Přeposlat Nissan Maxima 3.0 V6 (147 kW), r.v. 2000

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Maxima 3.0 V6 (147 kW), r.v. 2000

23.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Model Maxima vstoupila v roce 2000 do své druhé modelové generace a stala se tak vlajkovou lodí automobilky Nissan. Radikálně přepracovaný exteriér i interiér navíc doplněný o technická vylepšení na podvozku a motoru se snaží více prosadit luxusní vůz

Model Maxima vstoupila v roce 2000 do své druhé modelové generace a stala se tak vlajkovou lodí automobilky Nissan. Radikálně přepracovaný exteriér i interiér navíc doplněný o technická vylepšení na podvozku a motoru se snaží více prosadit luxusní vůz vyšší střední třídy japonské provenience na evropském trhu.

Nissan Maxima 3.0 V6 (147 kW), r.v. 2000

Exteriér byl sice zcela inovován, ale japonskému výrobci se stále nedaří najít ten správný směr, kterým by se měl ve svém designovém snažení ubírat. Maxima tak bohužel ničím výrazně nezaujme a vzhled není ničím nápadný nebo překvapující. Poměrně velké světlomety s dvojitou čirou optikou mají zvláštní prohnuté tvary, na které pak navazují i prolisy na kapotě motoru. Chromovaný rámeček kolem masky chladiče pak alespoň dodává na důstojnosti. Úzký nárazník s chromovanou lištou a integrovanými mlhovkami působí poněkud nevyváženým dojmem. Boční pohled jasně ukazuje rozměry vozu a především délka téměř pět metrů je hodně znát. Zadní části dominují sdružené svítilny s krystalovým přerytím, které jsou vertikálně rozdělené na dvě půlky víkem zavazadélníku. V něj je ještě umístěn prolis pro RZ. Celkově tedy musím ohodnotit design Maximy jako nevýrazný a bez nějakého zásadního nápadu.

Nissan Maxima 3.0 V6 (147 kW), r.v. 2000

Interiér je na tom o poznání lépe. Použité měkčené tmavě šedé plasty v kombinaci s dřevěným dekorem a chromovanými doplňky působí luxusním dojmem a zaslouží si pochvalu. Přístrojová deska není tvořena klasickými analogovými ukazateli, ale po nastartování původně zcela černá přístrojovka ukáže ciferníky rychloměru, otáčkoměru, palivoměru a teploměru chladící kapaliny. Zajímavé nekonvenční řešení. Středový tunel obložený dřevěným dekorem pak skýtá místo pro ovládací prvky, které jsou dobře umístěny a řidič je má vždy po ruce. Jejich ovládání je navíc intuitivní a není nutné o něm moc uvažovat. Pohodlná elektricky seřiditelná sedadla v koženém čalounění vás obdaří velkým komfortem a ani po dlouhém cestování z nich nebudete rozlámaní. Další obrovskou pochvalu zaslouží Maxima za velký prostor jak v předu tak i vzadu. Místa pro hlavu i pro nohy, ať už do délky nebo do šířky je vždy dost a dost. Navíc velký zavazadlový kufr s objemem 520 litrů prostorové čarování korunuje.

Nissan Maxima 3.0 V6 (147 kW), r.v. 2000

Technicky na výši je i šestiválcový zážehový motor o obsahu 2998 ccm3 a maximálním výkonu 147 kW při 6400 ot/min doplněný maximem točivého momentu 271 Nm při 3600 ot/min. Motor díky velkému objemu dobře táhne již od nízkých otáček a není nutné ho nijak zvlášť vytáčet, aby jízda s ním byla dynamická a svižná. Jeho chod je velice tichý a kultivovaný. Ve spojení s automatickou čtyřstupňovou převodovkou, která již sice takovým technickým výkvětem není a je již dávno překonaná, je jízda s Maximou velice příjemná a nabízený luxus je vysoký. Díky zcela komfortně naladěnému podvozku je jízdní chování vozu poněkud houpavé a vůz se projevuje typickými značnými náklony v zatáčkách, které však nepřesahují míru bezpečnosti. Veškeré nerovnosti Maxima zvládá s přehledem a jistotou. Brzdová soustava vybavená ABS a rozdělovačem brzdného účinku EBD je dostatečně účinná a ani po opakovaném brzdění její účinky neopadají. Vlajková loď japonské automobilky Nissan model Maxima QX tak vstoupila do druhé fáze své existence značně omlazená a za poměrně slušné peníze v porovnání s konkurencí nabízí vysoký komfort a dobré dílenské zpracování společně s velkou spolehlivostí a dobrými jízdními výkony především na dlouhých cestách.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 271 / 3600
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.1 / 7.4 / 9.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / -
Rozměr pneu: 215
Vnější rozměry:
délka (mm): 4920
šířka (mm): 1780
výška (mm): 1435
rozvor (mm): 2750
rozchod vpředu (mm): 1530
rozchod vzadu (mm): 1510
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 920
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
šířka vpředu (mm): 1490
šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 12

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Maxima 3.0 V6 (147 kW), r.v. 2000


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.