Přeposlat Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi (124 kW), r.v. 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi (124 kW), r.v. 1998

14.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Civic již 5. generace konečně přináší to co jí na evropském trhu po dlouhá léta jejího prodeje tolik chybělo – verzi kombi nazvanou u automobilky Honda vznešeně Aero Deck.

Honda Civic již 5. generace konečně přináší to co jí na evropském trhu po dlouhá léta jejího prodeje tolik chybělo – verzi kombi nazvanou u automobilky Honda vznešeně Aero Deck. Poměrně úspěšný model Civic vyráběný v USA a pro evropský trh také některé verze ve Velké Británii se vyznačuje japonskými komponenty a technikou a neutrálním a konzervativním vzhledem typickým pro automobily prodávané na americkém trhu v 90. letech.

Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi (124 kW), r.v. 1998

Pojďme se tedy na vzhled kombíku podívat. Jak bývá zvykem i u ostatních automobilek verze kombi se liší od daného modelu ve verzi sedan nebo hatchback pouze zadní částí. Stejně tomu je i u Civicu. Přední část je tedy shodná s ostatními karosářskými verzemi. Dominují ji ostře řezané rysy světlometů, které mezi sebou svírají černou masku chladiče s chromovaným rámečkem a s výrazným znakem automobilky – „H“. Sportovní švih přídě doplňuje přední nárazník se zakomponovanými mlhovkami. Boční profil vozu je typicky kombíkovský. Protáhlá zadní kufrová část a do oblouku seseknutá záď. Té pak opět dominují především sdružené koncové svítilny a velké výklopné dveře, které díky své velikosti umožňují nakládání i rozměrnějších předmětů do kufru. Jeho objem činí 410 litrů, což je u kombíků této třídy průměr.

Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi (124 kW), r.v. 1998

Interiér je přehledný a útulný. Vše najdete na svém místě. Přístrojová deska je klasická se čtveřicí ukazatelů. Čtyřramenný volant padne dobře do ruky a díky nastavitelnosti ve dvou směrech si každý najde vhodnou polohu. Pochvalu si zaslouží také sedačky s vynikajícím bočním vedením a vyrobené z mikroplyše. Ovládací prvky na středovém panelu jsou ergonomicky a logicky umístné a jejich ovládáním není žádný problém. Na předních sedadlech je místa dostatek, horší už je to pro cestující vzadu, kde se vyšší postavy budou těžko srovnávat a jejich kolena budou pohodlnou pozici hledat obtížně.

Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi (124 kW), r.v. 1998

Samostatnou kapitolou je motorizace tohoto vozu. Řadový čtyřválec o obsahu 1797 ccm3 s čtyřventilovou technikou a proměnným časováním ventilů, označovaným jako VTi, je chloubou japonských techniků. Jeho maximální výkon je totiž neuvěřitelných 124 kW při ještě neuvěřitelnějších 7600 ot/min. Maximální hodnota točivého momentu 166 Nm při 6300 ot/min však naznačuje, že motor se bude muset hodně točit, aby se projevil jeho velký výkon. To se musí zákonitě projevit i na spotřebě, která se průměrně pohybuje kolem hodnoty 9 litrů na 100 km. Převodovka je samozřejmě sladěna s motorem a jednotlivé rychlostní stupně jsou poskládány tak, aby podporovaly jízdu ve vysokých otáčkách. Jejich řazení je přesné, snadné a rychlé. Toto vše nasvědčuje spíše sportovnímu stylu jízda, která láká především mladší generaci řidičů. Zaleží tedy na gustu každého řidiče, jestli si chce vychutnat perfektní zvuk motoru ve vysokých otáčkách a točit neuvěřitelných 7500 ot/min a nebo spíše upřednostní například přeplňovaný motor se zátahem již od nízkých otáček. Jízní vlastnosti jsou výborné i když se jedná o kombi. Opět spíše sportovněji naladěný podvozek zvládá i ostré průjezdy zatáček bez jakéhokoliv zaváhání a jeho chování je zcela neutrální a nezáludné. Celkový dojem z Hondy Civic Aero Deck je tedy poněkud smíšený. Povedený design, který nikoho neurazí, ale ani nijak neoslní, dobré dílenské zpracování, výborné jízdní vlastnosti a motor, který zaujme spíše sportovně založené řidiče. A je pravdou, že ti zase ne tak často volí karosářské provedení kombi. Takže závěr je asi takový, že k celkově vydařenému vozu by se hodil asi trochu jiný motor a vůz pak bude zcela jistě úspěšný.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1797
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 7600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 166 / 6300
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 830
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 450
Rozměr pneu: 195
Vnější rozměry:
délka (mm): 4425
šířka (mm): 1695
výška (mm): 1440

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 9

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi (124 kW), r.v. 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.