Přeposlat Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004

02.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po výrazném úspěchu automobilky Mazda a jejího extravagantního modelu 6 ve stylu Zoom-Zoom, přichází mladší sestřička v podobě modelu označeného jako 3. Design už je poněkud umírněnější, ale bujarý styl se stále nezapře.

Po výrazném úspěchu automobilky Mazda a jejího extravagantního modelu 6 ve stylu Zoom-Zoom, přichází mladší sestřička v podobě modelu označeného jako 3. Design už je poněkud umírněnější, ale bujarý styl se stále nezapře. Po uvedení modelu 3 byl nabízen s dvěma zážehovými agregáty, které byly posléze doplněny o moderní vznětovou jedna šestku vyvinutou ve spolupráci PSA a Ford. Tento tah se zdá být logický a přesně splňuje nároky kladené českými motoristy.

Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004

Pojďme se tedy podívat na již zmíněný exteriér. Přídi dominují světlomety s čirou optikou a oddělenými čočkami. Mezi světlomety je umístěna maska chladiče částečně zasahující až do předního nárazníku a poskytující na černém podkladě dostatečný kontrast pro chromovaný znak automobilky. Lehce agresivní vzhled je ještě podpořen trojicí otvorů v předním nárazníku, které jsou vyplněny plastovou mřížkou. Výrazné prolisy na kapotě motoru navazují na tvarování masky. Boční profil vozu odpovídá zařazení do nižší střední třídy a odhalí nám proporce pětidvéřového hatchbacku se zakulacenou zádí. Záď nás zaujme především koncovými sdruženými světly tvarově odpovídající předním světlometům. Zajímavě též působí pětiúhelníkové zadní sklo, které zároveň umožňuje dostatečný výhled vzad. Zadní výklopné dveře jsou dostatečně velké, aby po jejich otevření vznikl dostatečně velký vstupní otvor do zavazadélníku.

Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004

Stejně tak jako exteriér je i interiér designovou lahůdkou. Kombinace černého a šedého plastu nepůsobí tak tuctově a oživuje vnitřek vozu. Po usednutí do velmi pohodlných sedaček s dostatečným bočním vedením se vám naskytne pohled na palubní desku s přístrojovou kapličkou obsahující trojici kruhových budíků, které se nepatrně překrývají a jsou ještě doplněny o chromované lemování. Přístroje jsou dobře čitelné a všechny ovládací prvky jsou rozmístěn standardně v pohodlném dosahu řidiče a jejich ovládání je intuitivní. Středový tunel navíc ještě obsahuje originální autorádio s CD přehrávačem. Tříramenný volant dobře padne do ruky a jeho podélné i výškové nastavení umožňuje nalezení nejvhodnější polohy pro řízení. Vnitřní prostor je vpředu dostatečný, ovšem pro cestující vzadu je poněkud méně místa pro nohy. Všude najdeme dostatek odkládacích prostorů a přihrádek. O zavazadlovém prostoru jsem se již letmo zmínil tak jen doplním jeho velikost, která je 360 litrů, což je standard této třídy.

Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004

Moderní přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1560 ccm3 poskytuje díky dokonalému odladění 81 kW při 4000 ot/min a hodnota nejvyššího točivého momentu je udána číslem 240 Nm při 1750 ot/min.Tyto papírové hodnoty naznačují, že tato pohonná jednotka nebude žádný lenoch a skutečně propůjčuje trojce slušnou dynamiku a svižná jízda není problémem. Výrazný zátah už od nízkých otáček a žádný turboefekt zajišťuje plynulou akceleraci. Jízdní vlastnosti jsou výborné a použitá podvozková platforma společná s Fordem C-Max je odladěna spíše na komfortní jízdu a pohodlí, ale ani rychlejší průjezdy zatáčkami nebo nečekaný manévr se na klidném držení zvolené stopy nijak neprojeví. Chování vozu je neutrální a příkladné. Brzdová soustava je precizní a ani po několikerém opakovaném použití její účinek neuvadá.

Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004

Mazda 3 jakožto nástupce modelu 323 je opět o třídu výš a díky neotřelému designu a kvalitní moderní technice se jistě ve své kategorii vozů nižší střední třídy prosadí.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.3 / 5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / -
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu: 195/65 R15
Vnější rozměry:
délka (mm): 4420
šířka (mm): 1755
výška (mm): 1465
rozvor (mm): 2640
rozchod vpředu (mm): 1530
rozchod vzadu (mm): 1515
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 910
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
šířka vpředu (mm): 1400
šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 23

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 3 1.6 MZ-CD (81 kW), r.v. 2004


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.