Přeposlat Porsche 911 GT3, r.v. 2003

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 911 GT3, r.v. 2003

05.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Inovovaný model Porsche 911 GT3 navazuje na úspěchy verze GT2 a ještě posouvá hranice sériově vyráběných supersportovních kupé o kousek dál.

Inovovaný model Porsche 911 GT3 navazuje na úspěchy verze GT2 a ještě posouvá hranice sériově vyráběných supersportovních kupé o kousek dál. Práce na vývoji tohoto sportovního náčiní byla svěřena technikům oddělení Porsche motorsport ve Weisachu. Výsledkem jejich snažení je výrazné snížení hmotnosti změnou na pouze dvoumístné kupé a úpravou především motorových součástí a podvozku. Dále pak ještě tvrdší podvozek a v neposlední řadě nárůst výkonu motoru.

Porsche 911 GT3, r.v. 2003

Po designové stránce došlo také k jistým změnám, které však neměly za cíl výrazně měnit vzhled vozu, ale vylepšit aerodynamické vlastnosti karoserie. Protáhlá a nízko položená příď tak zůstává de facto beze změn. Stále jí dominují oválné světlomety s rozšířením směrem do středu vozu a s čirým překrytím. Nenajdeme zde klasicky žádnou masku chladiče a tak pouze na kapotě zavazadlového prostoru, který je umístěn vpředu, sídlí logo automobilky Porsche. O přívod studeného vzduchu k chladiči se stará speciálně tvarovaný nárazník a jeho otvory kryté mřížkou, které jsou patrné ve spodní části. Boční profil vozu dává vyniknout perfektně vytvarovanému šasi s dlouhým převisem vpředu a splývavou postupně klesající zádí s dominantním křídlem. Při bočním pohledu nás také jistě zaujmou krásná nová 18 – ti palcová kola z lehkých slitin. Zadní partii pak vévodí mohutné přítlačné křídlo na víku motorového prostoru, které ovšem neplní jen designovou úlohu, ale především je navrhnuto tak, aby způsobovalo dostatečný přítlak na hnanou zadní nápravu. Záď pak ještě doplňují krásná koncová světla opět s čirým překrytím, zadní nárazník s výklenkem na RZ a v jeho rozích koncovky výfukového systému.

Porsche 911 GT3, r.v. 2003

Interiér se nese zcela ve sportovním duchu. Černá palubní deska vyrobená z kvalitního plastu je ještě doplněna o kvalitní kožené obšití některých částí, stejně tak jako volant, hlavice řadící páky nebo madlo ruční brzdy. Přístrojová deska dává na obdiv pětici kruhových ukazatelů. Centrálně umístěný otáčkoměr a na něj z každé strany dosedající další přístroje, které už netvoří úplný kruh. Středový panel není protažen až k zemi a obsahuje ovládání klimatizace a audiosystému Boose. Celokožená skořepinová sedadla poskytují perfektní vedení těla a při ostrých průjezdech zatáčkami vám nedovolí létat ze strany na stranu. Na druhou stranu je to vykoupeno pohodlím, ale s tím asi každý kdo si pořizuje Porsche počítá. Celkově je interiér spíše střídmý až spartánsky, vše podle ryze sportovních potřeb jen s malou dávkou pohodlí.

Porsche 911 GT3, r.v. 2003

Motor byl nově přepracován a šestiválec s atmosférickým plněním o objemu 3600 ccm3 dává úctyhodný výkon 280 kW při 7400 ot/min a jeho točivý moment je 385 Nm při 5000 ot/min. To je sice hodně ve vysokých otáčkách, ale na druhou stranu 80 % točivého momentu je k dispozici již na hodnotě 2000 ot/min. O mazání motoru je stará celkem pět olejových čerpadel a jedno samostatné pro převodovku. Řazení je přesné a rychlé po extrémně krátkých řadících drahách, ovšem chce to notnou dávku síly v noze pro sešlápnutí spojkového pedálu. Jízdní vlastnosti jsou opět perfektní. Kompletní snížení podvozku a vyztužení zkrutnými stabilizátory má za následek téměř motokárové chování vozu. Průjezd zatáčkou je jistý a přesný, ještě podpořen mírnou přetáčivostí díky hnané zadní nápravě, což u zkušených řidičů může vést až k driftu – průjezdu zatáčkou řízeným smykem. Brzdová soustava je dimenzována na daný výkon motoru a je schopna zastavit vůz ze 100 km/hod na 35 metrech.

Porsche 911 GT3, r.v. 2003

Jak sami vidíte jedná se tedy o další řadu vylepšení oproti modelu 911 GT2 a další posun blíže k závodní dráze. Porsche 911 GT3 je ryze sportovní náčiní, které by měl řídit jen zkušený řidič, protože kromě ABS zde nenajdete žádné elektronické asistenční systémy, které by vám pomohli z krizové situace a vše je tak jen a jen na řidiči.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: atmosferický zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 7400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 385 / 50000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 300
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 123 / -
Objem nádrže (l): 90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 200
Vnější rozměry:
délka (mm): 4245
šířka (mm): 1735
výška (mm): 1270
rozvor (mm): 2272
rozchod vpředu (mm): 1475
rozchod vzadu (mm): 1550

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 911 GT3, r.v. 2003


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.