Přeposlat Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998

27.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Španělská automobilka Seat je od začátku 90. let dceřinou společností německého VW a jako taková používá velké procento společných dílů pocházejících právě z kvalitní německé produkce a jsou montovány ve Španělsku.

Španělská automobilka Seat je od začátku 90. let dceřinou společností německého VW a jako taková používá velké procento společných dílů pocházejících právě z kvalitní německé produkce a jsou montovány ve Španělsku. Vlajkovou lodí Seatu je již od začátku svého uvedení na trh v roce 1991 model Toledo, vůz střední třídy typu hatchback. Do tohoto modelu se také od poloviny roku 1995 montuje koncernový přeplňovaný vznětový motor o výkonu 66 kW a právě o Toledu vybaveném tímto motorem si dnes povíme více.

Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998

Designově vůz pocházející z počátku 90. let, který prodělal nepatrný facelift v roce 1996 nepatří mezi žádné skvosty. Na druhou stranu je to konzervativní a nijak extrémně z řady vybočující vzhled a proto si ho oblíbila široká veřejnost. Přední časti vozu dominují upravené světlomety a maska chladiče, která uprostřed hrdě nese znak automobilky – velké „S“. Kapota motoru je poměrně velká a bez výrazných prolisů. Přední nárazník pak nepatrně oživuje vzhled svými liniemi a malinko dravějším výrazem. Ve spodní části je doplněn o podelný otvor krytý plastovou mřížkou a po stranách jsou umístěny mlhové světlomety. Boční profil připomíná spíše sedan, ale můžeme říct, že v tomto případě Toledo mate tělem. Jedná se totiž o pětidvéřový hatchback s výklopnými pátými dveřmi, které tak vytvářejí mnohem větší vstupní prostor než by tomu bylo u sedanu a dovolují tak maximální využití obrovského (objem 550 litrů) kufru. V zadní části pak nejvýrazněji působí zadní sdružená světla, která jsou přes víko zavazadlového kufru vzhledově spojena pruhem ze stejného materiálu jako jsou vyrobena. Tento nezvyklý designový prvek je právě výsadou automobilů Seat a najdeme ho i na dalších modelech. Dlouhá mohutná záď je pak zjemněna decentním nárazníkem.

Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998

Interiér se nese v duchu pohodlí a hlavně prostornosti. Dostatek místa provází celý vnitřek vozu. Přední sedačky jsou dokonale tvarované s dostatečným bočním vedením a podélná i boční prostor je příkladný. Zadní sedačky též odpovídají nejpřísnějším nárokům na kvalitu a prostor a navíc prostor pro kolena i hlavu je vynikající. Palubní deska je vyrobena z kvalitního plastu a její zpracování snese nejpřísnější kritiku. Přístrojová deska ukrývá čtveřici analogových ukazatelů a ostatní ovládací prvky jsou umístěny trochu nestandardně na levé straně vedle volantu a pak klasicky na středovém panelu společně s ovládáním ventilace. Volant dobře padne do ruky a vůz se s ním dobře ovládá. Celkové zpracování interiéru je nadprůměrné a především prostorové hodnoty jsou výborné.

Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998

A co se týče pohonné jednotky zastoupené tentokrát slabším provedením přeplňovaného vznětového evergreenu o obsahu 1896 ccm3? Jeho výkon ve slabší verzi dosahuje 66 kW při 4200 ot/min a točivý moment má maximum na hodnotě 150 Nm při 2400 ot/min. Pro lehký vůz jako je Ibiza jsou to hodnoty více než dostatečné a jízda s tímto motorem je opravdu velice svižná a zátah turba již od 2000 ot/min vás o dynamiku rozhodně nepřipraví. A to vše podpořeno výbornou převodovkou s dobře odstupňovanými rychlostními stupni. A na závěr to nejlepší. Průměrná spotřeba 5,5 litrů nafty na 100 km. Při dnešních cenách pohonných hmot hodně důležitá informace a hlavně velká výhoda tohoto motoru. Jízdní vlastnosti 430 cm dlouhého hatchbacku jsou neutrální. Díky velkému rozvoru nedochází k nedotáčivosti a naopak přetáčivost je eliminována dobrým odladěním podvozku. Ten vyhovuje jak nárokům na komfort tak i na svižnější jízdu a ostřejší průjezdy zatáčkami, kde se nepatrně naklání, ale bezpečně drží danou stopu.

Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998

Model Toledo byl v roce 1999 nahrazen zcela inovovaným a také po technické stránce hodně vylepšeným Toledem II a díky velice dobře se prodávajícímu modelu předchozímu měl cestičku k zákazníkovi dobře prošlápnutou.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Vznětový přeplňovaný
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 2400
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 4.7 / 5.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 580
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 955 / 475
Rozměr pneu: 185/60 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 4321
šířka (mm): 11662
výška (mm): 1424
rozvor (mm): 2471
rozchod vpředu (mm): 1429
rozchod vzadu (mm): 1422
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 875 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 770
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
šířka vpředu (mm): 1485
šířka vzadu (mm): 1505
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 24

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Toledo 1.9 TDi (66 kW), r.v. 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.