Přeposlat Toyota Corolla 1.6 16V G6 (81 kW), r.v. 2001

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Corolla 1.6 16V G6 (81 kW), r.v. 2001

19.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Bestseller v nabídce značky Toyota, kompakt Corolla, si u potenciálních zákazníků vytvořil image vyspělého rodinného automobilu upřednostňujícího maximální komfort cestování. Paleta modelů této Toyoty nižší střední třídy je velmi pestrá.

Bestseller v nabídce značky Toyota, kompakt Corolla, si u potenciálních zákazníků vytvořil image vyspělého rodinného automobilu upřednostňujícího maximální komfort cestování. Paleta modelů této Toyoty nižší střední třídy je velmi pestrá. Zahrnuje totiž kromě liftbacku dále verze hatchback, sedan i kombi zvané tradičně Wagon. Pouze spektrum pohonných jednotek není příliš rozsáhlé, neboť sestává ze dvou typů zážehových čtyřválců 1,4 l/71 kW (98 k) a 1,6 l/81 kW (110 k). Jejich předností je ovšem vytříbená technika v podobě proměnného časování ventilů VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent) a šestnáctiventilového rozvodu DOHC.

Toyota Corolla 1.6 16V G6 (81 kW), r.v. 2001

Gé-šestka“ je k mání pouze v pětidveřové karosářské variantě liftback. Od svých umírněnějších sourozenců v modelové nabídce Corolly se nijak výrazně neodlišuje, pokud nepočítáme modifikovaný přední spoiler, shodný díl na spodní hraně zadního okna a litá kola s širšími pneumatikami o rozměru 185/65 R 14. To, že „gé-šestka“ na první pohled neprozrazuje svou výjimečnost, ovšem nemusí být na závadu. Stále se totiž najde dost zákazníků, kteří nemají v úmyslu provokovat své okolí načinčaným automobilem. To, že liftbacku Corolla G6 nechybí sportovní střih, lze poznat hned při prvním usednutí za volant. Stačí se totiž zahledět na přístroje s „pekelnou“ grafikou: černými číselníky a rudě červeným cejchováním. Dynamiku prozrazuje dále sportovní volant, který dobře padne do ruky; jeho věnec byl potažen kůží efektně prošitou červenou nití. Tímtéž se může pochlubit také hlavice řadicí páky, kterou navíc zdobí vložka z leštěného hliníku. A konečně, ve voze takového charakteru nemohou chybět ani anatomicky tvarovaná přední sedadla, také tuto podmínku Corolla G6 s přehledem splňuje. Na druhé straně se tento model shoduje s ostatními provedeními Corolly řadou prvků interiéru. Opět tedy naleznete na palubní desce půvabnou „kapličku“ s displejem palubního počítače. Pokud jde o prostornost, ta je v místě řidiče a spolujezdce velmi dobrá. Cestující na tvrdších zadních sedadlech však mají poněkud omezený prostor nad hlavou, což je jakousi daní u všech liftbacků s příznivou aerodynamikou. Naproti tomu zavazadelník je svým základním objemem 0,372 m3 přiměřeně velký a ocenění zaslouží jeho dobrá přístupnost dveřmi vyklápěcími nahoru. Dále nás uspokojila skutečnost, že vůz v provedení G6 má plnohodnotné náhradní kolo. Sportovně střižená Corolla se vyznačuje nejbohatší standardní výbavou ze všech provedení této Toyoty nižší střední třídy. Kromě již zmíněných výlučných prvků zdobících interiér jsme ve voze našli čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku, palubní počítač zaznamenávající průměrnou rychlost a okamžitou i průměrnou spotřebu paliva, centrální zamykání řízené na dálku a v neposlední řadě též elektrické ovládání bočních oken i seřizování vnějších zpětných zrcátek. „Gé-šestka“ má dále instalaci pro audiosoupravu se šesticí reproduktorů, přístroj si ovšem zákazník musí pořídit ve vlastní režii. Je pozoruhodné, že nabídka neposkytuje prakticky žádný prostor pro příplatkové zušlechtění vozidla. Jedinou výjimkou je metalíza, která stojí rovných 10 000 Kč.

