Přeposlat Mazda 626 2.0i (85 kW), r.v. 1997

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 626 2.0i (85 kW), r.v. 1997

16.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nepříznivý vývoj na trhu s osobními automobily znamenal pro automobilku Mazda nucené spojení s Fordem a jejich výraznější spolupráci. Jako první společný produkt se objevila Mazda 121 potažmo Ford Fiesta (naprosto shodné vozy jen pod dvěma názvy).

Nepříznivý vývoj na trhu s osobními automobily znamenal pro automobilku Mazda nucené spojení s Fordem a jejich výraznější spolupráci. Jako první společný produkt se objevila Mazda 121 potažmo Ford Fiesta (naprosto shodné vozy jen pod dvěma názvy). Dalším produktem je Mazda 626 v inovovaném kabátě a s fordovou technikou. Vzhledově je vůz samostatným a jedinečným produktem a nikde žádné jeho dvojče neexistuje. Výrazné světlomety jsou poměrně úzké a působí tak hodně přísně. Mezi nimi je situována maska chladiče v černé barvě s chromovaným rámečkem a novým znakem automobilky. Decentní a konzervativní vzhled přídě je doplněn předním nárazníkem s černou ochranou lištou a spodním spoilerem. Boční profil dává najevo příslušnost vozu jako pětidvéřového hatchbacku se stupňovitou zádí do kategorie střední třídy. Zadním partiím vévodí poměrně velké sdružené koncové svítilny a široké výklopné páté dveře, které zpřístupňují velký vstupní otvor do zavazadlového prostoru o objemu 502 litrů. Nakládací hrana je poměrně nízko a usnadňuje tak nakládání i větších předmětů.

Mazda 626 2.0i (85 kW), r.v. 1997

Palubní deska je ergonomicky správně uspořádaná, ovládače jsou v dosahu a přístroje jsou velmi dobře sledovatelné v zorném poli řidiče. Sedadla jsou anatomicky tvarovaná a ani po delší jízdě jsem nepociťoval únavu. Řazení je lehké a přesné, brzdy s ABS s protiprokluzovým systémem TCS jsou účinné. Řízení je přesné a posilovač nesporně přispívá k pohodlné a bezpečné jízdě zejména ve městě a při parkování. Motor jde poslušně za plynem, velmi dobře akceleruje na rovině na 5 rychlostním stupni i při rychlosti kolem 80 km v hodině. Při cestě z Prahy do Brna jsem řadil z pětky na nižší rychlosti opravdu minimálně a při průměrné rychlosti 110 km/hod jsem měl průměrnou spotřebu pouze 6,9 litrů na 100 km. Celkovou průměrnou spotřebu vůz vykazuje na hodnotě 8,1 litrů na 100 km. Poměrně nízkou spotřebu jsem jistě docílil i sledováním okamžité spotřeby paliva na palubním počítači a citlivým přidáváním plynu. Vnitřní prostor karoserie je možno přizpůsobit různým potřebám. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit vpřed do vodorovné polohy a vytvořit tak malý stolek nebo jej sklopit vzad do lůžkové úpravy. Zadní sedadlo je dělené, lze jej posunout o 16 cm dopředu či 16 cm dozadu a mimoto je možné opěradlo sedadla sklopit dozadu. Sklopením zadních sedadel lze pak podstatně zvětšit zavazadlový prostor a umožnit tak přepravu i značně rozměrných zavazadel.

Mazda 626 2.0i (85 kW), r.v. 1997

Jízdní vlastnosti jsou na výborné úrovni díky nezávislému zavěšení kol a nápravě typu multilink. Vozidlo díky většímu rozvoru kol má velkou stabilitu a chování na silnici je zcela neutrální. Náklony v zatáčkou jsou minimální a vůz drží dobře zvolenou stopu. Při ostřejším průjezdu zatáčkou vás spíše zradí pneumatiky, které neudrží stopu. Odpružení Mazdy je spíše komfortní, ale příčné nerovnosti jsou ve voze hodně znát na pohodlí. Závěrem je třeba říci, že Mazda též hodně zapracovala na kvalitě zpracování a použitých materiálech a precizním slícováním jak dílů exteriéru tak interiéru hodně zvýšila prestiž svých vozů. Uvidíme za nějaký čas jaký zájem to vyvolá u zákazníků.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 10.6 / 7.9
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 502 / -
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 515
Vnější rozměry:
délka (mm): 4575
šířka (mm): 1710
výška (mm): 1430
rozvor (mm): 2610

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 626 2.0i (85 kW), r.v. 1997


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.