Přeposlat Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001

04.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda S2000 je přesně tím typem vozu, který bychom od automobilky Honda očekávali. Zcela sportovní vůz s výkonným motorem, tvrdým podvozkem a nekompromisními jízdními vlastnostmi.

Honda S2000 je přesně tím typem vozu, který bychom od automobilky Honda očekávali. Zcela sportovní vůz s výkonným motorem, tvrdým podvozkem a nekompromisními jízdními vlastnostmi. Navíc doplněn o velice atraktivní design. To pravé ořechové pro nefalšované automobilové nadšence.

Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001

Pojďme se ale na tento hondí klenot podívat blíže. Zcela jisté je to, že kamkoliv s tímto kabrioletem přijedete, tam vzbudíte pořádný zájem lidí okolo a nezůstane nikdo, kdo by se alespoň neohlédl. Agresivně vyhlíží příď s ostře řezanými světlomety s čirou optikou, které jsou protaženy do blatníků až nad kola. Nárazník tvoří kompaktní celek s přídí a je doplněn o velký otvor pro přívod studeného vzduchu k motoru. Opravdu zlý výraz spatříte ve zpětném zrcátku, pokud se k vám Honda přiblíží ze zadu. Pokud vás pak začne přejíždět, spatříte klínovitý profil nízkého auta s velice krátkým převisem vpředu a o něco větším vzadu. Když pak řidič v S2000 dokončí předjížděcí manévr, budete mít pár vteřin na to, abyste si prohlédli zadní část vozu s čirými zadními světly a dvojicí koncovek výfuku. Pak už jen uvidíte jak vám krásný kabriolet mizí z dohledu. Po designové stránce se S2000 povedla skvěle a pokaždé, když jí vidím cítím jisté mrazení v zádech.

Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001

Neméně atraktivně působí interiér. Perfektní jsou kožené sedačky, které vaše tělo podrží i v té nejprudší zatáčce. Využijete při tom k ovládání vozu do ruky skvěle padnoucí volant, který je navíc také obšit kůží. Jinak je interiér zcela spartanský a přísně účelový. Zajímavostí je například startování motoru pomocí tlačítka na levé straně palubní desky a samozřejmostí je výbava čítající elektricky ovládaná okna a střechu a nebo klimatizaci. Ve voze nenajdete žádné odkládací prostory nebo přihrádky a interiér vozu vás doslova obklopuje. Místa je tu opravdu málo. V tomto ohledu japonští návrháři zapomněli, že jejich vzrůst je poněkud menší než například Evropanů nebo Američanů. Stejně je na tom i zavazadlový prostor se skromnými 160 litry objemu.

Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001

Precizní technika se skrývá pod kapotou. Motor o obsahu 1997 ccm3 s šestnáctiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů VTEC dosahuje neuvěřitelného maximálního výkonu 177 kW při neskutečných 8300 ot/min a maximálního točivého momentu 208 Nm při 7500 ot/min. A to vše bez přeplňování. Tento motor je klasickým vysokootáčkovým motorem a tudíž do 2000 ot/min s ním nic není. Pokud se otáčky přehoupnou přes 4000 začíná se něco dít a když to vaše nervová soustava vydrží a otáčky doženete až přes 7000 ot/min zažíváte naplno výkon více jak 240 koní pod kapotou. Odpovídá tomu i jejich zběsilý řev. Když už jste motor vytočili až sem, vydržíte už do červeného pole a v neuvěřitelných 9000 ot/min zasahuje elektronický omezovač otáček. Poté jste donuceni přeřadit o stupeň výš. To je ovšem vyloženě zábava. Řazení je rychlé, krátké a přesné. Jednotlivé převodové stupně jsou poskládány blízko za sebou a celá převodová soustava je odladěna na práci především ve vysokých otáčkách. Stejně precizní je odladění podvozku, který je vyloženě sportovní a vy cítíte každou nerovnost, ale zase drží v zatáčce přesně zvolenou stopu a chování je zcela neutrální a to i zásluhou pohonu zadní nápravy. Pochvalu zaslouží i brzdová soustava, která je schopna lehoučký vůz zastavit ze 100 km/hod na 35 metrech.

Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001

Tento vůz zcela jistě není pro každého a to jak z důvodu ceny, jízdních vlastností nebo užitné hodnoty. Ale ten kdo si ho pořídí už nebude chtít nikdy jinak a navíc nikdy nebude ochuzen o patřičný zájem okolí. A přiznejme si, že pro některé je toto k nezaplacení…

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 177 / 8300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 208 / 7500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 7.9 / 9.9
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 160 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 275
Rozměr pneu: 205
Vnější rozměry:
délka (mm): 4135
šířka (mm): 1750
výška (mm): 1285
rozvor (mm): 2400
rozchod vpředu (mm): 1470
rozchod vzadu (mm): 1510

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 15

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda S2000 2.0i VTEC (177 kW), r.v. 2001


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.