Přeposlat Škoda Superb 1.9 TDi (74 kW), r.v. 2002

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Superb 1.9 TDi (74 kW), r.v. 2002

01.04.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Škoda Auto se po sloučení s koncernem VW postupně vzmáhala a stoupala až se stala jedničkou na českém trhu a ovládla první příčky v prodejích v nižší střední a střední třídě.

Automobilka Škoda Auto se po sloučení s koncernem VW postupně vzmáhala a stoupala až se stala jedničkou na českém trhu a ovládla první příčky v prodejích v nižší střední a střední třídě. Každá automobilka však potřebuje řádnou vlajkovou loď na úrovni nejméně vyšší střední třídy a proto i silně se rozmáhající Škoda Auto přišla v roce 2002 na trh s luxusní limuzínou nazvanou Superb. Po prvním pohledu na limuzínu vyšší střední třídy můžeme směle konstatovat, že se skutečně jedná o plnohodnotnou vlajkovou loď, která škodovce nebude dělat ostudu.

Škoda Superb 1.9 TDi (74 kW), r.v. 2002

Po designové stránce se snažila Škoda navrhnou vůz, který by zapadal do vizáže jejich ostatních modelů a díky nezaměnitelné přídi všech modelů vozů Škoda se jí to povedlo. Kosodélníkové, lehce zaoblené přední světlomety s čirou optikou a xenonovými výbojkami jsou doplněny černou maskou chladiče tvořenou svislými příčkami orámovanými chromovaným rámečkem. Nezaměnitelné poznávací znamení všech vozů Škoda. Design přídě podtrhují oblé linie předního nárazníku doplněné několika otvory vyplněné plastovou mřížkou, které dodávají vozu na agresivitě a robustnosti. Boční profil odpovídá přesně vzhledu čtyřdveřového sedanu vyšší střední třídy se stupňovitou zádí. Na exkluzivitě vozu přidávají 17 – ti palcové lité disky neotřelého designu. Záď se nese v duchu skromnosti a jednoduchosti. Koncové sdružené svítilny opět kopírují úspěšný design ostatních škodovek a víko zavazadlového prostoru doplněné o jemnou odtokovou hranu je také místem pro výklenek RZ. Oblý zadní nárazník odpovídá liniemi svému přednímu kolegovy. Precizní zpracování a slícování všech dílů je v tomto segmentu samozřejmostí a Superb ji naplňuje bezezbytku.

Škoda Superb 1.9 TDi (74 kW), r.v. 2002

Interiér odpovídá požadavkům na pohodlí a komfort vyšší střední třídy. Použité tmavé plasty doplněné o dřevěný dekor působí hodnotně a luxusně. Přístrojová deska je přehledná a díky příjemnému zelenému podsvícení je dobře čitelná i v noci. Čtveřice analogových ukazatelů je doplněna o display palubního počítače. Středový tunel je obložen dřevem a v základní verzi obsahuje menší display audiosestavy a její ovládání a dále ovládání klimatizace a odkládací přihrádky. V dražším provedení bychom zde našli velký barevný display navigace GPS. Pohodlné sedačky poskytují komfort na dlouhých cestách a jejich všestranné nastavení společně s dvouose nastavitelným volantem poskytuje dokonalou možnost najít ideální pozici pro řízení. Místa na předních sedadlech je dostatek, na zadních sedadlech zaujme prostor pro nohy a kolena, vyšší postavy možná nebudou zcela spokojeni s místem pro hlavu. Objem zavazadlového prostoru 462 litrů je nadprůměrný, ovšem klasické sedanové víko zavazadlového prostoru znesnadňuje jeho využití.

Škoda Superb 1.9 TDi (74 kW), r.v. 2002

Motorová jednotka v podobě vznětového přeplňovaného tdíčka o objemu 1898 ccm3 je sice nejslabším motorem v nabídce pro model Superb, na druhou stranu také nejlevnější a nejúspornější. Jeho maximální výkon 74 kW při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 250 Nm při 1900 ot/min zajišťují svižnou jízdu a dynamické svezení. Motor ochotně táhne od nízkých otáček a zátah turba ve 2000 ot/min vás příjemně přitlačí do sedaček. Vytáčet motor nad 3500 ot/min nemá moc smysl. Způsobí to pouze zvýšení hladiny hluku v kabině. Jízdní vlastnosti jsou vynikající. Podvozek je naladěn měkčeji a limuzína jakoby proplová všemi nerovnostmi a výmoly na silnici bez jakéhokoliv rušení pohodlí posádky. Ovšem jistou zvolenou stopu v zatáčce drží bezpečně. Žádné vlnění nebo nepředvídatelné chování s nekoná. Jízdní vlastnosti jsou neutrální, v extrémní situaci se dostaví nedotáčivost, typická pro vozy s koncepcí „vše vpředu“. Brzdová soustava je dostatečně účinná a o bezpečnost posádky se stará několik bezpečnostních jízdních asistentů. Nový luxusní model vyšší střední třídy Škoda Superb se tak opět zařadil na přední příčky v prodejích v České republice a marketingový experti mladoboleslavské škodovky opět slaví úspěch.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.6 / 5.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 462 / -
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1458 / 585
Rozměr pneu: 225/45 R17
Vnější rozměry:
délka (mm): 4803
šířka (mm): 1765
výška (mm): 1469
rozvor (mm): 2803
rozchod vpředu (mm): 1515
rozchod vzadu (mm): 1515
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1150
podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 1000
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
šířka vpředu (mm): 1490
šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 12

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Superb 1.9 TDi (74 kW), r.v. 2002


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.