Přeposlat VW Passat 2.0 FSi (110 kW), r.v. 2005

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW Passat 2.0 FSi (110 kW), r.v. 2005

29.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volkswagen Passat můžeme na světových silnicích vídat již od roku 1973. Za 32 let si některou z jeho pěti generací vybralo přes 13 milionů zákazníků, což z něj po právu činí jednu z hvězd svého segmentu.

Volkswagen Passat můžeme na světových silnicích vídat již od roku 1973. Za 32 let si některou z jeho pěti generací vybralo přes 13 milionů zákazníků, což z něj po právu činí jednu z hvězd svého segmentu. I v České republice jde o nadmíru úspěšný vůz, jen Passatů páté generace se u nás prodalo na 21 tisíc kusů. Jenže pátá generace byla uvedena na trh již v roce 1996 a není divu, že se jí konkurence v posledních letech neodvratně vzdalovala a prodeje vozu postupně klesaly. Nový model ovšem nechce jen srovnat krok s dosavadní konkurencí, ale definitivně jí utéci. Jak jdou představy výrobce dohromady s kvalitami vozu můžete posoudit sami na následujících řádcích. Otestovali jsme nový Passat 2.0 FSI ve výbavě Sportline.

VW Passat 2.0 FSi (110 kW), r.v. 2005

Jednou ze zásadních změn, které šestá generace přináší, je nový design. Ten je odvážnější než kdy dříve a přináší nové nápady, které bych od konzervativního Volkswagenu nečekal. Nová příď s velkou chromovanou maskou připomene větší Phaeton, má ovšem agresivnější a lehčí výraz a nelze jí označit jinak než za povedenou. Záď vzhledem ke své výšce a dlouhému převisu působí poněkud těžkopádně a tvaru a umístění zadních světel na tom není o mnoho lépe. Velké převisy karoserie jsou patrné a má je na svědomí znatelné zvětšení karoserie při zachování prakticky stejného rozvoru náprav. Bohužel, to co design nového modelu získal na poutavosti a výjimečnosti, ztratil na čistotě a jednoduchosti. Je ovšem otázkou, jak moc lze tyto dvě charakteristiky skloubit a jestli se vám nový Passat líbí nebo ne, nechávám na vás.

VW Passat 2.0 FSi (110 kW), r.v. 2005

Uvnitř vozu žádné zásadní změny nečekejte, palubní deska má tradiční tvar písmene T s klasickým umístěním všech přístrojů i ovladačů. Zaujme pouze optickým oddělením její horní části, známým již z jiných německých vozů, a poměrně masivní středovou konzolou. Ve výbavě Sportline kombinuje pouze tmavé materiály a musím říci, že jí to sluší. Kvalita zpracování byla naprosto bezproblémová, překvapilo mě ovšem masivní použití tvrdých plastů. Měkčený materiál používá prakticky pouze horní část palubní desky a vrchní části výplní dveří, vše ostatní je tvrdé. Zajímavé jsou sportovní sedačky standardně dodávané do námi testované výbavy Sportline (a rovněž Highline). Mají nejen na pohled ale i pocitově špičkové boční vedení a skvěle podrží v zatáčkách. Volant má přiměřeně menší průměr, ale věnec je moc tenký. Rozložení pedálů i kulová hlavice řadící páky procházejí bez připomínek.

VW Passat 2.0 FSi (110 kW), r.v. 2005

Velkou změnou je zcela nový podvozek koncepčně vycházející z pětkového Golfu. Vpředu používá klasické McPhersony, vzadu dostal čtyřprvkové zavěšení, které je mnohem sofistikovanější než u předchozí generace a mělo by zaručit mnohem lepší příčné zajištění a tedy jistější vedení kol.Nový Passat vstupuje na český trh se čtyřmi dostupnými motorizacemi – dvěma turbodiesely 1.9 TDI a 2.0 TDI se 77 resp. 103 kW a dvěma benzínovými motory 1.6 FSI a 2.0 FSI s výkonem 85 resp. 110 kW. Nabídku v průběhu roku doplní také základní benzínový motor v podobě klasické osmiventilové šestnáctistovky o výkonu 75 kW a dva vrcholné čtyřválce – turbonafťák 2.0 TDI se 125 kW a přeplňovaný benzínový motor 2.0 TFSI se 147 kW. Aby toho nebylo málo, příští se ještě objeví vrchol nabídky, šestiválec 3.2 V6 FSI s výkonem 188 kW.Kvality nového dvoulitrového „efesíčka“ v Passatu byly prokázány dostatečně. Moderní zážehový dvoulitr disponuje výkonem 110 kW při 6000 ot/min a nejvyšší hodnotou točivého momentu 200 Nm při 3500 ot/min. Tato čísla naznačují, že půjde o poměrně svižnou a dynamickou jízdu. Nesmíme ovšem zapomínat, že Passat není žádný drobek a že něco váží. A tak se motorizace 2.0 FSi jeví jako ideální a dostatečná, ale jako sportovní náčiní neposlouží. Její projev je kultivovaný a velice tichý a společně se skvělým odladěním se šestistupňovou převodovkou je jízda s ním opravdu radostí. Kvalita jízdy se s novou generací posunula o dost vpřed, ale zachovala si tradiční charakter. I s tvrdším a 15 mm nižším sportovním podvozkem je Passat především komfortním vozem, který se jasně soustředí na pohodlí posádky. Musím pochválit zejména odhlučnění podvozku i podběhů, které je opravdu na špičkové úrovni a do interiéru nepouští žádný nepříjemný ráz. Brzdy fungují precizně. Můžeme tedy bez obav říci, že nový Passat se opět dostal o třídu výš a vzdálil se svým největším rivalům zas o kousek dál. Z Passatu se stává manažerské auto se vším všudy a uvidíme jaké bude složení zákazníků do budoucna. Že o ně nebude nouze je už jisté…

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 3500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 213
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.4 / 8.2
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / -
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 610
Rozměr pneu: 215/55 R16
Vnější rozměry:
délka (mm): 4765
šířka (mm): 1820
výška (mm): 1472
rozvor (mm): 2709
rozchod vpředu (mm): 1552
rozchod vzadu (mm): 1551
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
šířka vpředu (mm): 1480
šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 14

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku VW Passat 2.0 FSi (110 kW), r.v. 2005


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.