Přeposlat Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999

04.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzská automobilka Peugeot představila nástupce modelu 405 model 406 v roce 1995 a její zástupce střední třídy osobních vozů se okamžitě zařadil mezi oblíbené a hojně prodávané vozy.

Francouzská automobilka Peugeot představila nástupce modelu 405 model 406 v roce 1995 a její zástupce střední třídy osobních vozů se okamžitě zařadil mezi oblíbené a hojně prodávané vozy. Kvalitní zpracování, velký prostor, pohodlný podvozek a spolehlivost oslovovala velké množství zákazníků. K dodání byl v provedení sedan a nebo kombi.

Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999

V roce 1995 představená 406 – tka dostala velice nadčasový design. Jedná se o líbivé tvary bez výraznějších extravagancí de facto v konzervativním duchu. Přídi vozu kralují velké světlomety se zakomponovanými směrovými světlomety. Ostře řezané linie světel pak ještě podtrhuje kapota motoru, která na ně přesně navazuje. Mezi světlomety najdeme decentní masku chladiče s jednou horizontální příčkou a na ní znak automobilky Peugeot – stříbrného lvíčka. Přední nárazník je obehnán ochranou otěrovou lištou a ve spodní části má široce rozevřený otvor krytý mřížkou, který připomíná úsměv. Tvarování nárazníku připomíná sportovní spoilery. Boční profil odhaluje příkladné tvarování sedanu střední třídy a klínovitý charakter vozu s výrazně delší přídí a kratší zadní partii. Víko zavazadlového prostoru je obohaceno o výraznou odtokovou hranu. Zadní sdružené svítilny jsou spíše skromnějšího vzhledu a nevýrazného designu. Zadní nárazník je opět ochráněn otěrovou lištou a ještě skýtá místo pro RZ. Celkový design a sladěný vozu je velice povedené a vůz tak působí líbivým dojmem.

Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999

V interiéru vládne příkladné uspořádání a přehlednost. Palubní deska je vyrobena z kvalitního měkčeného plastu a je ještě obohacena o dřevěný dekor. Přístrojová deska skrývá klasickou čtveřici analogových ukazatelů doplněné malým displayem palubního počítače. Středový tunel obsahuje nezbytné ovládací prvky, jejichž rozmístění je ergonomické a ovládání logické. Snad je na ovládání ventilace je třeba si zvyknout, protože kombinuje otočné a posuvné ovladače. Sedačky s možností výškového nastavení jsou velice pohodlné s dobrým tvarováním i bočním vedením. Volant opět s výškovým i podélným nastavením má široký věnec a vozidlo se s ním dobře řídí. Prostoru je ve 406 – tce dostatek, jen na zadních sedadlech je méně prostoru nad hlavami a osoby s výškou nad 180 cm budou mít nepatrné problémy s nalezením ideální pozice k sezení. Jinak je interiér velice povedený bez jakýchkoliv negativ. Objem zavazadlového prostoru udává číslo 430 litrů, což je v dané třídě lepší průměr. Jeho využitelnost díky nízké nakládací hraně a dobrému prostorovému uspořádání je však výborná.

Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999

Pohonná jednotka o obsahu 2088 ccm3 s charakteristikou přeplňovaný vznětový čtyřválec s nepřímým vstřikem paliva dává solidní výkon 80 kW při 4300 ot/min a neméně dobrý točící moment 250 Nm při 2000 ot/min. Tento motor bude postupně nahrazován moderním dieslem s přímým vstřikem paliva, nicméně to tomuto motoru nijak neubírá na jeho kvalitách. Klidný a kultivovaný chod se po mírném zahřátí natolik ztiší, že do kabiny k cestujícím téměř jeho klapání ani neproniká. Slušný zátah již z nízkých otáček a ochota se vytáček až ke 4500 ot/min je hlavními devizami tohoto agregátu. Průměrná spotřeba je pak 7,2 litrů na 100km a to není také zlé. Moderní přímovstřikový diesel tuto hodnotu však jistě posune níž. Zpřevodování je na diesel nezvyklé, protože první dva rychlostí stupně jsou hodně krátké a teprve trojka je už typicky delší. Přesto je řazení lehké a bezproblémové. Jízdní vlastnosti vozu jsou pak klasicky francouzské, tzn. měkké odpružení s velice pohodlným až komfortním chováním, kdy sice dochází k mírným náklonům v zatáčkách, ale nejedná se o žádné plavání mimo zvolenou stopu. Brzdová soustava je průměrná a zasloužila by si ostřejší nástup účinků.

Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999

Celkové hodnocení Peugeotu 406 je tedy na výbornou. Velice líbivý design s perfektním dílenským zpracováním, pohodlný a luxusní interiér se skvělým slícováním a kvalitními materiály, tichý a výkonný motor a komfortní naladění podvozku láká k dlouhým cestám za poznáním…

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2088
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 460
Rozměr pneu: 195
Vnější rozměry:
délka (mm): 4555
šířka (mm): 1764
výška (mm): 1396
rozvor (mm): 2700
rozchod vpředu (mm): 1502
rozchod vzadu (mm): 1488
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1460
šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 33

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 406 2.1 SVDT (80 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.