Přeposlat Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998

27.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když francouzská automobilka Peugeot uvedla na trh nástupce legendárního modelu 205 pod označením 206, znamenalo to poměrně značný rozruch na trhu s automobily.

Když francouzská automobilka Peugeot uvedla na trh nástupce legendárního modelu 205 pod označením 206, znamenalo to poměrně značný rozruch na trhu s automobily. Do té doby byl veškerý design vozů dost umírněný a konzervativní, ale to se ve Francii rozhodli změnit. Velice odvážný a až futuristický Peugeot 206 tak vlastně znamenal průlom v designu automobilů.

Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998

Pojďme se tedy podívat jak nová 206-tka vypadá. Při pohledu ze předu vás samozřejmě zaujmou oblé tvary kombinované s ostrými rysy. Poměrně velké přední světlomety vzdáleně připomínající elipsu jsou protaženy až do blatníků. Podle nich je pak vytvarována i kapota motoru a maska, která už není tak výrazná jako u předchůdce a tvoří jí v podstatě jen úzká štěrbina a do ní zakomponovaný stříbrný lev – znak automobilky Peugeot. Přední nárazník je pak poměrně výrazným prvkem vozu. Vrchní „nabulaná“ část je v černé barvě a plní funkci otěrových lišt. Spodní část je lakována do barvy vozu a je doplněna výrazným otvorem uprostřed, který přivádí studený vzduch ke chladiči. Boční profil odhaleje rozměry malého třídveřového potažmo pětidvéřového hatchbacku se splývavou ostře ukončenou zádí. Opět najdeme na boku výrazné otěrové lišty. Zadním partiím dominují sdružené koncové svítilny a také široké zadní výklopné dveře s výklenkem pro RZ. Na zadním nárazníku pak najdeme otěrové lišty a uprostřed je zakomponována zadní mlhovka.

Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998

Interiér působí pohodlným a prostorným dojmem. Použité měkčené plasty a potahové látky jsou kvalitní a příjemné na pohled i na dotyk. Palubní deska je přehledná a přístrojová deska obsahuje čtveřici kruhových mírně se prolínajících analogových ukazatelů doplněných o display palubního počítače ve vrchní části středového panelu. Ten dále obsahuje výdechy ventilace a její ovládací prvky, rádio a místo pro odložení drobných předmětů. Ostatní ovládací prvky jsou umístěny standardně a jejich ovládání je logické, snadné a intuitivní. Řidič má vše v dosahu a zorném poli. Tříramenný volant se dobře drží a má příjemně tlustý věnec. Sedačky jsou dostatečně pohodlné a s dobrým bočním vedením. Jsou ideálním kompromisem pro dlouhé cestování, ale zároveň pro dobrou oporu těla při razantnější jízdě. Zavazadlový prostor má objem 245 litrů, což je ve třídě malých vozů průměrná hodnota. Díky velkým výklopným dveřím a nízko položené nakládací hraně je však dobře využitelný.

Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998

Pohonná jednotka o obsahu 1360 ccm3 a dvouventilovou technikou dává výkon 55 kW ři 5500 ot/min a nejvyšší hodnota točivého momentu je 111 Nm při 3400 ot/min. Tyto hodnoty naznačují, že tunu vážící autíčko bude poměrně svižné a dynamická jízda nebude problém. Vzhledem k velkému podílu městského provozu je motor odladěn na zátah již z nižších otáček a naopak projev ve vysokých otáčkách není tak ostrý. Převodové ústrojí pracuje na výtečnou a řazení jde snadno a rychle i díky krátkým drahám jednotlivých převodových stupňů. Jízdní vlastnosti jsou na vůz s poměrně krátkým rozvozem velmi dobré. Měkčeji naladěný podvozek sice způsobí menší náklony v zatáčkách, ale vše je samozřejmě v mezích bezpečné jízdy. Brzdy pracují na výbornou a celkové chování vozu můžeme hodnotit jako neutrální a tudíž velmi dobré.

Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998

V segmentu malých aut je opravdu velká konkurence a model 206 bude mít těžkou úlohu se prosadit. Základní podmínku kvalitní techniky, precizního zpracování a spolehlivosti splnil. Oslnil i novým a neotřelým designem, ale jak to vše dohromady zapůsobí na zákazníky se uvidí…

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 111 / 3400
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.3 / 6.6
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1130
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1020 / 430
Rozměr pneu: 175
Vnější rozměry:
délka (mm): 3835
šířka (mm): 1652
výška (mm): 1428
rozvor (mm): 2442
rozchod vpředu (mm): 1425
rozchod vzadu (mm): 1416
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1040
podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1390
šířka vzadu (mm): 1370
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 25

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 206 1.4i (55 kW), r.v. 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.