Přeposlat Seat Ibiza 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2002

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Ibiza 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2002

21.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Seat se po několika letech výrobního programu beze změn rozhodla inovovat svoje nabízené modely. Model Ibiza/Cordoba, který prošel drobným faceliftem v roce 1999, s v roce 2002 podrobil zásadnější proměně s markantnějšími změnami.

Automobilka Seat se po několika letech výrobního programu beze změn rozhodla inovovat svoje nabízené modely. Model Ibiza/Cordoba, který prošel drobným faceliftem v roce 1999, s v roce 2002 podrobil zásadnější proměně s markantnějšími změnami. Proto se dnes podíváme na menší s obou sourozenců na model Ibiza. Jedná se o třídveřový nebo pětidveřový hatchback se šikmou zádí a podvozkovou platformou řadící se do nižší střední třídy.

Seat Ibiza 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2002

Jasné změny pozná i méně znalý motorista hned při prvním pohledu. Na přídi se udály velké změny. Velice tvarově líbivé přední světlomety s čirým překrytím, ve kterých se mohou objevit už i xenony. Maska chladiče je jakoby rozdělena na tři části. Dvě shodné krajní a vetší uprostřed se znakem automobilky. Maska už je součástí předního nárazníku, který je tvarován poměrně sportovně s několika otvory krytými mřížkou pro přívod chladného vzduchu k motoru. Boční profil vozu zaznamenal asi nejméně změn. Rozměrově se de facto nezměnil a i proporce vozu zůstaly stejné. Zadní partii pak dominují nepřehlédnutelné zadní sdružené lampy. Úzká světla s čirým překrytím a jednotlivými barevnými čočkami jsou opravdu designovou lahůdkou. Zadní výklopné dveře dále poskytují místo pro RZ a typová označení jednotlivých verzí. Opět se tedy ukázalo, že pokud se Seat vydá vlastní designovou cestou a nenechá se svazovat koncernovými pravidly, není to zcela jistě na škodu.

Seat Ibiza 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2002

Interiér také doznal několika zásadních změn. Zcela byla přepracována palubní deska, která je vyrobena z kvalitních plastů, které ovšem mohou působit trochu levně. Kaplička přístrojů zůstala na svém místě a nepodlehla módnímu stěhování do středu palubní desky a i rozvržení analogových ukazatelů zůstalo zachováno, jen bylo doplněno o menší display palubního PC. Zato středovou konzoly přepracovali ve Španělsku radikálně. Skýtá nyní místo pro několik ovládacích prvků klimatizace a elektrické výbavy (okna a zpětná zrcátka) a dále velký display, který sdružuje funkci rádia a informačního PC o stavu vozu. Pochválit musím sedadla, která poskytují dostatečné boční vedení potřebné při razantnějším průjezdu zatáčkou, ale zároveň vás nepřipraví o pohodlí a komfort i při delším cestování. Celkově je interiér nové Ibizy velmi prostorný, jen na zadních sedadlech se budete cítit poněkud stísněni díky menšímu místu pro nohy. Objem zavazadlového prostoru 270 litrů je na hatchback se šikmou zádí slušná hodnota a díky velkému vstupnímu otvoru jí využijete skoro bezezbytku.

Seat Ibiza 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2002

A co se týče pohonné jednotky zastoupené tentokrát slabším provedením přeplňovaného vznětového evergreenu o obsahu 1896 ccm3? Jeho výkon ve slabší verzi dosahuje 66 kW při 4200 ot/min a točivý moment má maximum na hodnotě 150 Nm při 2400 ot/min. Pro lehký vůz jako je Ibiza jsou to hodnoty více než dostatečné a jízda s tímto motorem je opravdu velice svižná a zátah turba již od 2000 ot/min vás o dynamiku rozhodně nepřipraví. A to vše podpořeno výbornou převodovkou s dobře odstupňovanými rychlostními stupni. A na závěr to nejlepší. Průměrná spotřeba 5,5 litrů nafty na 100 km. Při dnešních cenách pohonných hmot hodně důležitá informace a hlavně velká výhoda tohoto motoru. Jízdní dojmy hovoří také pro Ibizu pozitivně. Podvozek je sice naladěn o něco měkčeji než u předchozí modelové řady, ale přesto neztrácí na jistotě a chování vozu zůstává neutrální a opravdu až v extrémních situacích může dojít k větším náklonům a nedotáčivosti vozu. Jízdní komfort se ještě nepatrně vylepšil. Brzdová soustava je nadimenzována dostatečně. Nová Ibiza tedy zachovává kvality a spolehlivost předešlého modelu, ale ještě vylepšuje designovou stránku a opět se snaží potvrdit, že jí jistá nezávislost na koncernu VW přišla jen k duhu.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Vznětový přeplňovaný
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 2400
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 4.7 / 5.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 580
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 955 / 475
Rozměr pneu: 185/60 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4109
šířka (mm): 1640
výška (mm): 1408
rozvor (mm): 2440
rozchod vpředu (mm): 1429
rozchod vzadu (mm): 1394
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 875 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 770
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
šířka vpředu (mm): 1485
šířka vzadu (mm): 1505
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Ibiza 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2002


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.