karoserie, ale i použitou technikou. Evropská Corolla, Axio i Auris mají společnou podvozkovou platformu, přesto se jedná o dost odlišné vozy. Japonské Axio může být vybaveno např. pohonem všech kol, aktivním tempomatem či inteligentním parkovacím systémem. Pod kapotou Axia/Fielderu pracují výhradně zážehové jednotky, odlišné od těch, které pohánějí evropský Auris. Toyota Auris potěší svého majitele prostorným interiérem, jednoduchým a příjemným ovládáním a velmi kvalitními pohonnými jednotkami. Mezi slabší stránky patří ne příliš vyvedená sedadla, hlučnější podvozek a průměrně kvalitní plasty v jinak dobře dílensky zpracovaném interiéru. Jízdním vlastnostem by prospěla standardně dodávaná víceprvková zadní náprava u všech variant. Proti Corolle poklesly ceny, patrné je to zejména u variant se vznětovou pohonnou jednotkou.

Stručné technické údaje Toyota AURIS 2.2 D-4D D-CAT (dle údajů výrobce)

  • Délka: 4220 mm
  • Šířka: 1760 mm
  • Výška: 1515 mm (provedení 2.2 D-4D 1505 mm)
  • Rozvor náprav: 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 354/761 l
  • Objem válců: 2231 ccm
  • Počet válců: 4
  • 130 kW/180 k
  • nejvyšší točivý moment: 400 N.m/2000 až 2600 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 6,2 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s
  • nejvyšší rychlost 210 km/h
  • objem palivové nádrže 55 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 30

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Auris


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.