Přeposlat Mitsubishi Carisma 1.6i (73 kW), r.v. 2000

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mitsubishi Carisma 1.6i (73 kW), r.v. 2000

27.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Mitsubishi uvedla svůj model střední třídy na český trh v roce 1997 a už na konci roku 1999 se odehrál první facelift tohoto vozu. Carisma se u nás stala poměrně hodně oblíbeným vozem...

Automobilka Mitsubishi uvedla svůj model střední třídy na český trh v roce 1997 a už na konci roku 1999 se odehrál první facelift tohoto vozu. Carisma se u nás stala poměrně hodně oblíbeným vozem a japonská technika v poevropštěném kabátě se shledávala s velkou spokojeností u zákazníků. Od roku 2000 po již zmíněném faceliftu se Carisma dodává už jen jako pětidvéřový hatchback se stupňovitou zádí. K testování jsme tentokrát obdrželi vůz vybaven nejslabší nabízenou pohonnou jednotkou o obsahu 1597 ccm3.

Mitsubishi Carisma 1.6i (73 kW), r.v. 2000

Šestnáctiventilová technika propůjčuje řadovému čtyřválci maximální výkon 73 kW při 5700 ot/min a nejvyšší točivý moment je 137 Nm při 4000 ot/min. Motor se vyznačuje značným tahem odspoda z nízkých otáček, ale pak jakoby se objevila výkonová mezera a od 2300 do 4000 ot /min je motor vyloženě líný. Nad 4000 ot/min už se jedná u čistokrevný šestnáctiventil, který má výkonovou špičku ve vysokých otáčkách a je třeba ho točit a hodně řadit. Řazení je u Carismy přesné a snadné, po krátkých drahách a bez zbytečného zdržování. Převodovka je odladěna přesně na potřeby motoru a jednotlivé rychlosti jsou příkladně odstupňovány.

Mitsubishi Carisma 1.6i (73 kW), r.v. 2000

Co se týče nového exteriéru, vůz se hodně vzhledem přiblížil evropským potřebám a přáním evropských zákazníků. Nová maska chladiče, která je tvořena z části převisem z kapoty motoru, na kterém je umístěn i znak automobilky, a z části černou výplní. Po stranách najdeme kompletně nové světlomety s čirým překrytím a poměrně decentním tvarováním. Celkem agresivní vzhled přídě je ještě podpořen předním nárazníkem, který obsahuje tři otvory vyplněné černou mřížkou. Zadní partie se hodně změnila díky novým světlům, které jsou rozděleny na dvě části a jedna se vyklápí společně s velkými pátými dveřmi. Ty pak dobře zpřístupňují zavazadlový prostor o objemu 460 litrů. Nakládací hrana je nízká a vstupní otvor dostatečně velký. Interiér je sice částečně přepracován, ale hlavní tvary zůstaly. Palubní deska vyrobena z kvalitnějších plastů je dobře slícována a nikde nic nevrže a neskřípe. Přístrojová kaplička obsahuje klasickou čtveřici kulatých analogových ukazatelů (rychlost, otáčky, stav paliva a teplota chladící kapaliny). Ovládací prvky na středovém panelu jsou umístěny ergonomicky v dosahu ruky řidiče. Jejich ovládání a používání je snadné a intuitivní. Z hlediska ergonomie je vše bezchybné. Potěší také velice pohodlné sedačky, které mají i dobré boční vedení a dokonce i loketní opěrku. Volant je tříramenný s poměrně silným věncem, ale do ruky padne dobře a možnost jeho nastavení ve dvou osách se také hodí. Celkový prostor v interiéru je více než dostatečný a i cestující na zadních sedadlech mají dost místa.

Mitsubishi Carisma 1.6i (73 kW), r.v. 2000

Poslední hodnocení padne na jízdní vlastnosti a podvozkovou platformu. Ta disponuje nezávislým zavěšením všech kol a McPhersony vpředu a multilinkem vzadu. Díky těmto technickým finesám je podvozek naladěn sice tvrději, takže perfektně drží zvolenou stopu a jeho chování je jen mírně nedotáčivé, ale zůstal zachován i komfort pro cestující a s výjimkou opravdu velkých výmolů není posádka nijak obtěžována nekvalitními silnicemi. Brzdová soustava vyzbrojená ABS a ESP je schopná zastavit auto dle potřeby a velmi rychle a bezpečně. Nový model Carismy je velice slušně připraven na boj s konkurencí na českém trhu a díky japonské technice a trpělivosti a preciznosti ve spojení s designem více se přibližujícím Evropě určitě nebude hrát až druhé housle.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 190
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.3
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1180 / 515
Rozměr pneu: 185
Vnější rozměry:
délka (mm): 4475
šířka (mm): 1710
výška (mm): 1405
rozvor (mm): 2542
rozchod vpředu (mm): 1455
rozchod vzadu (mm): 1475
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1430
šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 17

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mitsubishi Carisma 1.6i (73 kW), r.v. 2000


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.