Přeposlat Mazda 323 2.0 DiDT (74 kW), r.v. 2001

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 323 2.0 DiDT (74 kW), r.v. 2001

16.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mazda 323 prošla mírným a decentním faceliftem a opět se snaží prosadit na našem trhu. Velice zajímavá by mohla být pro potencionální zákazníky verze sedan...

Mazda 323 prošla mírným a decentním faceliftem a opět se snaží prosadit na našem trhu. Velice zajímavá by mohla být pro potencionální zákazníky verze sedan, která není až tak často k vidění na našich silnicích a ještě navíc doplněna o přeplňovaný vznětový dvoulitr. Jak na tom tedy je sedan s využitelností prostoru a diesel s výkony a spotřebou? Model 323 je ve výrobním programu automobilku už velmi dlouho a stále je úspěšný, neboť ho Mazda nenechá nikdy moc zestárnout a znovu a znovu přichází s inovacemi či faceliftem. Modelový rok 2001 byl ve znamení toho druhého. Mírný a nenápadný facelift se na 323 projevil hlavně na přední části vozu. Dominantní velké světlomety jsou líbivě tvarovány a zasahují až do blatníků. Mezi nimi se usadila maska chladiče vyrobena z černého plastu a doplněna chromovanou příčkou a chromovaným znakem automobilky. Přední nárazník pak ještě skýtá prostor pro mlhové světlomety obdélníkového tvaru. Boční profil nám odhalí rozměry sedanu, jehož délka 4390 mm naznačuje příslušnost mezi vozy nižší střední třídy. Koncové sdružené svítilny jsou pak typicky sedanovské. Ovšem běžné pro sedan už nejsou poměrně velké kufrové dveře, které po otevření umožňují pohodlné nakládání předmětů do zavazadlového prostoru díky velkému vstupnímu otvoru a nízké nakládací hraně. Design vozu je střídmý a konzervativní, přesto mi přijde velice povedený a líbivý.

Mazda 323 2.0 DiDT (74 kW), r.v. 2001

Interiér vozu je na tom poněkud hůře. Použité materiály na palubní desce působí velice laciným dojmem a šedá barva jejich plastu tento pocit ještě umocňuje. Jinak je vše dostatečně přehledné a na svém místě. Přístrojová deska s kapličkou poskytuje místo pro tři kruhové budíky, kterých najdeme čtyři typické ukazatele a navíc malý display palubního PC. Středový panel je lehce zaoblen a poskytuje místo pro ovládače ventilace a topení a dále několik dalších nezbytných ovladačů, které se všechny ovládají pohodlně a intuitivně. Vše má své dané místo. Čtyřramenný volant s dostatečně silným věncem padne dobře do ruky a sedačky z kvalitního potahového materiálu jsou celkem pohodlné, ale zasloužily by si lepší boční vedení. Celkový prostor v interiéru je dostatečný na předních sedadlech. Pro cestující vzadu už je to horší, především osoby s výškou nad 175 cm budou mít problémy.

Mazda 323 2.0 DiDT (74 kW), r.v. 2001

Nově vyvinutý dvoulitrový přeplňovaný zážehový agregát, použitý již například v Mazdě Premacy je velmi tiší a kultivovaný v chodu. Jeho maximální výkon 74 kW při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 230 Nm při 2000 ot/min dávají tušit, že 323 s ním pojede celkem slušně. Výrazný nástup zátahu je citelný od 2000 otáček a motor má smysl točit do 4000 otáček pak už výkon opadá. Díky dobře sladěné převodovce s výborně řaditelnými jednotlivými stupni je požitek z jízdy velice příjemný a výkon motoru je využitelný v širokém pásmu otáček. Nejlépe se motor cítí v otáčkách středních. Při průměrné spotřebě do 7 litrů nafty na 100 km, čerpací stanici moc často nenavštívíte. Jízdní vlastnosti sedanu jsou velice dobré a spíše tužší naladění podvozku je vyhovující a dostatečně komfortní. Pouze příčné nerovnosti Mazda nemá ráda. Jisté chování na silnici a to i v extrémních situacích, kdy vůz začne být sice poněkud nedotáčívý, zajišťuje bezpečnou a pohodlnou jízdu. Brzdová soustava s asistentem v podobě ABS je poměrně jedovatá a citlivá na sešlápnutí brzdového pedálu. Závěrem je tedy třeba pochválit motor 2.0 DiDT, jízdní vlastnosti a povedený design. Nutno však také pokárat Mazdu za nepříliš vydařený interiér.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 2000 - 2600
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 189
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.8
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / 416
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 550
Rozměr pneu: 185/65 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4390
šířka (mm): 1705
výška (mm): 1410
rozvor (mm): 2610
rozchod vpředu (mm): 1470
rozchod vzadu (mm): 1470
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
šířka vpředu (mm): 1420
šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 323 2.0 DiDT (74 kW), r.v. 2001


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.