Přeposlat Hyundai Accent 1.5 CRDi (60 kW), r.v. 2003

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Accent 1.5 CRDi (60 kW), r.v. 2003

30.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Hyundai se snaží v posledních letech hodně konkurovat evropským automobilkách a to ve všech třídách, jak cenou tak hlavně zvýšenou kvalitou zpracování a použitých materiálů.

Automobilka Hyundai se snaží v posledních letech hodně konkurovat evropským automobilkách a to ve všech třídách, jak cenou tak hlavně zvýšenou kvalitou zpracování a použitých materiálů. Podobně je tomu i s modelem Accent, který se při poslední modernizaci snažil ještě více přiblížit vkusu evropského zákazníky a vybaven úsporným motorem 1.5 CRDi bude jistě zajímavou nabídkou v kategorii nižší střední třídy.

Hyundai Accent 1.5 CRDi (60 kW), r.v. 2003

Co se designu týče, tak oproti svému předchůdci ztratil poněkud přemrštěnou kulatost korejských vozů a jistě mu to prospělo. Dominantní přední světlomety s čirou optikou a zakomponovanými směrovými světly jsou obdélníková se zakulacenými rohy. Výrazná plastová maska černé barvy s chromovaným orámováním je doplněna ještě o chromovaný znak automobilky Hyundai. Zajímavě působí i přední spoiler v barvě vozu s členitým designem a doplněný mlhovými světlomety. Boční pohled nám odhalí klasické proporce pětidvéřového hatchbacku se stupňovitou zádí v rozměrech patřícími do nižší střední třídy. Záď je pak opět pozměněna k lepšímu. Výrazné zadní sdružené svítilny jsou tvarovány podle hrany víka kufru a zalomeny podle výrazné odtokové hrany. Kufrové víko pak ještě poskytuje prostor pro RZ.

Hyundai Accent 1.5 CRDi (60 kW), r.v. 2003

Stejnou proměnu absolvoval i interiér. Základní rysy zůstaly, ale je opět znát kvalitnější zpracování a slícování. Bohužel použité plasty stále působí laciným dojmem. Palubní deska je přehledná a přístrojová kaplička je vybavena klasickou čtveřicí ukazatelů rozdělenou do třech sekcí. V noci je příjemně podsvícen a dobře čitelný. Veškeré ovládací prvky jsou umístěny na středové konzole, jsou umístěny ergonomicky a logicky, ovládání je pohodlné. Tříramenný volant má tenčí věnec. Sedadla jsou pohodlná, ale potřebovaly by lepší boční vedení. Výbava v základní verzi je celkem bohatá a pokud vám bude něco chybět není potřeba si dodatečnou výbavu doobjednat. Objem zavazadlového prostoru je 321 litrů, což je průměr v této kategorii vozů. Nakládací hrana je umístěna příjemně nízko a celý objem kufru je dobře využitelný.

Hyundai Accent 1.5 CRDi (60 kW), r.v. 2003

Přeplňovaný vznětový tříválec s dvouventilovou technikou o obsahu 1493 ccm3 a maximálním výkonem 60 kW při 4000 ot/min a největším točivým momentem 184 Nm při 1900 ot/min je pro Accent dostačující pohonná jednotka. Nemůžete od ní ovšem čekat žádné sportovní ambice, ale na druhou stranu v její prospěch hovoří nízká spotřeba, která se pohybuje v průměru okolo 5.5 litrů nafty na 100 km. Zátah je cítit už od 2000 otáček a navíc po sepnutí turba není zaznamenána žádná turboprodleva. Motor je ovšem potřeba trochu víc točit pro dosažení maximálního dostupného výkonu. Řazení je poměrně přesné a krátké, ale pořád by ještě mohlo být o stupeň lepší. Převodové stupně na sebe dostatečně navazují. Celkové jízdní dojmy jsou kladné, podvozek je naladěn více na komfort a díky tomu je v extrémnějších situacích vůz mírně přetáčivý. Také musíme počítat s větší citlivostí na boční vítr. Brzdová soustava s ABS má dostatečný účinek. Hyundai Accent po své modernizaci se zcela jistě přiblížil více potřebám a přáním evropského zákazníka a zároveň se u něj podařilo zapracovat na kvalitě a slícování všech dílů jak exteriéru tak interiéru. Typický rodinný vůz nižší střední třídy by tedy mohl v Evropě a tedy i u nás zabodovat.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 1900 - 2600
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.5 / 5.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 321 / 859
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 455
Rozměr pneu: 185/65 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4215
šířka (mm): 1680
výška (mm): 1405
rozvor (mm): 2440
rozchod vpředu (mm): 1435
rozchod vzadu (mm): 1425
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 680 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
šířka vpředu (mm): 1330
šířka vzadu (mm): 1320
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai Accent 1.5 CRDi (60 kW), r.v. 2003


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.