Přeposlat Škoda Octavia 1,9 TDi (81 kW) r.v. 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Octavia 1,9 TDi (81 kW) r.v. 1998

19.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vůz Škoda Octavia vynesl mladoboleslavskou automobilku na první místo v prodejnosti vozů v segmentu střední třídy. Tudíž potkáte tento vůz dnes a denně na našich silnicích v hojném počtu.

Vůz Škoda Octavia vynesl mladoboleslavskou automobilku na první místo v prodejnosti vozů v segmentu střední třídy. Tudíž potkáte tento vůz dnes a denně na našich silnicích v hojném počtu. Co se týče motorizace testovaného vozu, tak si dovolím tvrdit, že ho nalezneme minimálně u poloviny všech prodaných vozů. A není se čemu divit, protože nízká spotřeba nafty a velmi slušný výkon láká nejednoho řidiče a pro Octavii je asi nejideálnější řešením ze všech nabízených motorů.

Škoda Octavia 1,9 TDi (81 kW) r.v. 1998

Ale vše pěkně po pořádku. Začněme nejprve exteriérem vozu. Na voze nalezneme díky koncernové spolupráci mnoho shodných prvků například s Passatem od VW a nebo Toledem od Seatu (jedná se třeba o zpětná zrcátka nebo kliky dveří). Přesto ale můžeme říci, že si Octavia zachovává svůj osobitý vzhled a nezaměnitelnost. V přední části vozu nás nejvíce zaujme maska chladiče s výrazným svislým žebrováním, které plynule přechází do přední kapoty. Boční pohled nám ukáže klasický vzhled pětidvéřového hatchbacku se splývavou zádí. A na zadní část automobilu nás zaujmou především sdružené koncové svítilny. Vše se ale opět drží střídmého designu a konzervativního vzhledu typického pro celý vůz. Dílenské zpracování je příkladné.

Škoda Octavia 1,9 TDi (81 kW) r.v. 1998

Pojďme se nyní podívat do interiéru. Najdeme zde, stejně tak jako u exteriéru, díly shodné s dalšími koncernovými vozy (například ovládání ventilace nebo ovládací páčky pod volantem). Interiér je celkově velmi prostorný jak do výšky tak do šířky. To platí také na zadních sedadlech, kde není problém ani s místem pro kolena ani s výškou stropu. Pohodlně se zde usadí průměrně vysoká osoba. Všechny potřebné ovládací prvky jsou logicky umístěny a řidič k nim má pohodlný přístup. Palubní přístroje jsou dobře čitelné, jen v noci může působit trochu potíže jejich oranžové podsvícení. Zpracování celého interiéru je výborné, použité plasty jsou kvalitní a odnikud se neozývají žádné nepříjemné zvuky, které jsme znali ze starších vozů značky Škoda. Co se týče výbavy vozu, tak kromě klimatizace, která je dodávána za příplatek, nechybí nic (elektrická okna vpředu i vzadu, elektrická zrcátka, stavitelný volant ve dvou osách, výškově stavitelné sedadlo řidiče, airback řidiče a spolujezdce, palubní počítač, atd.). Výborný interiér je ještě podpořen obrovským zavazadlovým prostorem. Proto i delší cesta Octavií není žádným problémem a řidič téměř každé postavy si za volantem udělá pohodlí.

Škoda Octavia 1,9 TDi (81 kW) r.v. 1998

A nyní už můžeme vyrazit. Jízdní vlastnosti vozu jsou vyvážené, odpružení vozu je komfortní a ani ne vždy kvalitní české silnice nepřipraví posádku o pohodlí. Při extrémnějších situacích se automobil zdá být spíše nedotáčivý, ale pro normální jízdní styl je nastavení podvozku zcela vyhovující. O motoru testované Octavie jsem se již letmo zmínil. Tento agregát byl vyvinut koncernem VW a jako první ho začaly používat vozy Audi. Úsporný a osvědčený vznětový řadový čtyřválec o objemu 1896 cm3 vyniká především svojí nízkou spotřebou a zároveň vysokým výkonem a kroutícím momentem už od nízkých otáček. Těchto výborných parametrů bylo dosaženo za pomoci přímého vstřikování paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Jmenovitý výkon 81 kW a točivý moment 235 Nm dává tušit, že jízda s tímto motorem bude opravdu svižná. Po nastartování studeného motoru vás nesmí překvapit poněkud hlučnější projev. Ten se po několika minutách a zahřání motoru stižší, ale i přesto poznáte podle zvuku, že se jedná o dieselový motor. Je prostě trochu hlučnější. Takto je však slyšet i u ostatních koncernových vozů osazovaných tímto motorem, které jsou podstatně dražší (VW Passat, Audi A4). Motor se ochotně vytáčí, přičemž sílu má již od nižších otáček a turbo uděluje vozu slušné zrychlení až do 4500 otáček.Pak je potřeba přeřadit na vyšší rychlostní stupeň. Řazení jde snadno a přesně po poměrně krátkých řadících drahách. Odstupňování převodovky je nastaveno velmi dobře a motor můžete využívat v širokém pásmu otáček. O nízké spotřebě tohoto motoru už jsem také psal, tak jen doplním číselný údaj. Kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 6 litrů nafty na 100km. Takto výkonný motor krotí kvalitní brzdy podpořené systémem ABS. Shrnuto a podtrženo Škoda Octavia 1,9 TDi na mě udělala velký dojem především svým motorem, ale také velmi kvalitním dílenským zpracováním a nenašel jsem na ní žádný vážnější důvod, který by mě odradil od její případné koupě.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4 / 5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1295
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Vnější rozměry:
délka (mm): 4511
šířka (mm): 1731
výška (mm): 1429

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 57

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Octavia 1,9 TDi (81 kW) r.v. 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.