Přeposlat Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997

20.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po úspěšném uvedení modelu Megane se francouzská automobilka Renault rozhodla pro vývoj dalších karosářských variant tohoto modelu. V nabídce se tak ještě do konce roku 1996 objevuje verze kupé pod označením Coach a také verze kombi.

Po úspěšném uvedení modelu Megane se francouzská automobilka Renault rozhodla pro vývoj dalších karosářských variant tohoto modelu. V nabídce se tak ještě do konce roku 1996 objevuje verze kupé pod označením Coach a také verze kombi. V roce 1997 je uvedena na trh karosářská varianta odvozená od Megane, ale připomínající spíše malé MPV pod názvem Scénic. Scénic je podstatně vyšší a také delší a svými tvary připomíná vajíčko. Můžeme říci, že Scénic byl průkopníkem v nepojmenované kategorii osobních vozů, jejichž doménou je hlavně prostor a které tak spíše připomínají MPV. Tato kategorie se začala velice rychle rozrůstat o další automobilky začaly vyvíjet modely odvozené od svých základních verzí zaměřené především na prostorové možnosti.

Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997

Příď vozu tak skutečně připomíná model Megane. Maska tvořená protaženou kapotou do jakéhosi zobáku se stříbrným kosočtvercem ve znaku je hlavním poznávacím znakem. Úzká protáhlá světla jsou po stranách doplněna o směrovky. Nárazník se shoduje s modelem Megane. Oblé linie a jednoduché tvary jsou hlavními prvky designu. Kapota motoru se potom zvedá pod větším úhlem až k čelnímu sklu tak, aby bylo dosaženo zvětšené výšky. Boční profil připomíná vajíčko a je patrná právě větší výška oproti běžným osobním vozům. Zadní partie je pak tvořena velkými výklopnými dveřmi, které umožňují nakládání rozměrných předmětů do zvětšeného zavazadlového prostoru díky velkému vstupnímu otvoru a nízké nakládací hraně. Malé sdružené koncové svítilny jsou originálním prvkem Scenicu. Design je velice povedený a tak jako u Meganu je tvořen s velkým citem na konvenčnost konzervativnost se snahou zalíbit se širokému počtu potenciálních zájemců.

Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997

Interiér opět vychází z modelu Megane. Palubní deska vyrobená z kvalitních plastů je však umístěna podstatně výš kvůli vyšší koncepci vozu. Z toho samého důvodu jsou i sedačky umístěny výš a posádka tak sedí poměrně vysoko. Na pohodlí to však nemá žádny vliv, spíše naopak. Řidič má větší přehled o dění kolem sebe. Sedačky jsou dostatečně pohodlné a mají výrazné tvarování s bočním vedením. Všechny ovládací prvky jsou umístěny přehledně a v dosahu řidiče. Jejich ovládání je intuitivní a snadné. Dominantou Scenicu je prostor. Všech pět cestujících má pro sebe dostatek místa jak pro nohy a kolena tak nad hlavou. Odkládací schránky a různé přihrádky jsou samozřejmostí ve velkém počtu. Na závěr prohlídky interiéru bych chtěl vyzdvihnout kvalitu a preciznost zpracování stejně tak jako výborné a příjemné použité materiály na potahy, polstrování a na palubní desku.

Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997

Pohonné jednotky jsou shodné s motory pro model Megane a nejčastěji se setkáte s motorem o obsahu 1596 ccm3 a se šestnáctiventilovou technikou. Tento motor disponuje výkonem 74 kW při 6250 ot/min a nejvyšším točivým momentem 148 Nm při 3800 ot/min. Vyznačuje se klidným a kultivovaným chodem a rozumnou spotřebou. Pro svižnější a dynamičtější jízdu je třeba ho více vytáčet ostatně jako každý motor se šestnácti ventily. Zátah je patrnější až od středních otáček a podle toho je odladěna i převodovka. Jednotlivé rychlostní stupně se překrývají, aby bylo možné udržovat vyšší otáčky motoru. Řazení je rychlé a snadné, práce se spojkou pohodlná. Důležitou stránkou u automobilu vyšší konstrukce jsou jízdní vlastnosti. Podvozek je typicky francouzský, tzn. naladěný na komfort. Navíc vyšší těžiště u Scenicu způsobuje větší náklony v zatáčkách a ne tak jisté držení stopy. Vůz se při ostřejší jízdě ponuk více naklání a houpe. Vše se však odehrává v bezpečných mezích. Brzdová soustava je dostatečně dimenzovaná.

Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997

Renault Scenic je automobil, který spojuje přednosti velkoprostorových vozů s jízdními vlastnostmi blížícími se spíše vozům osobním a je tak ideálním řešením pro pěti-člennou rodinu, která ráda cestuje a také nemá finanční prostředky na plnohodnotný MPV, protože Scenic se cenou blíží spíše osobním automobilům.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6.8 / 7.9
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1070
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1250 / 650
Rozměr pneu: 185/60 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4192
šířka (mm): 1725
výška (mm): 1635
rozvor (mm): 2544
rozchod vpředu (mm): 1426
rozchod vzadu (mm): 1417
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 860
šířka vpředu (mm): 1360
šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 37

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Scenic 1.6 16V (74 kW), r.v. 1997


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.