Přeposlat Nissan Almera 1.4 16V (64 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Almera 1.4 16V (64 kW), r.v. 1999

10.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Model Almera vstupuje na konci tisíciletí do svého posledního roku výroby a již je znám její nástupce v poněkud odlišném provedení karosérie, ale o tom až někdy jindy.

Model Almera vstupuje na konci tisíciletí do svého posledního roku výroby a již je znám její nástupce v poněkud odlišném provedení karosérie, ale o tom až někdy jindy. Současný model Almery těží ze své velice výhodné ceny, za kterou však nabízí vysokou užitnou hodnotu a výbornou japonskou techniku s velkou spolehlivostí.

Nissan Almera 1.4 16V (64 kW), r.v. 1999

Design vozu pocházející z poloviny 90. let je sice již poněkud zastaralý, ale i tak nabízí karoserie líbivé tvary. Poměrně střídmá příď s obdélníkovými světlomety a oddělenými blinkry po stranách je doplněna decentní maskou s černou výplní. Členité tvarování předního nárazníku oživuje usedlý vzhled. Boční profil řadí pětidvéřový hatchback se splývavou zádí do kategorie nižší střední třídy a může nás zaujmout snad jen nezvyklé tvarování zadního okénka za C – sloupkem. Zádi pak vévodí sdružené koncové svítilny oživené černým orámováním. Poměrně široké zadní výklopné dveře umožňují pohodlné nakládání i rozměrnějších předmětů do zavazadlového prostoru. Ten se svým objemem 340 litrů patří do lepšího průměru třídy. Čím však své konkurenty trumfuje, je téměř rovná ložná plocha po sklopení zadních sedadel.

Nissan Almera 1.4 16V (64 kW), r.v. 1999

Interiér je na tom podobně jako exteriér. Jeho tvarování a vzhled působí již poněkud zastaralým dojmem, ale přesto je pohodlný a útulný. Klasická palubní deska bez módních výstřelků je vyrobena z černého plastu, který nepůsobí laciným dojmem jak to někdy v této třídě vozů bývá. Přístrojová deska poskytuje místo pro čtveřici kulatých budíků, které jsou bíle podbarveny, což vyvolává lehce sportovní nádech. Středový panel je opět klasického vzhledu a jsou na něm umístěny běžné ovládače. Jejich ergonomie a přehlednost je příkladná a jejich ovládání je intuitivní. Výborné sedačky s dostatečným bočním vedením vám poskytnou pohodlí i na delší cestě. Prostor v předu je dostatečný, vzadu už je to horší, hlavně v prostoru pro nohy. Výbava je u Nissanu vždy bohatá již v základním provedení a nejinak je tomu i u Almery.

Nissan Almera 1.4 16V (64 kW), r.v. 1999

Pohonná jednotka v podobě zážehového řadového čtyřválce se čtyřmi ventily na válec je pro poměrně lehkou Almeru dostatečná. Tento moderní agregát disponuje nejvyšším výkonem 64 kW při 6000 ot/min a poskytuje maximální točivý moment 116 Nm při 4000 ot/min. Motor se však neprojevuje jako typický šestnáctiventil a dobrý zátah je cítit již od nižších otáček. Pro dynamickou jízdu není tak nutné motor více vytáčet. Zpřevodování je díky nižšímu obsahu motoru spíše těžší, ale ani to neubírá Almeře chuť do akcelerace, samozřejmě však na hranici jejich možností. Řazení jde snadno a dobrý pocit kazí jen poněkud delší dráhy jednotlivých převodových stupňů. Jízdní vlastnosti jsou také dobré. Podvozek je odladěn typicky pro japonské vozy spíše pro komfort a tak se vám může zdát poněkud měkčí, ale žádnými výraznějšími náklony při průjezdech zatáčkami netrpí. Stejně tak jeho chování je v podstatě neutrální a až na hranici přilnavosti pneumatik se projeví pro krátké hatchbacky typická nedotáčivost. Prudké změny směru jízdy však zvládá s jistotou a výmoly na silnici s nadhledem. Jedinou výtku si zaslouží brzdová soustava s absencí systému ABS. Nissan Almera je tedy kvalitní vůz nižší střední třídy s velkou užitnou hodnotou za rozumné peníze. Nejlépe se cítí na okresních silnicích, ale ani ve městě se nenechá zahanbit. Svému majiteli tak může nabídnout slušnou výbavu, velkou spolehlivost a nenákladnou údržbu.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1392
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 64 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 116 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.7 / 6.9
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 540
Rozměr pneu: 175
Vnější rozměry:
délka (mm): 4140
šířka (mm): 1690
výška (mm): 1415
rozvor (mm): 2535
rozchod vpředu (mm): 1471
rozchod vzadu (mm): 1460
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 100
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
šířka vpředu (mm): 1400
šířka vzadu (mm): 1390

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 12

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Almera 1.4 16V (64 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.