Přeposlat Renault Clio RSi 1.6 16V (79 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio RSi 1.6 16V (79 kW), r.v. 1999

01.05.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když automobilka Renault oznámila ukončení výroby legendární 5 – tky a představila v roce 1990 jejího nástupce s označením Clio, nikdo tehdy nevěděl jestli se prosadí stejně jako model 5 a bude stejně tak úspěšné.

Když automobilka Renault oznámila ukončení výroby legendární 5 – tky a představila v roce 1990 jejího nástupce s označením Clio, nikdo tehdy nevěděl jestli se prosadí stejně jako model 5 a bude stejně tak úspěšné. Pochybnosti se rozptýlily velmi brzy a již v roce 1991 získává prestižní titul Auto roku. V roce 1998 se pak objevuje druhá generace modelu Clio se zcela novým designem a přesto nezaměnitelně zůstává Cliem.

Renault Clio RSi 1.6 16V (79 kW), r.v. 1999

Francouzští designéři odvedli obrovský kus práce a navrhli zcela nový vůz, který působí svěžím až trochu futuristickým dojmem. Velké přední světlomety s dvojitou optikou a čirým překrytím zapadají do výřezů v kapotě motoru a zasahují i hluboko svými zakomponovanými směrovými světlomety do blatníků. Místo masky chladiče najdeme jen úzkou podélnou štěrbinu, která zajišťuje přívod studeného vzduchu k motoru. Znak automobilky – stříbrný kosočtverec je umístěn na kapotě. Poměrně odvážně působí hodně členitý přední nárazník, který je opticky rozdělen na dvě půlky. Spodní je lakovaná do barvy vozu a vrchní zůstává v černém plastovém provedení a slouží jako ochranná otěrová lišta. Do předního nárazníku jsou ještě zakomponovány kulaté světlomety do mlhy, které tvarově korespondují s hlavními světlomety. Boční profil nám nabízí pohled na třídveřovou karoserii malého vozu s délkou 373 cm. Jistě nás zaujmou tvarově velice zajímavé lité disky z výbavy RSi. Zadní části vozu pak vévodí zvláštně jakoby do trojúhelníku tvarované zadní koncové svítilny a podle nich tvarované také zadní výklopné dveře s panoramatickým oknem bez znatelného rámu. Zadní nárazník, stejně jako ten přední, je rozdělen na dvě půlky lakovanou spodní část a nelakovanou ochrannou horní část.

Renault Clio RSi 1.6 16V (79 kW), r.v. 1999

Interiér působí na to, že se jedná o malý vůz, velice prostorně a útulně. Pření sedadla jsou velice dovře tvarována s výborným bočním vedením, které není moc výrazné a nezpůsobuje tak potíže při delších cestách. Palubní deska vyrobena z plastů v kombinaci tmavé a světlé šedé barvy se sice snaží působit neotřelým dojmem, ale bohužel její zpracování není na takové úrovni jako jsme zvyklý u větších vozů. Ve své třídě pak splňuje povinný průměr. Na přístrojové desce najdeme trojici analogových ukazatelů u verze RSi sportovně laděné – bílé ručičky a číslice na modrém podkladě. Vše je přehledné a dobře čitelné. Středový panel, který nezvykle nesahá až k podlaze, začíná malým displayem palubního počítače zobrazujícím i informace z originálního rádia umístěném pod výdechy ventilace. Dále na něm pak najdeme několik ovládacích prvků, které jsou dobře dostupné z místa řidiče a jejich ovládání nepůsobí žádné problémy. Prostor na předních sedadlech je dobrý, vzadu už se ovšem objevuje handicap v podobě menší délka malého vozu. Prostoru jak pro kolena tak pro hlavu je poskromnu a postava s výškou nad 180 cm si vzadu de facto nemá šanci udělat pohodlí. Kufr o objemu 255 litrů je pak standardní velikosti pro tuto kategorii osobních vozů.

Renault Clio RSi 1.6 16V (79 kW), r.v. 1999

A na konec to hlavní co odlišuje verzi RSi od běžných ostatních modelu Clio. Jde o nově vyvinutý zážehový šestnácti ventilový čtyřválec o obsahu 1598 ccm3 a největším výkonu 79 kW při 5750 ot/min a maximálním točivém momentu 148 Nm při 3750 ot/min. Tyto hodnoty už napovídají, že rozpohybovat 995 kg lehký vůz nebude problém. A skutečně tomu tak je. Výborná akcelerace, která vás lehce zatlačí do sedaček a dynamika, která je především ve vysokých otáčkách velmi dobrá. Zpřevodování tomu jen napomáhá a jednotlivé rychlostní převody se vzájemně překrývají a udržují tak snadno motor ve vyšších otáčkách, které mu svědčí. Jízdní vlastnosti jsou v případě verze RSi vylepšeny sportovním podvozkem, který je osazen tvrdšími tlumiči a kratšími pružinami, takže v zatáčkách se nenaklání a drží perfektně stopu. Rovněž brzdy byly lehce posíleny a jejich účinek můžeme označit jako velice jedovatý. Renault Clio druhé generace je velice povedené malé auto, které bez problému naváže na úspěchy svého předchůdce a zařadí se mezi oblíbené a prodávané vozu značky Renault.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 6 / 7.2
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 995 / 520
Rozměr pneu: 185
Vnější rozměry:
délka (mm): 3773
šířka (mm): 1639
výška (mm): 1417
rozvor (mm): 2472
rozchod vpředu (mm): 1392
rozchod vzadu (mm): 1372
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 720
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870
šířka vpředu (mm): 1370
šířka vzadu (mm): 1410
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio RSi 1.6 16V (79 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.