Přeposlat Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999

23.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzská automobilka Renault navázala na poměrně úspěšný model 19 zcela novým vozem pod označením Megane. Jedná se o zcela nově vyvinutý automobil a to ať už mluvíme o designu, technice, pohonných jednotkách nebo interiéru.

Francouzská automobilka Renault navázala na poměrně úspěšný model 19 zcela novým vozem pod označením Megane. Jedná se o zcela nově vyvinutý automobil a to ať už mluvíme o designu, technice, pohonných jednotkách nebo interiéru. Vůz byl poprvé veřejnosti představen v roce 1996 a v roce 1999 následoval první drobný facelift. A právě Renault Megane z roku 1999 a se zážehovým motorem 1.6 16V se nám podařilo získat k testu.

Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999

Většina motoristů asi pamatuje model R 19 a zná jeho tvary a křivky, které byly na svoji dobu poměrně moderní a líbivé. Jenomže čas se nedá zastavit a v roce 1996 kdy výroba modelu 19 končí už byly značně zastaralé a nemoderní. Zato s Meganem se Renaulty povedl skvělý tah a navíc po vylepšení v roce 1999 se stal snad ještě úspěšnějším. Velice líbiví tvary pětidvéřového hatchbacku se splývavou ostře ukončenou zádí nemohou nikoho urazit a nepředstavují žádné futuristické a super moderní kreace. Přídi dominují nová celočiré světlomety se zakomponovanými směrovkami a mezi nimi přetažená kapota s maskou chladiče a uprostřed ní stříbrný kosočtverec – znak automobilky Renault. Přední nárazník pak už jen doplňuje charakter přídě a potažmo celého vozu svými jemnými oblými liniemi. Boční profil naznačuje svými rozměry příslušnost do segmentu nižší střední třídy. Záď je tvořena velkými pátými výklopnými dveřmi se zakomponovaným výklenkem pro RZ. Díky jejich velkým rozměrům vytvářejí velký vstupní prostor do zavazadélníku a umožňují tak pohodlné nakládání i rozměrnějších předmětů. Záď ještě doplňují inovované koncové sdružené svítilny a jednoduché tvary zadního nárazníku už jen uzavírají prohlídku exteriéru vozu.

Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999

Interiér doznal taktéž několika drobných změn. Celá palubní deska je zhotovena z kvalitního měkčeného plastu v dvoubarevném provedení. Přístrojová deska obsahuje klasické čtyři analogové ukazatele a navíc je přístrojový štít doplněn o malý display palubního počítače, který zobrazuje základní údaje o voze. Středový tunel je zaoblený a jakoby lehce vystupoval nad úroveň palubní desky. Na jeho vrcholu je umístěn display sloužící pro zobrazení informaci autorádia, hodin a o venkovní teplotě. Pod ním pak nalezneme výdechy ventilace a jejich ovládání a nakonec také samotné autorádio. Ještě navíc je zde umístěno několik ovládacích prvků. Sedačky jsou zhotoveny z velice příjemného veluru, který příjemně chladí v létě a zahřeje v zimě. Tvarování sedaček je pohodlné s odpovídajícím bočním vedením. Volant skvěle padne do ruky a jeho podélné i výškové seřízení umožní každému nalézt pohodlnou polohu. Celkový prostor je ucházející. Na předních sedačkách je ho více než dost, vzadu mohou mít vyšší osoby problém s místem pro kolena i hlavu.

Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999

Motorizace v podobě zážehového šestnáctiventilu o zdvihovém objemu 1596 ccm3 a nejvyšším výkonu 74 kW při 6250 ot/min a maximálním točivém momentu 148 Nm při 3800 ot/min je pro auto vážící něco málo přes tunu dostačující. Motor se snadno vytáčí a má velmi slušný zátah, ale až při vyšších otáčkách. Pro dynamickou a svižnou jízdu je tedy třeba motor více točit a více řadit. Na to je však perfektně odladěná převodovka, jejíž rychlostní stupně se vzájemně překrývají tak, aby bylo možno udržet motor stále v požadovaných otáčkách. Řazení jde snadno, lehce a přesně jen je třeba si zvyknout na poněkud větší hlavici řadící páky. Jízdní vlastnosti už nejsou ty typicky francouzské houpavé a měkké. Vůz se chová na silnici velice klidně a neutrálně. Podvozek je sice naladěn zcela na komfort, ale o nějakém naklánění už nemůže být ani řeč. V zatáčce se nevlní a drží požadovanou stopu. Brzdová soustava pak zastaví vůz bez zaváhání a systém ABS se postará o bezpečnost.

Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999

Inovovaný model Megane francouzské automobilky Renault se podařilo dovézt až k dokonalost po odstranění dětských nemocí, které má každý vůz na začátku své existence. Velice líbivé tvary karoserie, příjemný interiér, precizní zpracování a spolehlivá technika je zárukou úspěchu a Megane všechny tyto požadavky splňuje.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6..2 / 7.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 870
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1050 / 550
Rozměr pneu: 185/60 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4162
šířka (mm): 1696
výška (mm): 1412
rozvor (mm): 2544
rozchod vpředu (mm): 1426
rozchod vzadu (mm): 1417
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 860
šířka vpředu (mm): 1360
šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 23

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Megane 1.6 16V (74 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.