Přeposlat Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998

29.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes-Benz Vito 112 CDI F je nejluxusnější modifikací osvědčeného automobilu, který již prokázal své kvality a vyrábí se v mnoha variantách. Testovaný vůz skutečně vybočuje z nabídky v této kategorii.

Mercedes-Benz Vito 112 CDI F je nejluxusnější modifikací osvědčeného automobilu, který již prokázal své kvality a vyrábí se v mnoha variantách. Testovaný vůz skutečně vybočuje z nabídky v této kategorii.

Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998

Mercedes-Benz Vito je promyšlené dílo. Tvary karoserie jsou jednoduché, ale linie splývají v jeden líbivý celek, citlivě doplněný detaily: litá kola, střešní ližiny a plastové komponenty – vše zapadá do kompaktní koncepce designu. Interiér nezůstává nic dlužen vnějšímu balení. Všechny dveře, zejména pravé boční, které jsou posuvné, mají vskutku velkorysé rozměry. Umožňují pohodlné nastupování pasažérům i manipulaci s přepravovanými předměty. Všechna sedadla jsou velmi pohodlná a pomocí kolejnic v podlaze je možné vytvořit množství prostorových variant až po lůžkovou úpravu. Přespávání v automobilu bývá nouzovou záležitostí, ovšem nikoli v případě Vita: plocha lůžka je obří, okna lze zatemnit a nezávislé, programovatelné topení udržuje předvolenou teplotu. Vito je vynikajícím společníkem nejen pro letní prázdniny. Sklopný stolek promění interiér rázem v konferenční „místnost“. Sedadla lze samozřejmě zcela vyjmout, vzhledem k robustní konstrukci však váží něco málo přes 25 kg. Získaný užitný objem se po demontáži sedaček blíží 5 m3.

Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998

Impozantní je středová konzola palubní desky. Z ní vyčnívá krátká, velmi dobře umístěná řadicí páka. Regulaci prokluzu ASR lze tlačítkem vypnout, což je důležité za specifických podmínek, například na sněhu, písku či v blátě. Při aktivovaném ASR je na kluzkém povrchu téměř nemožné přivést vůz do smyku. Pneumaticky odpružená zadní náprava udržuje stabilní světlou výšku nad vozovkou, s proměnnou hodnotou zatížení se zachovávají jízdní vlastnosti. Vito disponuje brzdovými kotouči na všech kolech, ABS netřeba připomínat, účinek je regulován funkcí EBV, tedy rozdělením na přední či zadní nápravu. O bezchybné funkci nejen těchto technických lahůdek je řidič informován kontrolními svítilnami pod kruhovým rychloměrem a otáčkoměrem. Ve výbavě může být i navigační systém, display LCD je využíván společně s audiosoustavou. Klimatizace udržuje nastavené hodnoty v celém vnitřním prostoru a má několik předvolitelných režimů pro letní i zimní provoz a samostatnou regulaci v prostoru za předními sedadly.

Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998

Vito F se dodává v pěti variantách čtyřválcových hnacích jednotek, z nichž tři dieselové využívají nejmodernějšího principu vstřikování paliva Common- -Rail a turbodmychadla s chladičem stlačeného vzduchu. A právě nejsilnější vznětový motor nesoucí typové označení 112 CDI jsme měli možnost vyzkoušet. Další variantou jsou dva zážehové motory s elektronicky řízeným vstřikováním paliva, jejichž výkon je samozřejmě větší, ale také vykoupený podstatně nepříznivější ekonomikou provozu. Také v případě optimalizace běhu motorů se o mnohé stará elektronika. Snad jen při rychlostech nad 100 km/h ruší pohodlí cestujících zvuk motoru, kterého proniká do kabiny trochu více. V městském provozu nemá řidič pocit, že ovládá větší vůz, vynikající je výhled do všech směrů. Vnější rozměry Vita jsou jen o několik centimetrů větší než u běžných automobilů vyšší třídy.

Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998

Poměrně bohatě vybavené Vito F lze pořídit za téměř rovný milion korun. Testovaný exemplář, jehož příslušenství jsme stručně popsali, stojí 1 335 318 Kč. Není to jistě malý peníz, ale dostanete za něj odpovídající protihodnotu a solidní zacházení renomované značky po celou dobu provozu automobilu.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 20.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 4564
Objem nádrže (l): 78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2015 / 615
Rozměr pneu: 235

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 12

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes – Benz Vito 112 CDI (90 kW), r.v 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.