Toyota Corolla 1.6 16V G6 (81 kW), r.v. 2001

Corolla G6 je důkazem toho, že k dynamičtějšímu ježdění není nezbytně nutný vysoce výkonný velkoobjemový motor. Přestože se pod kapotou testovaného exempláře ukrývala pouhá „šestnáctistovka“, tato kompaktní Toyota si naši přízeň získala svou nečekaně velkou svižností. Samozřejmě, že na tom má značnou zásluhu její pružný 81kW (110k) benzinový čtyřválec, jenž vyvíjí největší výkon a maximum točivého momentu 150 N.m/3800 ot/min. Jeho příznivé výkonové charakteristiky zabezpečuje vyspělá čtyřventilová technika DOHC a zejména pak specialita Toyoty – proslulý „inteligentní“ systém proměnného časování ventilů (VVT-i). Nicméně zásluha na sportovních rysech „gé-šestky“ připadá také na netradiční šestistupňovou mechanickou převodovku. Její rychlostní stupně mají poměry zvolené tak říkajíc „na krátko“, což řidič jistě ocení. Potěšitelné je, že se majitel Corolly G6 nemusí obávat „drancování“ své peněženky u čerpacích stanic. Výrobce totiž hovoří o pozoruhodně příznivé kombinované spotřebě 7,4 l benzinu na 100 km. Po testu jsme sice prostřednictvím palubního počítače zaznamenali „žíznivost“ větší zhruba o 0,4 l paliva na 100 km, ale to je s ohledem na časté využívání dynamických schopností vozu stále velmi rozumná hodnota.

Toyota Corolla 1.6 16V G6 (81 kW), r.v. 2001

Liftback Corolla G6 nemá v porovnání s běžnými modely například snížený či jinak výrazně modifikovaný podvozek. Konstruktéři se omezili pouze na úpravu soustavy pérování montáží vinutých pružin s tvrdší charakteristikou, a to dodalo jízdním vlastnostem „gé-šestky“ sportovní punc. Ocenili jsme nesmírně stabilní a jisté chování vozu především při rychle projížděných zatáčkách, kdy jsme zaznamenali téměř neznatelný náklon karoserie. Podle očekávání tato Toyota sice dvakrát nemiluje silnice s nekvalitním povrchem, ale na druhé straně překonávání příčných i podélných nerovností není pro posádku tak nepříjemné, jak by se u vozu se sportovně naladěným podvozkem očekávalo. Konstruktérům Toyoty se tedy zdárně podařilo nalézt vhodný kompromis také s ohledem na jízdní komfort. U testovaného vozu nás příjemně překvapily patřičně fungující brzdy a také jsme ocenili posilovač řízení s vhodně nastaveným progresivním účinkem. Liftback Toyota Corolla 1.6 Terra G6 představuje v modelovém spektru tohoto automobilu špičku, kterou zákazník může obdržet a v podstatě nemá ve své kategorii srovnatelného soupeře, takže pro sportovně naladěné řidiče s nutností alespoň trocha prostoru to bude jednoduchá volba.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 3800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 5.7 / 7.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 305 / 1002
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 430
Rozměr pneu: 185/65 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4182
šířka (mm): 1784
výška (mm): 1475
rozvor (mm): 2600
rozchod vpředu (mm): 1514
rozchod vzadu (mm): 1508
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
šířka vpředu (mm): 1480
šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 11

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Corolla 1.6 16V G6 (81 kW), r.v. 2001


počet příspěvků: 1

marimex

04.02.2019 v 19:03

Corolla byla vždy vítězem co se týče spolehlivosti a vysoké životnosti motoru. U té mojí, starší z roku 93, se muselo měnit odhlučnění (staré rozcupané na nic) za lepší - https://www.2din.cz/odhlucneni-antivibracni-material/

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.