Přeposlat Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999

02.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

První model pod názvem Fiesta vyjel z bran Ford Motor Company už v roce 1976, kterých bylo vyrobeno téměř 5 milionů kusů.

První model pod názvem Fiesta vyjel z bran Ford Motor Company už v roce 1976, kterých bylo vyrobeno téměř 5 milionů kusů. V roce 1989 se objevuje druhá generace a později v roce 1996 dochází k další výrazné změně visáže, ale i techniky. Objevuje se řada bezpečnostních prvků a také například nový motor 1,25 16V Zetec SE.

Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999

Tento zážehový čtyřválec o objemu 1242 ccm3 disponuje nejvyšším výkonem 55 kW při 5200 ot/min a hodnota maxima točivého momentu je specifikována číslem 110 Nm při 4000 ot/min.Tento maloobjemový motor poskytuje i vzhledem ke svému výkonu poměrně slušné jízdní vlastnosti, což je doloženo i dosaženou hodnotou zrychlení z 0 na 100 km/hod za 12,9 vteřiny. Motor táhne už od nízkých otáček, ale nejlépe se mu pracuje v pásmu otáček středních. Pro tuto motorizaci hovoří příznivě i průměrná spotřeba okolo 7 litrů na 100 km. Chování tohoto malého auta na silnici je klidné a předvídatelné. Vzhledem k malému rozvoru však v extrémnějších situacích dochází k nedotáčivosti vozu. Brzdy si zaslouží pochvalu, fungují výborně i po několikerém opakovaném brzdění.

Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999

Poněkud konzervativní design nikoho příliš nenadchne, ale na druhou stranu ani neurazí. Přední část – světlomety společně s maskou chladiče vytvářejí tvar připomínající elipsu. Stejný tvar pak najdeme v předním nárazníku, ve kterém jsou zakomponovány mlhovky. Vzhled přední části na mě působí poněkud smutným dojmem. Při pohledu z boku jasně odhadnete příslušnost do kategorie malých vozů díky rozměrům automobilu. Zadní část se asi nejvíce podobá své předchůdkyni. Poměrně široké, téměř hladké kufrové dveře, poskytují místo jen pro madlo otvírání a zámek. Výklenek pro RZ je přemístěn do zadního nárazníku. Zadní sdružené svítilny najdeme na klasickém místě. Svými zaoblenými tvary s ostře řezanými hranami připomínají hodně svoji předchůdkyni.

Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999

Interiéru vévodí šedá palubní deska z plastu působícího hodně laciným dojmem. Je doplněna černým středovým tunelem s originálním autorádiem Ford, které je rozměrově nestandardní a proto by nemělo tolik lákat zloděje. Na středovém tunelu dále najdeme nezbytnou sadu ovládacích prvků, které jsou umístěny velmi přehledně a ergonomicky, ovšem designově opět žádná sláva. Trochu to sice vylepšuje přístrojová deska s analogovými budíky s bílým pozadím, které tak získávají sportovní nádech a také volant, jehož silný věnec padne přesně do ruky. Dojem ovšem zase zkazí ne příliš vydařené sedačky téměř bez bočního vedení a poměrně tuhé. Při delším cestování určitě trochu problém. Objem zavazadlového prostoru je 255 litrů, což odpovídá dané kategorii malých vozů. Je ovšem dobře přístupný díky širokému vstupnímu otvoru a dobře využitelný díky dobrému vnitřnímu tvarování.

Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999

Ford Fiesta je jednoznačně koncipován jako druhé auto do rodiny a nebo vůz pro ženu s dětmi. Ideálně se cítí ve městě a městském provozu. Díky poměrně slušné základní výbavě a hlavně kvalitnímu zpracování by mohl právě něžnější polovičky oslovit. Po technické stránce nebyl sice Ford nikdy na prvním místě, ale zároveň ani nikdy nijak výrazně neztrácel, takže spolehlivosti se také bát nemusíte. A do třetice závěrečného odstavce – pořizovací cena nového vozu byla okolo 300 000 Kč a dnes není problém Fiestu okolo roku výroby 1999 v bazaru sehnat za 70 000 – 90 000 Kč.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 5.7 / 7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 930
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 981 / 494
Rozměr pneu: 185
Vnější rozměry:
délka (mm): 3828
šířka (mm): 1634
výška (mm): 1320
rozvor (mm): 2446
rozchod vpředu (mm): 1429
rozchod vzadu (mm): 1384
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
šířka vpředu (mm): 1320
šířka vzadu (mm): 1330
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 25

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Fiesta 1.25 16V (55 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.