Přeposlat Toyota Yaris TS 1.5 Turbo (110 kW), r.v. 2003

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Yaris TS 1.5 Turbo (110 kW), r.v. 2003

29.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na našem trhu oblíbené auto patřící do třídy malých aut jsme měli možnost otestovat s výkonným benzinovým motorem přeplňovaným vodou chlazeným turbodmychadlem.

Na našem trhu oblíbené auto patřící do třídy malých aut jsme měli možnost otestovat s výkonným benzinovým motorem přeplňovaným vodou chlazeným turbodmychadlem. Yaris s tímto motorem je na první pohled poznatelný především díky spoilerům, sníženému podvozku a elegantním šestnácti palcovým kolům z lehkých slitin s pneumatikami 195/45.

Toyota Yaris TS 1.5 Turbo (110 kW), r.v. 2003

Šestnácti ventilový motor 1,5 Turbo o výkonu 110 kW dosahovaný při 6000 ot/min umožňuje vozu s pohotovostní hmotností pouze 960 kg docílit zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekund. Tato hodnota zrychlení je podstatně nižší než s motory, které se prodávají s Yarisem na našem trhu. Motor 1,5 s turbodmychadlem dosahuje nejvyšší točivý moment 196 Nm při 4400 ot/min. Manuální pětistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná a dobře se řadí. Motor má zhruba od 1800 otáček typický svištivý zvuk pro motory s turbodmychadlem. Otáčky motoru prudce vystoupí až k cca omezovačem povoleným 6400 ot/min. Maximální rychlost uvádí výrobce 205 km/h. Mimořádně zdařilý podvozek Yarisu s rozvorem náprav 237 cm se systémy ABS, řízení stability vozidla a protikluzovým systémem mně umožňoval rychlé projíždění prudkých zatáček bez náklonu karoserie, s důsledným držením stopy a pocitem bezpečí. Je to dáno především sportovně naladěným podvozkem, který je ovšem ideální na vynikající povrchy německých dálnic, ale s našimi často nepříliš kvalitními vozovkami moc kamarádit nechtěl.Během testu jsem dosáhl spotřeby souhlasné s uváděnou kombinovanou spotřebou výrobcem, tj. 7 l/100 km. Vezmeme-li v úvahu výkon jaký motor podává, pokládám ji za poměrně nízkou. Upozorňuji, že výrobce uvádí používat zásadně bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 98 a dále zdůrazňuje, že po jízdě vyšší rychlostí okolo 80 km/h je nutné před vypnutím motoru nechat motor cca 20 sekund běžet na volnoběh, aby se nepoškodilo turbodmychadlo. Při rychlosti okolo 100 km/h pak 1 minutu a při vyšší námaze motoru cca 2 minuty.

Toyota Yaris TS 1.5 Turbo (110 kW), r.v. 2003

Yaris přes malé vnější rozměry (délka 378 cm, šířka 166 cm a výška 148 cm) poskytuje v interiéru řidiči a spolujezdci dostatek prostoru. Pokud není sedadlo řidiče a spolujezdce posunuto více dozadu, mají i cestující vzadu dostačující místo na nohy. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním držením. Palubní deska, dobře čitelné analogové budíky i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Seřiditelná poloha volantu a sedadla umožňuje řidiči zaujmout optimální polohu pro bezpečné vedení vozu. Objem zavazadlového prostoru je 205 litrů, posouváním zadní řady sedadel se zvětší až na 305 litrů, po sklopení zadní řady sedadel na 905 litrů. Výbava vozu je poměrně bohatá - zahrnuje dvojici čelních airbagů, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EBD), variabilní posilovač řízení, elektronický imobilizér, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, rádio s přehrávačem CD a ovládáním na volantu, kola z lehkých slitin o rozměru 16“, kožený potah volantu a manžety řadící páky, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, rozpěrnou tyč mezi předními tlumiči, nárazníky se sportovním vzhledem, boční prahové lišty a křídlo pátých dveří.

Toyota Yaris TS 1.5 Turbo (110 kW), r.v. 2003

Počet vyrobených Yarisů s motorem Turbo je omezen pro celosvětový trh na cca 600 ks ročně, pořadové výrobní číslo Yarise je uvedeno na ozdobném štítku na schránce před spolujezdcem. Cena Yarise Turbo v přepočtu je cca 660 000 Kč, vyšší pořizovací cena je ovlivněna nejen technickou vyspělostí vozu, ale i exkluzivitou limitované série. Toyota Yaris Turbo se do České republiky oficiálně nedováží. Případným zájemcům o tento vůz doporučuji se obrátit na tuzemské zastoupení značky Toyota anebo některého individuálního dovozce.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. zážeh
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 4200
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5 / 5.8
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 205 / 950
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): Sloupec 2 - radek 3
Rozměr pneu: 195/45 R16
Vnější rozměry:
délka (mm): 3660
šířka (mm): 1660
výška (mm): 1470
rozvor (mm): 2370
rozchod vpředu (mm): 1445
rozchod vzadu (mm): 1420
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1370
šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 1400
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Yaris TS 1.5 Turbo (110 kW), r.v. 2003


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.