Přeposlat Škoda Fabia 1.4 16V (74 kW), r.v. 2000

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Fabia 1.4 16V (74 kW), r.v. 2000

08.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Poté co se v roce 1995 objevil nástupce starého dobrého Favoritu nová Felície, nikdo nevěřil, že něco tak pohledného může mít značku Škoda. Výroba Felície byla však dopována z koncernu VW a automobilka Škoda na ní až tak velký podíl neměla.

Poté co se v roce 1995 objevil nástupce starého dobrého Favoritu nová Felície, nikdo nevěřil, že něco tak pohledného může mít značku Škoda. Výroba Felície byla však dopována z koncernu VW a automobilka Škoda na ní až tak velký podíl neměla. Navíc při bližším zkoumání jste zjistili, že se vlastně jedná jen o vylepšený Favorit. Změna nastala v roce 2000 kdy se objevila nová Fabia. Zcela nový design, moderní technika a motory a hlavně sice za dozoru koncernu VW, ale vlastními silami Škoda Auto.

Škoda Fabia 1.4 16V (74 kW), r.v. 2000

Nová Fabie okouzlila svým vzhledem snad všechny. Konzervativní a decentní vzhled přesto nepůsobí nijak usedle a nudně. Dominantou přídě jsou rozměrná kosodélníkové světlomety s čirou optikou a mezi nimi černá maska chladiče tvořený svislými příčkami a ohraničena chromovaným rámečkem, který je navíc v horní části doplněn logem automobilky – okřídleným šípem. Oblý nárazník plynule navazuje na všechny linie a ve spodní části je obohacen o rozměrný otvor vyplněný plastovou mřížkou a mlhovými světlomety. Boční pohled prozrazuje zařazení vozu do kategorie nižší střední třídy. Dále nám boční profil odhalí karoserii pětidvéřového hatchbacku se splývavou ostře ukončenou zádí. Na zádi jsou dominantním prvkem zadní koncové sdružené svítilny v povedeném designu. Zadní výklopné dveře jsou dostatečně velké a umožňují pohodlné nakládání i rozměrnějších předmětů do zavazadlového prostoru, jehož objem je 260 litrů. Celkové zpracování je na německé úrovni a zaslouží jedině pochvalu.

Škoda Fabia 1.4 16V (74 kW), r.v. 2000

Interiér je pohodlný a prostorný. Palubní deska je vyrobena z hodnotných a kvalitních plastů v černo-béžové kombinaci a potahové materiály na polstrování dveří a sedačkách jsou také v béžové barvě. Tato kombinace působí velice komfortně, je ovšem choulostivější na ušpinění. Přístrojová deska obsahuje klasickou čtveřici analogových ukazatelů rychlosti, otáček motoru, stavu paliva a teploty chladící kapaliny. Palubní přístroje jsou navíc doplněny o malý display palubního počítače. Středová konzole je pohodlně dostupná jak pro zrak tak ruku řidiče a používání ovládačů na nich umístěných je pohodlné a bezproblémové. Čtyřramenný volant dobře padne do ruky a navíc díky dvouosé nastavitelnosti každý řidič najde vhodnou polohu. Sedačky jsou příjemně tvrdé a mají dobré boční vedení. Delší by mohl být jen sedák pro pohodlnější opření stehen a nohou. Celkový prostor vpředu je dostatečný, vzadu je méně místa pro kolena, což je však u automobilů této třídy běžné. Zpracování a slícování jednotlivých dílů je příkladné a odpovídá nejvyšší kvalitě.

Škoda Fabia 1.4 16V (74 kW), r.v. 2000

Pohonná jednotka v podobě šestnáctiventilové jedna čtyřky o výkonu 74 kW při 6000 ot/min a nejvyšším točivém momentu 126 Nm při 4400 ot/min je moderní zážehový motor, který se vyznačuje kultivovaným chodem a úsporným provozem. Jako typický šestnactiventilový agregát potřebuje ke svému živějšímu provozu vyšší otáčky. Pořádný zátah a síla se tak objevuje v jeho útrobách až na hranici 4000 ot/min a ochotně se vytáčí až do červeného pole. Této charakteristice odpovídá i odladění převodovky. Řazení je rychlé a přesné a navíc jde velice lehce. Jízdní vlastnosti jsou vynikající. Skvěle odladěný podvozek drží bezpečně stopu i při razantnějším průjezdu zatáčkou. Stejně jistě jsou pak překonávány i příčné nerovnosti a výmoly. Brzdová soustava je dimenzována dostatečně. Nová Škoda Fabia se tak skutečně povedla a podle ohlasů je o ní i patřičný zájem. Díky neokoukanému designu u automobilů Škoda dosud nevídaných, vysoké kvalitě zpracování i použitých materiálů a použité moderní technice se Fabia zařadila mezi špičku vozů nižší střední třídy.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 4400
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1016
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1081 / 505
Rozměr pneu: 195
Vnější rozměry:
délka (mm): 3960
šířka (mm): 1646
výška (mm): 1451
rozvor (mm): 2462
rozchod vpředu (mm): 1419
rozchod vzadu (mm): 1408
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
šířka vpředu (mm): 1380
šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 24

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Fabia 1.4 16V (74 kW), r.v. 2000


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.