Přeposlat Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003

01.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vlajková loď japonské automobilky Subaru prošla v roce 2003 mírným omlazením co se designu týče a především výraznými technickými úpravami motoru a podvozkových částí.

Vlajková loď japonské automobilky Subaru prošla v roce 2003 mírným omlazením co se designu týče a především výraznými technickými úpravami motoru a podvozkových částí. Samozřejmostí zůstávají prvky, které dávají Subaru punc výjimečnosti jako jsou bezrámová okna, pohon všech kol, redukční převodovka a plochý motor typu boxer. Díky všem těmto specialitám je Subaru Legacy vhodné pro majetnější individualisty, kteří se chtějí lišit, ale zároveň za své peníze chtějí dostat kvalitu.

Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003

Pochvala musí jednoznačně směřovat k designérům a návrhářům nového vzhledu Legacy, které vychází z jeho předchůdce. Přídi dominují světlomety s čirou optikou a zvýrazněnou výdutí projektorových modulů, která tak zajišťuje maximální svítivost a navíc i skvěle vypadá. Mezi světlomety se usadila černá maska chladiče s chromovanou linkou uprostřed zvýrazňující logo Subaru. Poměrně agresivně vyhlížející příď doplňuje přední nárazník, který se svojí trojicí otvorů ostré rysy jen podtrhuje. Boční profil dlouhého kombi, které svými rozměry útočí téměř na vyšší střední třídu osobních automobilů je bezpečným poznávacím znakem Subaru Legacy. Výrazné převisy karoserie vpředu i vzadu, bezrámové dveře a navíc začerněné všechny sloupky kromě toho prvního, boční směrové světlomety umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách – to vše se stará o výjimečnost vozu. Záď s velkými výklopnými pátými dveřmi, které umožňují bezproblémový přístup do zavazadlového prostoru, jsou opět designérskou pochoutkou. Panoramatické zadní sklo končící až na hranici D – sloupků, koncové sdružené svítilny a úzké štěrbiny, ve kterých jsou umístěny mlhovky a světla zpátečky. Celkový design a jeho precizní dílenské zpracování zaslouží pochvalu.

Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003

Interiér se nese v komfortním duchu. Pohodlná sedadla se skvělým bočním vedením poskytují tělu dostatečnou oporu a zároveň jsou dostatečně pohodlné i pro delší cestování. Palubní deska je zhotovená z kvalitních plastů a přístrojová deska zaujme na černém podkladu bíle tištěnými čísly a sportovně působícími červenými ručičkami. Čtveřice kulatých analogových budíků je doplněna kroužky z leštěného hliníku. Stejným materiálem je obohacen i středový panel, který na první pohled působí poněkud nepřehledným dojmem. Všechny ovládací prvky jsou však v pohodlném dosahu řidiče a jejich umístění je logické a ovládání intuitivní. Celkový prostor je dostatečný, jen při podélném posazení dvou vyšších postav za sebou je vzadu méně místa pro nohy. Odkládací prostory a schránky na drobnosti jsou samozřejmostí.

Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003

Pohonná jednotka v podobě dvoulitrového boxeru dává maximální výkon 101 kW při 5600 ot/min a nejvyšší točivý moment je dán hodnotou 187 Nm při 4400 ot/min. Tyto hodnoty dávají tušit, že se Subaru nebude svižná jízda žádný problém. Motor se vyznačuje klidným a vyrovnaným chodem a díky koncepci protilehlých válců běžně nazývané boxer táhne na zážehový motor nezvykle již od nízkých otáček a navíc vyrovnaně bez nějakých výkonových děr nebo omezení. Navíc u Subaru vždy problematická vyšší spotřeba se podařila také srazit na rozumnou hodnotu a tak nyní Legacy žádá v průměru 8 litrů naturalu na 100 km. Převodové ústrojí pracuje výborně a řazení jednotlivých převodových stupňů je bezproblémové. Jízdní vlastnosti čtyřkolky jsou výborné. Zcela neutrální chování na silnici a navíc ambice na zvládnutí lehkého terénu povyšují Legacy o stupeň výš nad běžné vozy střední třídy. Komfortní odpružení překonává bezpečně kdejaký výmol nebo hrbol, ale zároveň se neprojevuje vyššími náklony v zatáčkách. Brzdy pracují bezchybně.

Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003

Subaru Legacy kombi je výjimečný vůz pro výjimečné řidiče, kteří se chtějí lišit a není jim líto za to obětovat větší finanční náklady. Za to se jim Subaru Legacy odmění neokoukaným designem, perfektním zpracováním, skvělou technikou a výborným motorem s pohonem všech kol, což je skutečně bohatá nabídka…

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 101 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 4400
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.1 / 7.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 459 / 1649
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 565
Rozměr pneu: 205/55 R16
Vnější rozměry:
délka (mm): 4720
šířka (mm): 1730
výška (mm): 1470
rozvor (mm): 2670
rozchod vpředu (mm): 1495
rozchod vzadu (mm): 1485
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
šířka vpředu (mm): 1440
šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Subaru Legacy kombi 2.0 16V (101 kW), r.v. 2003


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.