Přeposlat Renault 19 1.8i (66 kW), r.v. 1995

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault 19 1.8i (66 kW), r.v. 1995

05.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Renault 19 byl představen v roce 1988 jako tří- a pětidvéřový hatchback. Ve své době to bylo moderní a prostorné auto, tedy skoro ideální zástupce nižší střední třídy. A to v kombinaci s velmi podařeným nadčasovým designem znamenalo prodejní úspěch.

Renault 19 byl představen v roce 1988 jako tří- a pětidvéřový hatchback. Ve své době to bylo moderní a prostorné auto, tedy skoro ideální zástupce nižší střední třídy. A to v kombinaci s velmi podařeným nadčasovým designem znamenalo prodejní úspěch. Dva roky po uvedení modelu nabídku doplnila čtyřdvéřová verze sedan. Výraznější změny modelu přišly až čtyři roky po jeho uvedení na trh, tedy na přelomu let 92 a 93. Přinesly nejen optické omlazení zaoblením karoserie, ale i některé technické inovace. S faceliftem přibyla také verze kabriolet, která je dodnes velmi oblíbená a vyhledávaná. V roce 1995 "devatenáctku" vystřídal její nástupce Renault Mégane, který je dnes vyráběn už ve 2. generaci. Díky eleganci a příznivé cenové politice automobilky Renault, odrážející se v bohaté výbavě Renaultu 19, se tento vůz hodně prodával i u nás, takže nabídka v autobazarech je stále velmi bohatá.

Renault 19 1.8i (66 kW), r.v. 1995

Po designové stránce je R 19 velice povedený vůz a v době svého vzniku neměl konkurence a francouzští grafici a návrháři ukázali světu, že patří mezi elitu. Přední části vozu dominují oblé hlavní světlomety a směrové světlomety, které na ně navazují. Velice zajímavá je maska chladiče, která je tvořena pouze plastovou lištou souběžnou v těsné blízkosti s vrchní hranou nárazníku. Ve středu táto lišty je výběžek ve tvaru kosočtverce – znak automobilky Renault. Tím pádem jsou jakoby vytvořeny dva malé otvory po obou stranách znaku mezi touto lištou a shora dosedající kapotou motoru. Přední nárazník je pak tvarově jednodušší, rozdělen prolisem na dvě části, spodní bývá lakována do barvy vozu a vrchní zůstává černá – má funkci otěrové a ochranné lišty. Boční profil je typický pro tří- nebo pětidveřový hatchback se splývavou zádí nižší střední třídy. Zádi pak dominují povedená koncová sdružená světla, která se táhnou přes celou šířku zadní partie vozu v černém pásu s úzkými červenými světelnými částmi. Doplněny jsou ještě výraznou odtokovou hranou na víku zavazadlového prostoru. Interiér je opět velice povedený. Je v něm hodně dbáno na komfort a pohodlí celé posádky. Palubní deska je vyrobena z poměrně kvalitních materiálů a je vyvedena v černo-šedé kombinaci. Bohužel zpracování a slícování není vždy zcela dokonalé a stává se, že některé díly začnou vrzat nebo skřípat. Přístrojová deska je celkem široká a poskytuje prostor pro čtveřici analogových ukazatelů. Bílá čísla na černém pozadí jsou dobře čitelná a v noci příjemně podbarvená. Středový panel obsahuje nezbytné ovládací prvky ventilace, prostor pro autorádio a několik dalších funkčních tlačítek a ovladačů dle dané výbavy vozu. Volant je pohodlný do ruky a nechá se výškově seřídit. Velice komfortní sedačky ve velurovém provedení poskytují výborné držení těla s odpovídajícím bočním vedením. Celkově je v interiéru dost místa jak vpředu tak vzadu. Cestující vzadu však musí počítat s menším místem pro nohy. Kufr o objemu 386 litrů patří k nadprůměru třídy.

Renault 19 1.8i (66 kW), r.v. 1995

Pohonné jednotky byly v nabídce jak zážehové tak vznětové. Vznětové motory v podobě nepřeplňované i přeplňované byly velice úsporné, ale bohužel se spolehlivostí to bylo horší. Také se projevily vyšší náklady na údržbu. Ideální byl tedy zážehový motor s optimálním výkonem a spotřebou, který byl vyvinut až do faceliftovaného modelu a jedná se zážehový čtyřválec s dvouventilovou technikou a obsahem 1794 ccm3, jehož výkon je 66 kW při 5750 ot/min a nejvyšší točivý moment 144 Nm při 2750 ot/min.Tento motor se vyznačuje pružností a kultivovaností chodu a průměrnou spotřebou okolo 8 litrů na 100 km. Jízdní vlastnosti jsou dobré, ale jak je u francouzských vozů zvykem, podvozek je naladěn hodně měkce, takže se jedná sice o velice pohodlné svezení, ale s výraznými náklony v zatáčkách a houpavém projevu. Auto je typicky nedotáčivé. Je potřeba dávat pozor na opotřebení podvozkových dílů, které hodně trpí. Dále pak byla R 19 hodně špatně ochráněna proti korozi a velmi rychle zrezne. Pokud ovšem narazíte na relativně zdraví kousek s jasným původem a minulostí, myslím si, že neprohloupíte, pokud sháníte vůz kolem roku výroby 1995 a za zhruba 50 tisíc korun, když zvolíte právě Renault 19.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1794
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 2750
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.5 / 8.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 386 / 865
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1025 / 500
Rozměr pneu: 175/70 R13
Vnější rozměry:
délka (mm): 4162
šířka (mm): 1696
výška (mm): 1412
rozvor (mm): 2544
rozchod vpředu (mm): 1426
rozchod vzadu (mm): 1417
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 860
šířka vpředu (mm): 1360
šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 44

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault 19 1.8i (66 kW), r.v. 1995


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.