Přeposlat Fiat Marea Weekend 1.9 JTD (77 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Marea Weekend 1.9 JTD (77 kW), r.v. 1999

10.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fiat slavil a slaví největší úspěchy především mezi malými auty, ať už to byla v minulosti populární "pětistovka" nebo třeba v posledních letech model Punto. Turínská automobilka ale dokázala zabodovat i většími auty, jako například Fiat Marea.

Fiat slavil a slaví největší úspěchy především mezi malými auty, ať už to byla v minulosti populární "pětistovka" nebo třeba v posledních letech model Punto. Turínská automobilka ale dokázala zabodovat i většími auty, jako například Fiat Marea. Ten byl představen na konci roku 1996. Fiat tehdy zvolil trochu nestandardní, nicméně pro Fiat typický, způsob jak vyřešit vývoj modelu pro střední třídu a tak Marea byla v podstatě sourozencem dvojčat Brava - Bravo, což byly modely nižší střední třídy. Marea sdílela s těmito modely stejnou podvozkovou platformu stejně jako některé motory i řadu dalších dílů včetně interiéru. To, co ji mělo v očích zákazníků posunout do střední třídy byla seriozně působící karosářská varianta sedan a velmi líbivé dynamicky působící kombi označované u Fiatu Weekend. Marea tedy od počátku trpěla stejným handicapem jako česká Octavia, kdy karoserie patřící svými rozměry do střední třídy spočívala na podvozku nižší střední třídy. Výsledkem byl omezený prostor pro cestující na zadních sedadlech ale oproti tomu nadprůměrná velikost zavazadlového prostoru. Vedle toho byla Marea zajímavá velmi přijatelnou cenou, bohatou základní výbavou a širokou paletou nabízených motorů. Marea byla s postupnými inovacemi vyráběna do roku 2003, kdy ustoupila dnešnímu Stilu a Stilu MultiWagon.

Fiat Marea Weekend 1.9 JTD (77 kW), r.v. 1999

Když jsem se tedy zmínil o tom, že Marea je sourozencem Brava/Bravy, je to patrné i na designu. Přední část vozu je hodně podobná právě fiatům z nižší střední třídy jen působí poněkud mohutněji. To má na svědomí přední nárazník, který obsahuje jen jeden výřez pro přívod chladného vzduchu k motoru a mlhové světlomety po stranách. Hlavní světlomety jsou skutečně tvarově téměř shodné s Bravo/Brava a i tvar masky je hodně podobný. Při pohledu z boku se nám odhalí profil klasického kombíku s poměrně oblými pátými výklopnými dveřmi a velkou prosklenou plochou v zadní boční části vozu, díky které vůz působí o něco mohutněji. Zadní část zaslouží asi největší pochvalu. Po designové stránce je velice vydařená. Dominantně působí koncové sdružené svítilny umístěné podélně v krajích karosérie od střechy až téměř k nárazníku. Stejně široká je i prosklená plocha zadního skla, která umožňuje pohodlný výhled vzad. Ve zbylé části zadních kufrových dveří je umístěn výklenek pro RZ a několik nápisů informujících o tovární příslušnosti, typu a motorizaci vozu. Interiér je opět hodně podobný sourozencům z nižší třídy. Především střední konzole s originálním autorádiem Fiat a ovládacími prvky je de facto totožný. Liší se však volanty. V Maree najdeme čtyřramenný multifunkční volant s prvky ovládání audia. Kaplička s ukazateli rychlosti a otáček motoru doplněná o ukazatel stavu paliva a teploty chladící kapaliny může působit poněkud nezvykle. Ukazatele nejsou klasicky kruhové, ale jen půlkruhové a navzájem na sebe navazují. Čitelnost a přehlednost je ovšem zachována. Celkový prostor v interiéru je o něco menší než v ostatních vozech střední třídy, právě kvůli použité menší podvozkové platformě. Ale neznamená to, že byste se v Maree cítili stísněně. Odkládacích a úložných míst je také dostatek. Sedadla jsou pohodlná, sice měkčí, ale s dobrým bočním vedením. Samostatnou pochvalu si zaslouží kufr, jehož objem 555 litrů patří k těm větším ve třídě. Zároveň i vstupní otvor je dostatečně veliký pro nakládání rozměrných předmětů a maximálnímu využití rozměrného zavazadelníku. Zajímavostí je i sklopná část nárazníku, která ještě sníží nakládací hranu kufru. Celkově působí interiér solidním dojmem a zpracování i použitý materiál je kvalitní.

Fiat Marea Weekend 1.9 JTD (77 kW), r.v. 1999

Motorizace v podobě přeplňovaného vznětového čtyřválce o obsahu 1891 ccm3 je dostatečná a asi jedna z nejvhodnějších pro Mareu. Výkon motoru 77 kW při 3600 ot/min a maximální točivý moment 235 Nm při 2050 ot/min jsou pro půldruhé tuny vážící kombík dostatečné. Při vhodném řazení, které bylo u Marei bezproblémové, sed nechá jezdit poměrně dynamicky a úsporně. Průměrnou spotřebu můžete držet na hodnotě 6 litrů na 100 km a nemusíte se nijak loudat. Jízdní vlastnosti jsou slušné, komfort z jízdy optimální a odpružení vozu spíše měkčí. Jízda s Mareou Weekend je příjemná, vůz působí stabilním dojmem i v extrémních situacích a jeho projev je neutrální a vždy předem čitelný. Fiat obecně potřebuje dostatečnou péči a nadstandardní servis. Pokud mu ho dopřejete bude vám sloužit dlouho a bezproblémově. To samé platí i o Maree. Za málo peněz získáte vůz, který má velkou užitnou hodnotu a při slušném zacházení a kvalitní údržbě vás nikdy nezklame.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1891
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 2050
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.6 / 6
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 555 / 1638
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 590
Rozměr pneu: 205/65 R15
Vnější rozměry:
délka (mm): 4770
šířka (mm): 1760
výška (mm): 1510
rozvor (mm): 2745
rozchod vpředu (mm): 1530
rozchod vzadu (mm): 1545
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1090
podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 830
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
šířka vpředu (mm): 1540
šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 43

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Marea Weekend 1.9 JTD (77 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.